Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025 | Petr Prokopec
A není to tak, že by si v nabídce odkroutilo své, prodávalo se jen chvíli. Přesto k 30. březnu přišel náhlý konec, jehož důvody si můžeme jen domýšlet. Stellantis k němu stále odmítá dát jakékoli konkrétní vysvětlení.
Koncern Stellantis v roce 2023 za přibližně 37 miliard korun koupil 21procentní podíl v čínském Leapmotoru. Byl to poměrně překvapivý krok, jehož cíl ale nepřekvapil ani trochu. Stellantis tak chtěl rozšířit svůj záběr směrem dolů a na starém kontinentu začít prodávat levná mini značky.
Prodávat by ale nestačilo, euroamerický koncern se chopil i výroby. Pro tento účel se rozhodl využít částečně osiřelou továrnu v Polském Tychy, kde se vyráběly či vyrábí některé modely Fiatu a Jeepu. Po jejich boku z montážních linek od loňska sjížděl také Leapmotor T03, který nakonec nebyl tak levný (okolo 450 tisíc Kč v závislosti na trhu), ale na malý elektromobil to nebyla úplně nezajímavá cena. Jenže s tímhle je po pár měsících konec. Jak uvádí Handelsbatt, výroba vozu k 30. březnu 2025 náhle skončila.
Oficiální důvod není znám a automobilka věc odmítá komentovat i v reakci na přímý dotaz. Lidé z Reuters ale naznačují, že za vším by mohla stát cla EU uvalená na dovoz elektrických aut z Číny, a to i když se Leapmotoru právě díky polské výrobě přímo moc netýkají.
Když s nimi totiž Evropská unie loni přišla, Peking v reakci na to informoval domácí automobilkám, aby zastavily své zahraniční investice v zemích, které pro nová cla zvedly ruku. Polsko bylo mezi deseti zeměmi, které se k nim postavily pozitivně, zatímco dvanáct dalších se zdrželo hlasování a pět včetně Německa hlasovalo proti. Leapmotor to měl poslechnout a v Polsku to prostě balí.
Expanze značky má ale pokračovat dál, třebaže pro tuto chvíli se T03 nevyrábí v Evropě nikde a nijak. Stellantis v tiskovém prohlášení k věci uvedl, že „zvažuje různé produkční možnosti“. Mezi ně má patřit i Španělsko, neboť tato země se zdržela hlasování o clech. Pro Říši středu je tedy na seznamu spřátelených, pročež by se měla stát domovinou chystaného elektrického SUV B10. Konkrétně půjde o továrnu v Zaragoze, kde Stellantis spolu se společností CATL chystá rovněž fabriku na výrobu baterií pro své elektromobily.









Leapmotor T03 v Evropě pro tuto chvíli končí, jeho výroba byla zastavena a zatím není zřejmé, zda bude obnovena. Za vším má stát pozitivní postoj Polska, kde se vůz vyrábí, k novým clům EU na auta. Foto: Leapmotor
Zdroj: Reuters, Handelsblatt
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 2 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 5 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB