Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou

Morgan zkoumá možnosti spojení nové hliníkové šasí s elektrickým pohonem. O jeho výrobě na rozdíl od jiných projektů rozhodne skutečná poptávka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou

13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Morgan zkoumá možnosti spojení nové hliníkové šasí s elektrickým pohonem. O jeho výrobě na rozdíl od jiných projektů rozhodne skutečná poptávka.

Malosériový producent klasických automobilů modernizuje na všech frontách. Na ženevském autosalonu představí inovovaný Plus 8 vybavený osmiválcem BMW z modelu Supersports a ukáže typ Morgan Roadster osazený novým vidlicovým šestiválcem Ford cyclone o objemu 3,7 litru. Ve světové premiéře dále vystaví nástupce AeroMaxu, verzi Aero Coupe a kromě toho byste na stánku manufaktury měli najít výroční vůz 4/4 75th Anniversary Edition. Pokud si myslíte, že je to na tradičního malosériového výrobce o čtyři auta více, než jste čekali, tak vězte, že to pořád není všechno.

Už v polovině loňského roku se objevily informace o tom, že Morgan Motor koketuje s další britskou firmou Zytek a připravuje dva prototypy elektromobilů postavených na hliníkovém šasí modelu Supersports. O pohon se měly v obou případech postarat lithium-iontovými akumulátory poháněné elektromotory o výkonu 95 koní a maximálním točivém momentu 300 newtonmetrů. Zvláštností automobilů, které nesou pracovní jména Electric Morgan E+ mají být klasické pětistupňové manuální převodovky přenášející sílu na zadní nápravu.

Pokud přemýšlíte nad tím, jestli si malá automobilová firmička může dovolit investovat volné prostředky do podobných projektů, tak přemýšlíte správně. Nemůže. V tomto případě se o grant ve výši přes sto tisíc liber postarala asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem, která podporuje uplatňování nových technologií na snižování emisí v automobilech. A nejedná se žádný spolek amatérů, k členům patří kromě Morganu také Aston Martin, Ricardo, Graziano, Westfield, Toniq, Tata, Spectre, Caparo a spousta dalších. Mimochodem ze společného fondu byl financován vývoj nové verze Morganu Three Wheeler.

Koncept (nazvěme jej třeba) Supersport E+ by měl být momentálně hotový a připravený pro ženevský autosalon, odkud vám jej dozajista představíme blíže. Morgan ale jeho sériovou výrobu neplánuje. Na výstavě chce sbírat názory a (patrně kusové) produkci by přistoupil jen pokud by se našlo dost zájemců.


Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 1 - morgan_aero_supersports _ofi_2009_07Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 2 - morgan_aero_supersports _ofi_2009_01Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 3 - morgan_aero_supersports _ofi_2009_04Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 4 - morgan aero coupe 01Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 5 - morgan aero coupe 02Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou - 6 - morgan aero coupe 03
Elektrický Morgan by měl být postaven na hliníkovém šasi společném pro modely Supersports a Aero Coupe

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.