Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

Morgan Motor Company překračuje svůj už dlouho neměnný historický stín a za měsíc dorazí do Švýcarska hned se čtyřmi novými modely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

7.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Morgan Motor Company překračuje svůj už dlouho neměnný historický stín a za měsíc dorazí do Švýcarska hned se čtyřmi novými modely.

Nejkonzervativnější značka na světě, vedle níž jsou i lidé od Rolls-Royce jen skupinka divoce modernistických vizionářů, se nebývale překonává a do Ženevy dorazí se čtyřmi novinkami. I když „novinkami“ samozřejmě chápejte raději v intencích Morganu.

Od prosince víme, že britská manufaktura vyrobí omezenou sérii modelu 4/4 75th Anniversary Edition a před pár dny jsme vám představili nástupce AeroMaxu nazvaného Aero Coupe. Dvojku aktuálně doplňuje typ Morgan Roadster vybavený novým vidlicovým šestiválcem Ford cyclone o objemu 3,7 litru.

Atmosférická zážehová jednotka nahrazuje třílitr téhož výrobce a místo 226 koní nabídne 264 koňských sil při 6 000 otáčkách za minutu, přičemž V6 se dokáže roztočit na 6 850 ot./min. Kromě toho motor produkuje 352 newtonmetrů a při hmotnosti jen 950 kg to podle Morganu stačí na akceleraci z nuly na sto za 4,9 s. Maximální rychlost Roadsteru činí 225 km/h a průměrná spotřeba je 9,8 l/100 km.

A co uzavírá to „revoluční“ kvarteto? Někdy ke konci října jsme psali o pro běžné smrtelníky neobvyklém oslovení hrstky klientů zasláním fotografie nového Morganu Plus 8. Vzpomínáte? Mysleli jsme si, že by mohl dostat novou pětilitrovou V8 z Mustangu. Ukázalo se, že to byl nesmysl, protože teď k němu máme i detailní specifikace. Klasický dřevák nafasoval - stejně jako hliníkové Aero Coupe - vidlicový osmiválec BMW o objemu 4,8 litru a k němu máte buď manuál, nebo automat ZF, v obou případech ale vždycky šestistupňový.

S výkonem 367 koní a 490 newtonmetry byste se bez ohledu na použitou techniku řazení měli dostat na stovku za 4,5 sekundy a jezdit maximálkou 249 km/h. ze srovnání údajů s Aero Coupe vychází, že mají s Plus 8 stejnou spotřebu - jedenáct litrů s automatem a těsně přes dvanáct s manuálem. Podobné podružnosti vás ale asi zajímat nebudou. Tady spíše zaujme informace o hmotnosti 1 100 kg, nebo třeba že dostanete bez příplatku klimatizaci, rádio s CD a že i v tak klasických věcech jako je Morgan, najdete ABS.

Takhle vypadá perestrojka po anglicku. Snad nás Morgan do března nepřekvapí ještě pátou novinkou, to už by někteří z jeho konzervativních klientů nemuseli psychicky zvládnout.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 1 - Morgan Roadster 01Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 2 - Morgan Roadster 02Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 3 - Morgan Roadster 03Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 4 - Morgan Roadster 03_1Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 5 - Morgan Roadster 04Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 6 - Morgan Roadster 05Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 7 - Morgan Roadster 06Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 8 - Morgan Roadster 07Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 9 - Morgan Roadster 08Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 10 - Morgan Roadster 09Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 11 - Morgan Roadster 10Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 12 - Morgan Roadster 11Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 13 - Morgan Roadster 12Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 14 - Morgan Roadster 13Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 15 - Morgan Roadster 14Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 16 - Morgan Roadster 15Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 17 - Morgan Roadster 16Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 18 - Morgan Roadster 17Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 19 - Morgan Roadster 18
Verze Roadster zůstala věrná šestiválci Ford. Místo původního třílitru jej teď pohání 3,7 V6 cyclone

Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 20 - Morgan plus 8 01Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 21 - Morgan plus 8 02Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 22 - Morgan plus 8 03Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 23 - Morgan plus 8 04Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 24 - Morgan plus 8 05Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 25 - Morgan plus 8 06Morgan Plus 8 a Roadster 3,7: další dvě novinky pro Ženevu - 26 - Morgan plus 8 07
Hliníkově-dřevěný Plus 8 dostal osmiválec BMW z modelu Aero Coupe

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše