Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce nejúspěšnějšího moderního Fiatu nafocen bez špetky maskování, dostane i „normální” motory
10.5.2023 | Petr Miler
Mohlo by se zdát, že jde o nástupce nějakého megahitu, prodejní jednička mezi moderními Fiaty je ale spíše jednooký mezi slepými. Z typu 500X se stane nová šestistovka, která bude i elektrická, nebude ale jen elektrická.
Fiat se v posledních letech trápí. Tedy trápí... Ono záleží na úhlu pohledu. Loni se potichu stal vůbec nejúspěšnější značkou koncernu Stellantis, nevděčí za to ale žádnému novému modelu. Paradoxně boduje díky starým dožívajícím typům, které zůstávají klasicky střižené a relativně levné. Nejprodávanějším modelem se tak stala pětistovka s kořeny v roce 2007, jejímuž celkovému odbytu sice pomohl i nový elektrický nástupce, většinu odbytu ale tvoří spalovací klasika. Dvojkou se pak se skoro 125 tisíci vozy prodanými jen v Evropě stala Panda vyráběná v prakticky nezměněné podobě pro změnu od roku 2011. Máme tu tedy 16 resp. 12 let staré modely, takové nelze označit za „moderní” ani při nejlepší vůli.
Chceme-li najít jedničku mezi modernou, musíme upřít pozornost k typu 500X, tedy malému SUV, které si od pětistovky půjčuje jen styl a jméno. S 31 519 loni prodanými auty na starém kontinentu je to ale spíš propadák svého druhu. Proto se Fiat trápí i netrápí - prodává relativně dost na aut, na své budoucnosti ale v posledních letech nepracoval ani trochu a bylo by jen otázkou času, než by nemohl dál žít jen z vlastní minulosti.
To nyní chce mateřský Stellantis změnit, a tak konečně přijde s pár novinkami. Jednou z těch klíčových se stane vůz používající jiné klasické jméno Fiatu, tedy 600. Právě ten dříve nebo později nahradí model 500X vyráběný od roku 2016 coby obdobně pojatý crossover. Že přijde, Fiat neskrýval, jeho vzhled ale ano. Nyní se ovšem vůz podařilo nafotit bez špetky maskování při pořizování prezentačních záběrů, a tak se na něj můžeme pořádně podívat ještě před oficiální premiérou.
Po designové stránce jde o evoluci modelu 500X, která hraje ještě víc na notu líbivosti z pohledu něžného pohlaví. Auto jako by mělo oči, řasy a pusu, tedy alespoň zepředu. Záď je poněkud nenápaditá, znovu ale připomíná dosavadní „iksko”. Po technické stránce půjde o vůz založený na architektuře CMP/eCMP koncernu Stellantis, takže nečekejme žádná velká překvapení ve srovnání s Citroënem DS3, Jeepem Avenger nebo Opelem Mokka. Auto by proto mělo dostat primárně elektrický pohon s výkonem 156 koní, který budou ládovat 54kWh baterie.
Auto ale nevsadí vše na jednu kartu a přinejmenším na některých trzích dostane také „normální” motory, tedy přinejmenším benziny, možná i diesely. Vzhledem k postojům Stellantisu to může být překvapivé, ekonomická realita ale dožene každého a zejména v případě Fiatu to dává smysl - elektromobily se v Itálii ujaly podobně jako u nás, to znamená skoro vůbec. Na další detaily si musíme počkat, dlouho to ale jistě nebude - auto se musí představit co nevidět, do prodeje pak vstoupí ještě letos jako novinka modelového roku 2024.



Současný Fiat 500X je propadák i moderní jednička najednou. Dostane nástupce v podobě modelu 600, který můžete poprvé bez maskování vidět níže. Foto: Fiat
Zdroj: CocheSpias@Instagram
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 11 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter