Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce nejúspěšnějšího moderního Fiatu nafocen bez špetky maskování, dostane i „normální” motory
10.5.2023 | Petr Miler
Mohlo by se zdát, že jde o nástupce nějakého megahitu, prodejní jednička mezi moderními Fiaty je ale spíše jednooký mezi slepými. Z typu 500X se stane nová šestistovka, která bude i elektrická, nebude ale jen elektrická.
Fiat se v posledních letech trápí. Tedy trápí... Ono záleží na úhlu pohledu. Loni se potichu stal vůbec nejúspěšnější značkou koncernu Stellantis, nevděčí za to ale žádnému novému modelu. Paradoxně boduje díky starým dožívajícím typům, které zůstávají klasicky střižené a relativně levné. Nejprodávanějším modelem se tak stala pětistovka s kořeny v roce 2007, jejímuž celkovému odbytu sice pomohl i nový elektrický nástupce, většinu odbytu ale tvoří spalovací klasika. Dvojkou se pak se skoro 125 tisíci vozy prodanými jen v Evropě stala Panda vyráběná v prakticky nezměněné podobě pro změnu od roku 2011. Máme tu tedy 16 resp. 12 let staré modely, takové nelze označit za „moderní” ani při nejlepší vůli.
Chceme-li najít jedničku mezi modernou, musíme upřít pozornost k typu 500X, tedy malému SUV, které si od pětistovky půjčuje jen styl a jméno. S 31 519 loni prodanými auty na starém kontinentu je to ale spíš propadák svého druhu. Proto se Fiat trápí i netrápí - prodává relativně dost na aut, na své budoucnosti ale v posledních letech nepracoval ani trochu a bylo by jen otázkou času, než by nemohl dál žít jen z vlastní minulosti.
To nyní chce mateřský Stellantis změnit, a tak konečně přijde s pár novinkami. Jednou z těch klíčových se stane vůz používající jiné klasické jméno Fiatu, tedy 600. Právě ten dříve nebo později nahradí model 500X vyráběný od roku 2016 coby obdobně pojatý crossover. Že přijde, Fiat neskrýval, jeho vzhled ale ano. Nyní se ovšem vůz podařilo nafotit bez špetky maskování při pořizování prezentačních záběrů, a tak se na něj můžeme pořádně podívat ještě před oficiální premiérou.
Po designové stránce jde o evoluci modelu 500X, která hraje ještě víc na notu líbivosti z pohledu něžného pohlaví. Auto jako by mělo oči, řasy a pusu, tedy alespoň zepředu. Záď je poněkud nenápaditá, znovu ale připomíná dosavadní „iksko”. Po technické stránce půjde o vůz založený na architektuře CMP/eCMP koncernu Stellantis, takže nečekejme žádná velká překvapení ve srovnání s Citroënem DS3, Jeepem Avenger nebo Opelem Mokka. Auto by proto mělo dostat primárně elektrický pohon s výkonem 156 koní, který budou ládovat 54kWh baterie.
Auto ale nevsadí vše na jednu kartu a přinejmenším na některých trzích dostane také „normální” motory, tedy přinejmenším benziny, možná i diesely. Vzhledem k postojům Stellantisu to může být překvapivé, ekonomická realita ale dožene každého a zejména v případě Fiatu to dává smysl - elektromobily se v Itálii ujaly podobně jako u nás, to znamená skoro vůbec. Na další detaily si musíme počkat, dlouho to ale jistě nebude - auto se musí představit co nevidět, do prodeje pak vstoupí ještě letos jako novinka modelového roku 2024.



Současný Fiat 500X je propadák i moderní jednička najednou. Dostane nástupce v podobě modelu 600, který můžete poprvé bez maskování vidět níže. Foto: Fiat
Zdroj: CocheSpias@Instagram
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch