Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Musk chystá radikální změnu přístupu Tesly, může s ní ale snadno tvrdě narazit
18.6.2021 | Petr Prokopec
Různá přehnaná tvrzení o schopnostech Tesel nemají základ ani tak ve věrných fanoušcích značky, jedním z podstatných důvodů je fakt, že se automobilky vyhýbá regulované placené propagaci. Právě té chce ale nyní využít.
Tesla se od ostatních automobilek liší skoro v každém myslitelném ohledu. Nic jiného než elektromobily nevyráběla, nevyrábí a nejspíše ani vyrábět nebude. Přitom se rozhodla, že nepůjde cestou klasického marketingu, ale bude sázet na ten přímý od neplacených komunikačních kanálů typu sociální sítě až po doporučení mezi zákazníky. Až donedávna tato strategie fungovala, neboť Tesla nepotřebovala oslovovat širší spektrum zákazníků, teď ale začíná drhnout.
Její prvotní zákazníci se totiž cítili být pionýry nové éry automobilismu, a proto značce odpustili velké množství zejména kvalitativních prohřešků. Tak tomu ovšem bylo za časů Modelu S a X, jež si pořizovali lidé, kteří již měli k dispozici jiná auta tyto vozy měly spíše do počtu. S příchodem Modelů 3 a Y pak Tesla srazila cenu, a dostala tak elektrický pohon k početnější klientele, pro řadu zákazníků se však elektromobil z Fremontu stal jediným dopravním prostředkem. Míra tolerance vůči chybám tak razantně klesla.
To se pochopitelně projevilo mnohem větší kritikou, která začala zaznívat prakticky odevšad. S tím automobilku konfrontovali novináři, kteří se již nedali tak snadno odbýt. A proto se Tesla rozhodla, že zredukuje možnost nepříjemných hovorů na minimum a zrušila své PR oddělení. Právě kvůli těmto krokům se ovšem kalifornská automobilka ocitla v poměrně svízelné situaci, ze které nebude jednoduché se dostat.
Už ani její klientela o ní totiž nepěje pouze chvalozpěvy, ale naopak začíná být upřímná. K novinářům se pak značka otočila zády, s médii přímo nespolupracuje, a tak nemůže počítat s jakoukoli velkorysostí. A jelikož firma nepoužívá placenou reklamu, její renomé upadá.
Elon Musk proto na svém oblíbeném komunikačním kanálu, tedy na Twitteru, řekl, že automobilka zvažuje přesun k tradiční placené inzerci. Musk to ve svém vlastními stylu podává jako jedinou cestu, jak se lidé mohou dozvědět pravdu, když jsou média tak ošklivá, jenže ona je to spíše jeho pravda.
Musk napříkla říká, že Tesla má tak dokonalou čističku vzduchu ve svých interiérech, že ostatní automobily překonává desetkrát. Bohužel to nikdo neví a pouze s pomocí reklamy lze prý něco takového dostat k lidem. To je sice pravda, právě tady ale může Tesla tvrdě narazit a poznat, že to, čeho je možné docílit skrze Twitter, není možné dosáhnout reklamou.
Důvodem je, že reklama je v civilizovaných zemích, zejména pak v Evropě, značně regulovaná. Zatímco tedy na Twitteru si může Musk říci, že klimatizace Tesel je desetkrát lepší než u ostatních aut a je to prostě jeho názor, v reklamním sdělení musí jít o průkazný fakt. Jinak bude Tesla za takové reklamy popotahována, souzena a v případě neprůkaznosti trestána.
Tato epizoda tak ve výsledku ukazuje, odkud se také berou ničím nepodložené chvalozpěvy na tu či onu vlastnost Tesly. Prostě je Musk nebo sama automobilka někde řeknou a kde kdo to bere jako fakt. Tedy bral, teď už se Tesle tolik nevěří. A spravit to reklamou bude vzhledem k výše zmíněnému komplikované. Možná by tak nakonec nebylo od věci znovu rozjet PR oddělení a bavit se s novináři jako... s lidmi.



Tesle dosud stačila šeptanda mezi zákazníky. Jenže z dřívější chvály je dnes spíše kritika, která navíc stále častěji zaznívá i od médií. Proto Elon Musk zvažuje, že by automobilka poprvé v historii začala platit za reklamu, to se ale může snadno obrátit proti němu. Foto: Tesla
Maybe we should advertise informationally just so people know stuff like this exists
— Elon Musk, the 2nd (@elonmusk) June 16, 2021
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
