Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nad Renaultem Mégane zachází slunce, po současné generaci má skončit bez nástupce
27.4.2020 | Petr Miler
Svého času jeden z fenoménů evropských prodejů nových aut zachází stále více na úbytě. Pro Renault tak už nemá být dostatečně zajímavý, na stole je jen nepřímá náhrada.
Tradiční karosářské typy aut to v posledních letech nemají lehké. Sedany míří do zapomnění, kombíky se zuby nehty drží při životě jen díky Evropě a ačkoli hatchbackům se v rámci menších tříd stále daří dobře, ani ony nemají na růžích ustláno. Důvod jste uhádli - má tři písmena, začíná na S a končí na V. Je celkem jedno, na jakou třídu aut se podíváme, SUV vypalují rybník všemu a všem. Prodávají se dobře jako malá i velká, levná i drahá, slabá i výkonná, je to úplně jedno.
S poklesem prodejů se tak musí potýkat i takový fenomén, jako je Volkswagen Golf, nadále nejprodávanější auto Evropy. Možná si nyní říkáte, že trend není vše a Golf si stěží může na cokoli stěžovat. A možná máte pravdu. Někdy je ale třeba podívat se „za Golf”, tam se situace pro obdobné kompaktní modely stává pomalu neudržitelnou. Kdysi prodejní pecky jako Opel Astra, Ford Focus nebo Renault Mégane míří dlouhodobě ke dnu a právě poslední jmenovaný možná počítá své poslední roky.
Zmiňují to kolegové z britského Auto Expressu po rozhovoru s šéfdesignérem Renaultu Laurensem van den Ackerem. Podle něj Francouzi přemýšlí o realokaci vývojových zdrojů potřebných na nový Mégane směrem k jiným modelům. A při pohledu na prodejní čísla vlastně ani není divu.
Ještě v roce 2004 prodal Renault skoro 466 tisíc Méganů jen v Evropě, loni? 129 tisíc. To je pořád spousta aut, jenže na automobilku, která bývala evropskou jedničkou, je to bída s nouzí. Považte, že třeba v roce 2011 prodal Renault přes 33 tisíc Méganů jen ve verzi Coupe, aktuálně je ani ne na čtyřnásobku se všemi karosářskými variantami, to je ústup ze slávy nevídaných rozměrů.
Chtít Renault místo Méganu nabídnout asi 75. SUV, pochopili bychom to, van den Acker ale říká, že nepřímou náhradou tohoto modelu má být elektromobil. Tedy auto, které v dohledné době nemá na trhu absolutně žádnou šanci dosáhnout ani současných prodejů Méganu, natož pak vyšších. Van den Acker je ale optimistou: „Nevyhnutelně, jakmile jednou začneme do naší nabídky přidávat plejádu elektromobilů, budou ji muset jiné modely opustit, neboť si nemůžeme dovolit vyvíjet všechny najednou. Mégane je v segmentu, který je pod stále větším tlakem. Musíte dát peníze tam, kde je budoucnost trhu,” říká
Elektrická budoucnost automobilového trhu je ale i v Evropě pouze v hlavách politiků, aktivistů a bruselských mocipánů. Ve skutečnosti se elektrická auta prodávají alespoň trochu dobře jen tam, kde jejich odbyt podporován obrovskými a z podstaty dlouhodobě neudržitelnými dotacemi, jinak jde o nezajímavou alternativu z hlediska ekonomické efektivity i praktické použitelnosti. Na straně Renaultu bychom se tedy snažili raději držet Méganu, pokusili se učinit jej lepším a byli rádi za 129 tisíc prodaných aut za rok. Protože nepřímý elektrický nástupce se může obtížně prát i o srdce 12 900 zákazníků za stejné časové období...
Renault se prodeje současného Méganu opakovaně snaží nakopnout různými specialitami, zde třeba luxusním provedením Akaju. Velký úspěch to nepřináší a nad budoucností tohoto modelu se tak stahují mračna
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejčtenější články
- Mercedes dál přehodnocuje svou sázku na elektromobily, dealery zaplaví „levnými” spalovacími vozy, preferují je i bohatí
19.2.2024 - Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 - Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva