Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na měsíční platby za věci jako vyhřívání sedadel v autě, které jste dávno koupili, si budete muset zvyknout
8.8.2022 | Petr Prokopec
To nejsou naše slova, ale postoj automobilky, která se sice tváří, že věci jako vyhřívání sedadel nebo volantu za měsíční poplatek jsou jen jakýsi pilotní program, jejich nabídku ale postupně rozšiřuje na další, další a další země.
Není lepší zákazník než ten, který se k vám vrací. Platí to v každé branži, ne jen v té automobilové, však čím častěji nějakého klienta vidíte, tím více peněz u vás postupem času nechá. A pokud bude spokojen, můžete doufat i v jeho osobní doporučení známým, které se vyvažuje zlatem. Také automobilky se tedy nepřekvapivě tváří, že jejich prioritou je spokojenost zákazníků, jejich kroky ale někdy působí dojmem, že klienta nechtějí při každé návštěvě ani tak nadchnout, spíše se jej pokaždé pokouší „oškubat“.
Jak asi již tušíte, dnes bude znovu řeč o pravidelných platbách za výbavové prvky aut, která jste si dávno koupili, celá. Automobilky na tento systém začínají přecházet už nějaký ten pátek a slibují si od něj v horizontu několika málo let multimiliardové zisky. Pokud si uvědomíme, že nová auta jsou současně stále dražší, je to odvážná strategie připomínající zmenšování stále dražších výrobků v prodejnách potravin. Není tedy překvapením, že naprostá většina lidí z tohoto nápadu není nadšena a systémy výrobců zkouší obcházet. Místo aby tedy peníze utráceli u nich, osloví raději firmy, které jim určité funkce odblokují levněji a natrvalo.
Varovných signálů, že si automobilky nabíhají na vidle, je tedy dost, zejména BMW se svými měsíčními platbami za vyhřívání sedadel nebo volantu zachází opravdu daleko. Mluvčí mnichovské automobilky Torsten Julich ale dal nyní během konverzace s agenturou Bloomberg světu jasně najevo, že BMW s touto strategií neucukne ani o píď. A že si na takové platby lidé prostě budou muset zvyknout.
Julich se to nepřekvapivě snaží podat jako výhodu pro klienta, když mj. uvedl: „Víme od našich zákazníků, že požadavky na mobilitu už nejsou tak statické jako kdysi.“ A tak se prý automobilka snaží touto možností vyjít klientům vstříc, aby ve voze vždy měli jen takové funkce, jaké skutečně potřebují. To zní chvályhodně, my ale na konci této cesty spokojenějšího zákazníka prostě nevidíme, aspoň ne ve většině případů.
Nesouhlasíme ani s tím, že by požadavky zákazníků byly „dynamičtější” než dříve. Snad nikdo nikdy ve svém autě nepotřeboval permanentně veškerou výbavu, kterou si do něj kdy koupil, takové vyhřívání sedadel v létě asi moc nevyužijete, stejně jako klimatizaci v zimě (i když...) nebo laserová světla ve dne. Tyto věci si lidé kupují, aby je měli k dispozici, kdy jsou třeba, ne aby začali (s nadsázkou řečeno) někam zadávat číslo platební karty v momentě, kdy je zebe zadnice. A i to by možná snesli, kdyby tím opravdu mohli ušetřit. Ale při platbách v řádu stokorun za každý měsíc vyhřívání? To se snad nemůže vyplatit nikomu krom obyvatel Floridy.
Je to prostě snaha dostat víc peněz za stejnou věc, a tak se BMW nemůže divit tomu, že ji lidé nevítají. Navíc tu nejde třeba o software, který se může v průběhu času zdokonalovat, je to jedna a ta samá spirála v jedné a té samé sedačce, kterou vám BMW jen dovolí softwarově aktivovat po zaplacení patřičné sumy. Říkejme tomu výhřevné - sémantická podobnost výpalnému není neúmyslná nebo náhodná.
Jsme tak skeptičtí k tomu, že si zákazníci „budou muset zvyknout”, podle nás spíše budou muset automobilky tuto strategii přehodnotit a nechat si platit jen za služby, kde to klienti nebudou brát jako opakovanou platbu za jedno a to samé. Vyhřívaná sedadla za měsíční poplatek jsou zkrátka rudý hadr na býka. A podle nás tak i dopadnou - buď je někdo napíchne na rohy, nebo s nimi automobilky budou muset honem rychle ucuknout.






Nová řada 3 dnes startuje nad milionem korun, tedy o poznání výše než kdy dříve. A automobilka si troufá přijít s tím, že lidé budou muset pravidelně platit za aktivaci vyhřívání sedadel nebo volantu, které v autě dávno mají koupené? Na to si podle nás nikdo soudný nezvykne. Foto: BMW
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před 43 minutamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 2 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 3 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 5 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva