Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nadšenci předělávají náklaďáky Fordu na brutální pick-upy, z jejich monster jde na silnici skoro strach
28.12.2023 | Petr Prokopec
Americké pick-upy jsou na evropské poměry obří už ve svých továrních podobách, některým je ale i to málo. Když si takový vůz uděláte z Fordu F-650, vznikne brutalita s 325litrovými nádržemi. Také má spotřebu 33 litrů nafty na 100 km při klidné jízdě.
Pod označením F-Series si většina z nás okamžitě představí Ford F-150. Vedle něj nicméně existují i další varianty jako F-250, F-350, F-450, F-550 či F-600. Většina z nich je nabízena ve formě pick-upu, některé verze lze ale pořídit také s holým podvozkem za kabinou. Kromě toho ovšem nabízí také provedení F-650 a F-750, ty si ovšem kráčí vlastní cestou. Pořídit je totiž sice lze i jakožto pojízdný podvozek s motorem a kabinou, povětšinou jsou ovšem žádány náklaďáky se sklápečkou.
Chris Walker a George Stickler svého času patřili mezi kupce modelu F-350. Nicméně je postupně přestalo bavit, že každé tři roky musí přijít s náhradou, neboť původní vůz zkrátka přestal odpovídat jejich požadavkům. A navíc se zdál být až příliš poruchovým. V roce 2001 se proto bývalí závodníci rozhodli, že sáhnou po modelu F-650. Při cestě od dealera však usoudili, že tovární specifikace se pro nestane odrazovým můstkem. A nezůstali jen u slov, nýbrž přistoupili k činům.
F-650 se tak dočkal korby z verze F-350, kterou doplnily zakázkové výfuky za kabinou směřující vzhůru či na míru vyvedené nárazníky. Modifikací ale pochopitelně bylo daleko víe. Když Chris a George svou kreaci dokončili, okamžitě se jim ozval zájemce s tím, že pick-up, jaký nebylo možné objednat v továrně, bere. Oba nadšenci tak odstartovali společný byznys, kterému se věnují dodnes. Každoročně vyrobí zhruba 50 takových pick-upů pro hráče basketballu i členy královských rodin.
S jedním z těchto monster se nyní projeli Thomas a James z Throttle House. Ti na relativně dlouhém videu jasně demonstrují, že upravený pick-up není ani v nejmenším určený pro silnice starého kontinentu. V případě těch největších konfigurací totiž může na délku měřit i přes 10 metrů. Kromě toho má přes 2 metry na šířku a v případě výšky šplhá až 2,5 metru nad zem. Do podzemních garáží s ním tedy nezajedete, problém vám bude dělat i kdejaký McDrive.
Navíc je třeba počítat s tak enormní žíznivostí, že průměrný Čech by zvládl vydělávat pouze na palivo, a to i za předpokladu, že Chris a George pod kapotu pěchují hlavně 6,7litrový turbodiesel. Ten produkuje ne zrovna závratných 304 koní výkonu a 1 020 Nm točivého momentu, což jsou tovární hodnoty. Ford ostatně tuto jednotku nabízí také s 274 či 335 koňmi, samotný výkon však není důvodem vysoké spotřeby - za tou stojí minimálně 11,8tunová hmotnost.
Vůz nově počítá se dvěma 325litrovými nádržemi, které na první pohled působí stejně monstrózně jako samotný pick-up. Jenže upravený F-650 SuperTruck je zvládne vycucnout během mžiku oka, neboť již standardní provedení se reálně pohybuje za zhruba 33 litrů na 100 kilometrů. Opravdu se tak na této straně Atlantiku nedá počítat s enormním zájmem. Mimo jiné i proto, že z peněženky je třeba vytáhnout minimálně 300 tisíc dolarů, tedy zhruba 6,7 milionu korun.
F-650 již v základu působí mohutně, společnost Southeast Utilities patřící Chrisovi Walkerovi a Georgovi Sticklerovi z něj ovšem dělá monstrum mnohem vyšší kategorie. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Throttle House@YouTube
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
před 7 hodinami - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
před 9 hodinami - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před 10 hodinami - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva