Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Na současném úpadku prodejů aut v Evropě mohutně profituje jediná země, Čína
7.10.2021 | Petr Miler
Příznivce konspiračních teorií to dozajista přivede k myšlenkám na původ COVIDu-19, ať už se ale tahle nemoc vzala kdekoli, následky jejího rozšíření jsou neoddiskutovatelné. Zatímco prodeje aut v Evropě obecně klesají, čínské značky tu lámou rekordy.
Už mnohokrát jsme zmiňovali, že je zřejmě jen otázkou času, než se některá či některé z čínských automobilek zařadí mezi celosvětově významné veličiny. Z hlediska počtu prodaných aut se tedy za takové může hned několik čínských značek považovat už pár let, pokud o nich ale nikdo neví jinde než za velkou zdí, za hybateli světového automobilového dění prostě nejsou.
Svět je zkrátka velký na to, abyste v něm něco znamenali díky lokálním úspěchům. Na to je třeba uspět nejen v Číně či kontinentální Asii, ale i v Evropě, Severní a Jižní Americe, Austrálii nebo Japonsku. A právě ve většině těchto odbytišť začínají Číňané pořádně bodovat. Paradoxně jim v tom pomáhá pandemie koronaviru, která snad shodou okolností přišla v momentě, kdy jejich produkty začaly být zajímavé i ze „západního” pohledu. Tradiční značky pak začaly zacházet na úbytě pod tíhou regulací nutících je do prodeje nepříliš žádaných elektromobilů, nedostatku komponentů a z obou důvodů rostoucích cen. Číňané nestojí zcela mimo, vše zmíněné se jich ale týká v menší míře a dokonale toho využívají.
Důvodů bude více - od větší flexibility až po možnost alokovat svou produkci právě tam, kde jim to nejvíce pomůže. Pokud se totiž chcete někde prosadit, začínáte tam skoro od nuly a jinde prodáváte statisíce či miliony aut, není zase tak složité si pro to či ono místo nějaká auta „vyšetřit”, s cenami se nehnat zbytečně vysoko a získat to, co byste za jiných okolností získávali draze a dlouho - pozici na trhu. Přesně toho hned několik čínských automobilek využívá a v momentě poklesů prodejů téměř všech evropských značek a trhů výrazně rostou. Úspěšná je v tom pak zejména automobilka Great Wall, výrobce Havalů.
Její nástup je jasně patrný i v Evropě, zejména pak v Rusku, kde jasně získává pevnou půdu pod nohama. Podle Avtostatu v době, kdy byl i ruský trh zasažen nedostatkem komponentů a celkové prodeje v září klesly o 22,6 % na 119 485 aut, Haval zaznamenal nejlepší měsíc v celé své historii. Prodat dokázal 3 513 aut a meziročně navýšil svůj odbyt o 250 procent. To je fascinující - trh klesá o čtvrtinu a vy skoro trojnásobně rostete.
Haval se tak rovnou propracoval mezi desítku nejprodávanějších značek a daleko už nemá ani ke Škodě (7. místo s 6 438 vozy). Není to ale jen případ jedné značky, tohle je čínská ofenzíva - o fous 11. je Chery, 13. Geely a model Chery Tiggo 7 je už 18. nejprodávanějším v zemi. Celkově pak Číňané letos prodali v Rusku 76 430 aut, což je meziročně o 210 % více a a jejich tržní podíl poskočil z 3,3 a 6,1 %.
Jsme naprosto přesvědčeni, že za jiných podmínek by Číňané takového raketového růstu nebyli schopni, z koronavirových problémů jednoznačně těží. Tím neříkáme, že je způsobili, situace ale využívají perfektně.
Nejžádanější čínskou značkou v Evropě je nyní Haval koncernu Great Wall, který tu mimo jiné prodává model F7 (na snímcích). V době pádu trhu o čtvrtinu prodejně skoro trojnásobně roste, fascinující. Foto: Haval
Zdroj: Avtostat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 9 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 10 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999