Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach

Americké pick-upy jsou na evropské poměry obří už ve svých továrních podobách, některým je ale i to málo. Když si takový vůz uděláte z Fordu F-650, vznikne brutalita s 325litrovými nádržemi. Také má spotřebu 33 litrů nafty na 100 km při klidné jízdě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach

28.12.2023 | Petr Prokopec

Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach

/

Foto: Ford

Americké pick-upy jsou na evropské poměry obří už ve svých továrních podobách, některým je ale i to málo. Když si takový vůz uděláte z Fordu F-650, vznikne brutalita s 325litrovými nádržemi. Také má spotřebu 33 litrů nafty na 100 km při klidné jízdě.

Pod označením F-Series si většina z nás okamžitě představí Ford F-150. Vedle něj nicméně existují i další varianty jako F-250, F-350, F-450, F-550 či F-600. Většina z nich je nabízena ve formě pick-upu, některé verze lze ale pořídit také s holým podvozkem za kabinou. Kromě toho ovšem nabízí také provedení F-650 a F-750, ty si ovšem kráčí vlastní cestou. Pořídit je totiž sice lze i jakožto pojízdný podvozek s motorem a kabinou, povětšinou jsou ovšem žádány náklaďáky se sklápečkou.

Chris Walker a George Stickler svého času patřili mezi kupce modelu F-350. Nicméně je postupně přestalo bavit, že každé tři roky musí přijít s náhradou, neboť původní vůz zkrátka přestal odpovídat jejich požadavkům. A navíc se zdál být až příliš poruchovým. V roce 2001 se proto bývalí závodníci rozhodli, že sáhnou po modelu F-650. Při cestě od dealera však usoudili, že tovární specifikace se pro nestane odrazovým můstkem. A nezůstali jen u slov, nýbrž přistoupili k činům.

F-650 se tak dočkal korby z verze F-350, kterou doplnily zakázkové výfuky za kabinou směřující vzhůru či na míru vyvedené nárazníky. Modifikací ale pochopitelně bylo daleko víe. Když Chris a George svou kreaci dokončili, okamžitě se jim ozval zájemce s tím, že pick-up, jaký nebylo možné objednat v továrně, bere. Oba nadšenci tak odstartovali společný byznys, kterému se věnují dodnes. Každoročně vyrobí zhruba 50 takových pick-upů pro hráče basketballu i členy královských rodin.

S jedním z těchto monster se nyní projeli Thomas a James z Throttle House. Ti na relativně dlouhém videu jasně demonstrují, že upravený pick-up není ani v nejmenším určený pro silnice starého kontinentu. V případě těch největších konfigurací totiž může na délku měřit i přes 10 metrů. Kromě toho má přes 2 metry na šířku a v případě výšky šplhá až 2,5 metru nad zem. Do podzemních garáží s ním tedy nezajedete, problém vám bude dělat i kdejaký McDrive.

Navíc je třeba počítat s tak enormní žíznivostí, že průměrný Čech by zvládl vydělávat pouze na palivo, a to i za předpokladu, že Chris a George pod kapotu pěchují hlavně 6,7litrový turbodiesel. Ten produkuje ne zrovna závratných 304 koní výkonu a 1 020 Nm točivého momentu, což jsou tovární hodnoty. Ford ostatně tuto jednotku nabízí také s 274 či 335 koňmi, samotný výkon však není důvodem vysoké spotřeby - za tou stojí minimálně 11,8tunová hmotnost.

Vůz nově počítá se dvěma 325litrovými nádržemi, které na první pohled působí stejně monstrózně jako samotný pick-up. Jenže upravený F-650 SuperTruck je zvládne vycucnout během mžiku oka, neboť již standardní provedení se reálně pohybuje za zhruba 33 litrů na 100 kilometrů. Opravdu se tak na této straně Atlantiku nedá počítat s enormním zájmem. Mimo jiné i proto, že z peněženky je třeba vytáhnout minimálně 300 tisíc dolarů, tedy zhruba 6,7 milionu korun.


Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach - 1 - Ford F-650 ilustracni foto 01Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach - 2 - Ford F-650 ilustracni foto 02Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach - 3 - Ford F-650 ilustracni foto 03
F-650 již v základu působí mohutně, společnost Southeast Utilities patřící Chrisovi Walkerovi a Georgovi Sticklerovi z něj ovšem dělá monstrum mnohem vyšší kategorie. Ilustrační foto: Ford

Zdroj: Throttle House@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.