Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Morgan E+ zkusí zaujmout elektrickým pohonem s manuální převodovkou
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Morgan zkoumá možnosti spojení nové hliníkové šasí s elektrickým pohonem. O jeho výrobě na rozdíl od jiných projektů rozhodne skutečná poptávka.
Malosériový producent klasických automobilů modernizuje na všech frontách. Na ženevském autosalonu představí inovovaný Plus 8 vybavený osmiválcem BMW z modelu Supersports a ukáže typ Morgan Roadster osazený novým vidlicovým šestiválcem Ford cyclone o objemu 3,7 litru. Ve světové premiéře dále vystaví nástupce AeroMaxu, verzi Aero Coupe a kromě toho byste na stánku manufaktury měli najít výroční vůz 4/4 75th Anniversary Edition. Pokud si myslíte, že je to na tradičního malosériového výrobce o čtyři auta více, než jste čekali, tak vězte, že to pořád není všechno.
Už v polovině loňského roku se objevily informace o tom, že Morgan Motor koketuje s další britskou firmou Zytek a připravuje dva prototypy elektromobilů postavených na hliníkovém šasí modelu Supersports. O pohon se měly v obou případech postarat lithium-iontovými akumulátory poháněné elektromotory o výkonu 95 koní a maximálním točivém momentu 300 newtonmetrů. Zvláštností automobilů, které nesou pracovní jména Electric Morgan E+ mají být klasické pětistupňové manuální převodovky přenášející sílu na zadní nápravu.
Pokud přemýšlíte nad tím, jestli si malá automobilová firmička může dovolit investovat volné prostředky do podobných projektů, tak přemýšlíte správně. Nemůže. V tomto případě se o grant ve výši přes sto tisíc liber postarala asociace Niche Vehicle Network CR&D sdružující desítky v Británii působících firem, která podporuje uplatňování nových technologií na snižování emisí v automobilech. A nejedná se žádný spolek amatérů, k členům patří kromě Morganu také Aston Martin, Ricardo, Graziano, Westfield, Toniq, Tata, Spectre, Caparo a spousta dalších. Mimochodem ze společného fondu byl financován vývoj nové verze Morganu Three Wheeler.
Koncept (nazvěme jej třeba) Supersport E+ by měl být momentálně hotový a připravený pro ženevský autosalon, odkud vám jej dozajista představíme blíže. Morgan ale jeho sériovou výrobu neplánuje. Na výstavě chce sbírat názory a (patrně kusové) produkci by přistoupil jen pokud by se našlo dost zájemců.
Elektrický Morgan by měl být postaven na hliníkovém šasi společném pro modely Supersports a Aero Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva