Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nebaví vás moderní auta? Porsche jako nové vyrobilo to, které už 20 let nedělá
24.8.2018 | Petr Prokopec
Nešálí vás zrak, tohle je zbrusu nový, vzduchem chlazený motor, který se i se dvěma turby a 450 koňmi dostal do dnes nového auta, které zamávalo výrobě v roce 1998.
Moderní auta jsou rychlejší, bezpečnější, pohodlnější a obvykle i úspornější, než jsou jejich předchůdci, o tom nemá smysl debatovat. Nicméně do značné míry jsou také nudná, a překvapivě to obzvláště platí ve sportovním segmentu. Zatímco dříve jste se museli rvát o každý metr a za den tak propotili klidně i tři trika, dnes jednoduše usednete za volant, zašlápnete plynový pedál a rázem jste o kilometr dále. Řadě lidí to samozřejmě vyhovuje, stejně tak ale mají tyto vozy i mnoho odpůrců.
I proto trh s některými staršími vozy v posledních letech tak nabral na obrátkách. A co více, automobilky sem tam vrátí do svého výrobního programu i nějakou tu klasiku. V minulých letech jsme se tak dočkali znovuzrození Jaguaru XKSS či Mercedesu 190E 2.5-16 Evo II, dnes pro změnu vyrazíme do Zuffenhausenu. Porsche totiž po letech ze své brány nechalo vyjet jako nový vůz, který pohání vzduchem chlazený motor. Ten kdysi patřil mezi jedno z hlavních poznávacích znamení 911, současně už je také mezi masově vyráběnými auty dávnou minulostí.
Stejně jako Mercedes i Porsche hodlá prozatím zůstat u jediného kusu, ten však nezůstane majetkem automobilky nadlouho. V rámci oslav firemních sedmdesátin půjde o zlatý hřeb aukce společnosti RM Sotheby's, jež se uskuteční 27. října v americké Atlantě. Vůz nemá silniční homologaci, neboť již nevyhovuje současným požadavkům na bezpečnost či ekologii, přesto se očekává odklepnutí opravdu vysoké sumy.
Proč tomu tak je, jsme naznačili již výše - jde o první nové vzduchem chlazené Porsche po mnoha letech. Pod zadní kapotou se skrývá 3,6litrový plochý šestiválec s typickým dunivým zvukem brambor sypajících se po dřevěném korytu, jenž doplňuje dvojice turbodmychadel a 450 koní. Podle Porsche je pohonná jednotka zcela nová, stejně jako veškeré komponenty podvozku nebo pohonu všech kol.
Karoserie zcela nová není, použity tady byly díly z již existujícího auta. I ta však dostala rozsáhlou renovaci, která se dotkla každého milimetru „kastle”, která na závěr dostala zlatý lak. I díky tomu bylo Porsche pojmenováno Project Gold a že jde o nové auto, dosvědčuje i jeho zcela nové výrobní číslo. To navazuje na vůbec poslední vyrobený exemplář 911 generace 993 z roku 1998.
Automobilka dodává, že stavba ji zabrala 18 měsíců, během kterých došlo i specifiké ztvárnění interiéru. Také v tomto případě zde máme zlatou barvu, konkrétně pak u ozdobných švů. Jak je tedy patrné, pamatováno bylo na každičký detail. Je tedy škoda, že Porsche zatím hodlá setrvat jen u jediného vyrobeného exempláře, pár dalších zájemců o „starou dobrou 993” by se jistě našlo.


















































Pod názvem Project Gold se skrývá Porsche 911 Turbo S generace 993. To už se 20 let nevyrábí, teď ale přesto vzniklo jako nové
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 10 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
