Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje na změnu směřování BMW definitivně pohasla
19.7.2019 | Petr Prokopec
Velké firmy nemají rády velké změny a BMW nenašlo odvahu stát se výjimkou. Dozorčí rada jmenovala novým šéfem automobilky místo nerozhodného Haralda Krügera člověka, pro nějž jsou prioritou elektrifikace a autopiloty.
Směr, jakým se v posledních letech vydalo BMW, tradiční fanoušky stoprocentně netěší. Ještě před nějakými 15 až 20 léty jste v případě, kdy jste chtěli sportovní sedan či kombík jakékoli třídy, skoro neměli jinou možnost než skončit v lůně bavorské automobilky. Nemuseli jste ani sáhnout po eMkových modelech, abyste dostali auto, které bylo technologicky, dynamicky i kvalitativně na výši. Běžná Audi byla z tohoto pohledu vedle běžných BMW vtip a Mercedes mířil docela jiným směrem.
Dnes vtip v mnoha ohledech připomíná nabídka BMW. A nejde ani tak o to, že atmosférické motory jsou mrtvé, manuální převodovky nedostupné nebo zadní pohon raritou. Zmizela ona technologická, dynamická i kvalitativní nadvláda a třeba v rámci poslední generace trojkové řady jste si museli koupit M3, abyste dostali alespoň odlesk toho, čím BMW bývalo.
Automobilka se zaměřila na jiné zákazníky a byť ekonomicky tím netrpí, její image, na které stojí do značné míry i prodeje oněch obyčejnějších aut, upadá. Tento fakt je nyní třeba opět akceptovat, neboť v Mnichově se rozhodně neblýská na lepší časy. Značka aktuálně potvrdila, že jejím novým šéfem se od 16. srpna stává Oliver Zipse, dosavadní šéf výroby, který po žádné velké změně netouží.
Vedení se tak ujme poté, co jeho předchůdce Harald Krüger ředitelské křeslo v souladu s dřívějším oznámením po pěti letech opustí. Byl to přitom právě Krüger, který svou nerozhodností přivedl firmu na současné rozcestí. Krüger mohl buď tlačit na rozvoj elektromobility, ale to nedělal. Nebo se pokusit zachránit zbytky cti značky před tradiční klientelou, ale to také nedělal. Nyní tak BMW stálo před volbou, zda zatlačit na to první, nebo na to druhé. První cestu představoval zmíněný Zipse, druhou radikální šéf vývoje Fröhlich, který mimo jiné říká, že elektromobily nikdo nechce. Volbu dozorčí rady automobilky už znáte.
„Oliver Zipse vlije skupině BMW do žil čerstvou krev při formování mobility budoucnosti,“ uvedl ke střídání stráží na postu nejvyšším Dr. Norbert Reithofer, předseda dozorčí rady značky a bývalý generální ředitel, který nasměroval automobilku právě směrem k elektromobilitě. Jeho slovy je jasně potvrzeno, co můžeme od BMW očekávat v příštích letech - a sice ještě větší důraz kladený na elektromobily a autonomní řízení, s čímž volba Zipseho koresponduje.
Přehození výhybky se ostatně ani nedalo očekávat, neboť Zipse byl dlouhodobným favoritem do role Krügerova nástupce. Pro BMW začal pracovat již v roce 1991, ještě jako učeň. Od té doby stoupal po firemním žebříčku stále výše, až se v roce 2015 stal členem nejvyššího vedení. V té chvíli se stal zodpovědným za výrobu, jejíž efektivitu navýšil zejména v Číně, Spojených státech a Maďarsku. To následně vedlo k navýšení ziskových marží.
Zipse je tedy po celou svou profesionální dráhu spojen s jedinou značkou, a to s BMW. Brát to můžeme jako pozitivum i negativum, neboť na jedné straně je plně obeznámen s firemní politikou a strategiemi. Na druhé straně však ani nemůže vnést do značky svěží vítr, v Mnichově se tedy stoprocentně pojede po stejných kolejích, na jakých se značka nachází již pár let.
Naděje na změnu tedy pohasla a nyní můžeme být zvědavi snad jen na to, zda na internet nezamíří nějaké vtipné video Mercedesu, který by tak mohl BMW vrátit úder z letošního května. Šéf Mercedesu tehdy skončil a BMW se s ním rozloučilo nevídaným způsobem. Máme ovšem pocit, že Krügera nic podobného nečeká...
Oliver Zipse začal pro BMW pracovat v roce 1991, nyní byl jmenován šéfem celé značky. Pro tradiční fanoušky značky to není dobrá zpráva
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry