Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
2.11.2024 | Petr Prokopec
S tímhle autem šlápla třícípá hvězda tak vedle, že to na lidech z automobilky zjevně zanechalo dlouhodobé následky. Ti se nyní opakování stejného scénáře bojí tak moc, že nástupce modelu EQC raději zásadně předělávají ještě před uvedením na trhu.
SUV EQC bylo vůbec prvním vozem třícípé hvězdy, jenž byl od počátku koncipován jako ryzí elektromobil. Mercedes s jeho konceptem přišel už v roce 2016 na autosalonu v Paříži, než o dvě léta později tamtéž ukázal sériový model. Následně se rozjela výroba, která však byla loni ve velké tichosti ukončena. Kolik exemplářů značka celkově prodala, dosud nebylo oznámeno a příliš s tím ani nepočítáme - EQC byl totiž propadák od počátku až do konce, jemuž nepomohl ani Lewis Hamilton v roli hrdého majitele.
Pro Mercedes to nebyla jediná sázka na špatnou kartu, značka tak v současné době razantním způsobem mění strategii, která počítala s prodejem pouze elektrických aut už od roku 2030. Jelikož ale do tohoto nápadu nainvestovala už mnoho, úplně se svých elektrických modelů vzdát nechce. I EQC tak v roce 2026 dostane nástupce, který však již nebude hlásat příbuzenský poměr k rodině EQ. Místo toho má dorazit pod označením GLC EV. Změna názvu ale není zrovna tím, co by nás zaujalo.
Testovací prototypy elektrického SUV byly totiž v průběhu uplynulých měsíců nachytány mnohokrát. A jakkoli byly od podlahy po střechu potaženy maskovací fólií, bylo jasně patrné, že nosí produkční karoserii. U té značka na rozdíl o většiny konkurentů nepřistoupila k ostrým úhlům a agresivním liniím, nýbrž pokračovala se vzhledem „ocucaného bonbonu“. Něco takového se ukázalo být totálním fiaskem, a tak automobilka přistoupila k velmi neobvyklému kroku, kterého si všimli kolegové z Carscoops, kde si můžete prohlédnout i patřičné špionážní fotky.
I když auto ze zdálo být po designové stránce hotové a vývoj se soustředil na techniku, v původně zamýšlené podobě dokončeno nebude. Nově nafocené vývojové kusy totiž disponují úplně jinou karoserií, jako kdyby u nich došlo na velký facelift. Ten obvykle přichází až v polovině životního cyklu toho kterého vozu, nikoli ještě před premiérou, Mercedes se ale zjevně dalšího elektrického fiaska zalekl tak moc, že auto předělal už teď a vzhledově jej přiblíží spalovacím modelům.
Chystané GLC EV tak zjevně dostane rozměrnou čelní masku podobnou svému benzinovému a dieselovému příbuznému, jakkoli ta je vlastně v jeho případě zbytečná. Tím v podstatě bude odklon Mercedesu od někdejších sebevědomých plánů završen. Přičemž nejde o jedinou designovou změnu vůči někdejším prototypům, dále si lze povšimnout i výraznějších linií na bocích. Zadní část vozu se ale zdá být shodná, což naznačuje, že Němci opravdu změnili vzhled hlavně předních partií jinak stejného auta.
Lze už jen dodat, že po stránce technické vůz dostane platformu MB.EA, která je spojena s 800voltovým elektrickým okruhem. Tato technika má dle Mercedesu majitelům umožnit, aby „dočerpali“ 160 km dojezdu za méně než 15 minut. To je sice oproti minulosti posun, ovšem jen na poli elektrickém, navíc jen v rámci značky a ještě ke všemu jen za ideálních podmínek. Konkurence je na to totiž lépe už dnes, vše ale bledne ve srovnání s dotankováním obyčejné palivové nádrže, které je svou rychlostí a spolehlivostí doplňování energie v úplně jiné galaxii.






EQC bylo mimořádným propadákem, v případě nástupce tak automobilka zjevně nechce znovu pochybit. A tak zásadně faceliftovala už vývojový prototyp, i když hotové auto ještě nikdo neviděl. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva