Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na měsíční platby za věci jako vyhřívání sedadel v autě, které jste dávno koupili, si budete muset zvyknout
8.8.2022 | Petr Prokopec
To nejsou naše slova, ale postoj automobilky, která se sice tváří, že věci jako vyhřívání sedadel nebo volantu za měsíční poplatek jsou jen jakýsi pilotní program, jejich nabídku ale postupně rozšiřuje na další, další a další země.
Není lepší zákazník než ten, který se k vám vrací. Platí to v každé branži, ne jen v té automobilové, však čím častěji nějakého klienta vidíte, tím více peněz u vás postupem času nechá. A pokud bude spokojen, můžete doufat i v jeho osobní doporučení známým, které se vyvažuje zlatem. Také automobilky se tedy nepřekvapivě tváří, že jejich prioritou je spokojenost zákazníků, jejich kroky ale někdy působí dojmem, že klienta nechtějí při každé návštěvě ani tak nadchnout, spíše se jej pokaždé pokouší „oškubat“.
Jak asi již tušíte, dnes bude znovu řeč o pravidelných platbách za výbavové prvky aut, která jste si dávno koupili, celá. Automobilky na tento systém začínají přecházet už nějaký ten pátek a slibují si od něj v horizontu několika málo let multimiliardové zisky. Pokud si uvědomíme, že nová auta jsou současně stále dražší, je to odvážná strategie připomínající zmenšování stále dražších výrobků v prodejnách potravin. Není tedy překvapením, že naprostá většina lidí z tohoto nápadu není nadšena a systémy výrobců zkouší obcházet. Místo aby tedy peníze utráceli u nich, osloví raději firmy, které jim určité funkce odblokují levněji a natrvalo.
Varovných signálů, že si automobilky nabíhají na vidle, je tedy dost, zejména BMW se svými měsíčními platbami za vyhřívání sedadel nebo volantu zachází opravdu daleko. Mluvčí mnichovské automobilky Torsten Julich ale dal nyní během konverzace s agenturou Bloomberg světu jasně najevo, že BMW s touto strategií neucukne ani o píď. A že si na takové platby lidé prostě budou muset zvyknout.
Julich se to nepřekvapivě snaží podat jako výhodu pro klienta, když mj. uvedl: „Víme od našich zákazníků, že požadavky na mobilitu už nejsou tak statické jako kdysi.“ A tak se prý automobilka snaží touto možností vyjít klientům vstříc, aby ve voze vždy měli jen takové funkce, jaké skutečně potřebují. To zní chvályhodně, my ale na konci této cesty spokojenějšího zákazníka prostě nevidíme, aspoň ne ve většině případů.
Nesouhlasíme ani s tím, že by požadavky zákazníků byly „dynamičtější” než dříve. Snad nikdo nikdy ve svém autě nepotřeboval permanentně veškerou výbavu, kterou si do něj kdy koupil, takové vyhřívání sedadel v létě asi moc nevyužijete, stejně jako klimatizaci v zimě (i když...) nebo laserová světla ve dne. Tyto věci si lidé kupují, aby je měli k dispozici, kdy jsou třeba, ne aby začali (s nadsázkou řečeno) někam zadávat číslo platební karty v momentě, kdy je zebe zadnice. A i to by možná snesli, kdyby tím opravdu mohli ušetřit. Ale při platbách v řádu stokorun za každý měsíc vyhřívání? To se snad nemůže vyplatit nikomu krom obyvatel Floridy.
Je to prostě snaha dostat víc peněz za stejnou věc, a tak se BMW nemůže divit tomu, že ji lidé nevítají. Navíc tu nejde třeba o software, který se může v průběhu času zdokonalovat, je to jedna a ta samá spirála v jedné a té samé sedačce, kterou vám BMW jen dovolí softwarově aktivovat po zaplacení patřičné sumy. Říkejme tomu výhřevné - sémantická podobnost výpalnému není neúmyslná nebo náhodná.
Jsme tak skeptičtí k tomu, že si zákazníci „budou muset zvyknout”, podle nás spíše budou muset automobilky tuto strategii přehodnotit a nechat si platit jen za služby, kde to klienti nebudou brát jako opakovanou platbu za jedno a to samé. Vyhřívaná sedadla za měsíční poplatek jsou zkrátka rudý hadr na býka. A podle nás tak i dopadnou - buď je někdo napíchne na rohy, nebo s nimi automobilky budou muset honem rychle ucuknout.






Nová řada 3 dnes startuje nad milionem korun, tedy o poznání výše než kdy dříve. A automobilka si troufá přijít s tím, že lidé budou muset pravidelně platit za aktivaci vyhřívání sedadel nebo volantu, které v autě dávno mají koupené? Na to si podle nás nikdo soudný nezvykne. Foto: BMW
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 6 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 8 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 9 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 11 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 21:56 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.15. 10:34 - Truck Daškam
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986