Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.

Začne na 300 tisících Kč, za které nabídne 180 koní v autě o délce 4,77 metru na délku. To zní slibně, jenže jsou to v tuto chvíli parametry jen pro Čínu, kde Leapmotor jede dál. Evropská výroba zatím stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.

24.4.2025 | Petr Prokopec

Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.

/

Foto: Leapmotor

Začne na 300 tisících Kč, za které nabídne 180 koní v autě o délce 4,77 metru na délku. To zní slibně, jenže jsou to v tuto chvíli parametry jen pro Čínu, kde Leapmotor jede dál. Evropská výroba zatím stojí.

Leapmotor je vnímán jako patnáctá značka Stellantisu, byť do něj spadá jen částečně - od roku 2023 drží v čínské automobilce 20procentní podíl. Díky tomu s ní může působit také v Evropě, byť úvod musí řešit zásadní problém v podobě cel na dovoz čínských aut do EU. Sama cla by až takovým problémem nebyla, neboť Stellantis od začátku počítal s místní výrobou, potíž je v tom, že pro jejich zavedení zvedlo ruku Polsko, které se tak v očích čínské vlády stalo jedním z veřejných nepřátel. Politici tak výrobcům doporučili v takových zemích dál investovat, a tak výroba Leapmotorů v polském Tychy náhle skončila.

Ve své domovině ale automobilka dál stoupá ke hvězdám, neboť loni dosáhla už na 294 tisíc prodejů - to je značný posun oproti roku 2019, kdy značka měla na kontě jen tisíc prodaných aut. A protože s jídlem roste chuť, není překvapivé, že si Leapmotor nenechal ujít domácí autosalon v Šanghaji, kde se pochlubil novým sedanem B01. Ten svým vzhledem příliš neohromuje, zároveň však také ničím neuráží. Pravděpodobně tak dosáhne většího úspěchu než pětimetrový sedan C01.

Důvodem naší víry je cena, 4 770 milimetrů dlouhý B01 totiž bude startovat výrazně pod svým příbuzným. Za nejlevnější verze by klientela měla dát 100 tisíc yuanů, za nejdražší pak 150 000 CNY, pohybujeme se tedy v pásmu 300 až 450 tisíc korun. Za to lze počítat se 180 nebo 218 koňmi a bateriemi od společnosti CALB. Jejich kapacita zmíněna nebyla, stejně jako je neznámý i dojezd. Jisté vodítko ovšem poskytuje SUV B10, které dostalo do vínku stejné pohonné jednotky.

B01 tak nejspíše rovněž nabídne dva pakety, kdy menší páruje 56,2 kWh s udávaným dojezdem 510 km, zatímco u většího lze počítat s 67,1 kWh a 600 km. Dobití menších baterií z 30 na 80 procent by přitom díky 800voltové architektuře mělo zabrat 19 minut (to je matematika, že?). Zda jsme ovšem dané parametry trefili správně, se potvrdí až v následujících týdnech. Prodej by pak měl odstartovat v červnu, zatím pochopitelně pouze v Číně. Zda a kdy B01 dorazí do Evropy, není jasné - v tuto chvíli jsou místní aktivity Leapmotoru u ledu, byť konec, jak vidno, neznamenají.

Aktuálně tak už jen zmíníme, že zatímco SUV B10 je k dispozici v pěti úrovních výbavy, sedan B01 zatím počítá se třemi. V základu bude disponovat plechovou střechou, o stupeň výše ale již lze očekávat panoramatickou. Tu u vrcholu doplní i LiDAR. Leapmotor přitom u 4,5metrového SUV, které startuje rovněž na 100 000 CNY, očekává, že měsíčně se prodá okolo 40 tisíc aut. A protože Číňané mají větší slabost i pro sedany, nejen pro SUV, novinka by vážně mohla zabodovat.


Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 1 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 01Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 2 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 02Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 3 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 03
Nový čínský sedan B01 se ukázal jak na oficiálních fotkách... Foto: Leapmotor

Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 4 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 04Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 5 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 05Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15. - 6 - Leapmotor B01 2025 prvni foto 06
...tak na snímcích registrovaných u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Z nich je patrné, že světelnou lištu na přídi a zádi dostanou všechny úrovně výbavy, střešní LiDAR však zůstává vyhrazen jen té nejvyšší. Foto: MIIT, CC0 Public Domain

Zdroj: Leapmotor, MIIT

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše