Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan 4/4 75th Anniversary Edition: živoucí legenda slaví silnějším motorem
30.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Patrně nejdéle vyráběný automobil na světě si ke svým pětasedmdesátinám nadělil výkonnější čtyřválec z modelu Plus 4.
Do roku 1936 vyráběla malá britská manufaktura Morgan Motor Company pouze motorové tříkolky s agregátem do V, které dnes připomíná nedávno reinkarnovaný model 3 wheeler s véčkem od americké firmy S&S. Pak se ale objevil vůbec první typ vybavený čtyřválcový motorem (Coventry Climax s objemem 1 122 cm3 o výkonu 34 koní) a čtyřmi koly a firma jej bez dlouhého přemýšlení nazvala typ 4-4, později přejmenovaný na 4/4. S vymýšlením označení si mohli dát u Morganu více práce vzhledem k tomu, že vydržel dodnes.
V průběhu času se vůz nijak zásadně neměnil a zůstala mu dokonce i dřevěná kostra karoserie, objem motoru se ale zvětšoval až na současných 1,8 litru. Verze s většími a výkonnějšími motory (vesměs všechno jednotky Fordu) nesou jméno +4 anebo Plus 4, nikoli 4/4. Tedy až dosud. Právě při příležitosti tři čtvrtě století existence tohoto vozu automobilka připravila speciální, silnější provedení 4/4 75th Anniversary Edition s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 157 koní a maximálním točivém momentu 187 newtonmetrů pocházejícím z Plus 4. Z 0 na 100 km/h akceleruje jen 920 kg vážící vůz za 7,2 sekundy, jeho nejvyšší rychlost činí 189 km/h a v průměru by měl spotřebovat 7,2 l/100 km.
Abyste se mohli svému okolí pochlubit tohle specialitou a zároveň přitom zůstali britsky distingovaní, vůz dostal nenápadné matně černé pásy na kapotě jemně zvýrazňující nápis 4/4 75. Karoserie může být lakována jednou ze tří barev: černé Sport Black, červené Sport Red a bílé Old English white. K tomu dostanete černá vyplétaná kola a černou střechu z PVC. Kabinu v souladu se zbytkem auta vylepšuje černé a perforované kožené čalounění, černé koberečky, dřevěný volant a intarzie z jasanového dřeva, abyste náhodou nezapomněli, z čeho je Morgan částečně vyráběn.
Firma si svůj klasický klenot cení na 38 750 liber, v přepočtu asi 1 120 000 Kč a přestože se nezmiňuje o omezování počtu vyrobených kusů, 75. výročí se slaví jen jednou a dost možná se proto tento stroj v nabídce neudrží.











Výroční model dostal pod kapotu dvoulitr z modelu Plus 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva