Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší a nejstylovější Duster se odhalil v novém, teď má i silný motor se 170 koňmi
13.4.2022 | Petr Prokopec
Dacia Duster v posledních letech zamířila výš, nikdy se ale nedostala tak vysoko, aby mohla napodobit některé verze nabízené s logem Renaultu. Ta nejvyšší z nich se teď dočkala modernizace.
Dacia loni v létě lehce modernizovala svůj Duster. Ten zejména v oranžovém laku vypadá stylově i moderně, což byl pro rumunskou automobilku a její francouzskou „matku” i tak trochu problém. Dříve totiž roli stylové varianty zastával Duster Oroch, který se prodával pouze v Jižní Americe, a to navíc s logem Renaultu. Vedle faceliftovaného SUV však pick-up náhle vypadal poněkud zastarale. Právě to se ovšem nyní mění, neboť modernizací prošel také Duster Oroch.
O této novince jsme se již dříve zmiňovali, nyní vám ale můžeme ukázat hotové auto. Podstatné přitom je, že nejde o druhou generaci, jak se původně spekulovalo. Renault oznámil, že zcela nový vůz bude představen až v roce 2024 a teprve u něj máme očekávat modulární platformu CMF-B-LS. Do té doby bude Duster Oroch užívat architekturu B0 v modernizované verzi.
Neznamená to nicméně, že by jeho facelift byl z malých. Pick-up se dočkal zejména nové přídě, která se neinspirovala jen evropským Dusterem, ale také konceptem Bigster, pochopitelně však bez nového loga Dacie - je to dále Renault. Nejzajímavější proměnou prošel přední nárazník, máme tu světlomety s modernější grafikou, a to vepředu i vzadu. Nový je rovněž interiér, který kráčí ve stopách evropského Dusteru II a některých modelů Renaultu, jako je Arkana.
Změny se ovšem dotkly i motorového prostoru, a to zejména kvůli brazilskému trhu. Tamní úřady se totiž rozhodly zpřísnit emisní normy, a to dokonce ve dvou fázích. Od 1. ledna 2022 začaly platit standardy L-7, od 1. ledna 2025 přijde ke slovu norma L-8. V prvním případě je zpřísněn hlavně evaporační test, neboť snižuje limity z 1,5 gramu na 0,5 gramu. Kromě toho ovšem musí výrobci snížit emise NOx i prachové částice PM.
Duster Oroch proto přišel o dosavadní atmosférický dvoulitr, který by novým normám již nevyhověl, a to přesto, že Brazilci hodlají ponechat v platnosti řadu výjimek určených hlavně vozům s off-roadovou charakteristikou. Taková auta ovšem musí být registrována jako užitková, což je v rozporu s nálepkou stylové verze, s jakou je Oroch nabízen. Automobilka proto atmosféru nahradila přeplňovaným 1,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který známe i od nás. Ovšem ne v této verzi.
Duster u nás disponuje jedna-trojskou produkující 130 nebo 150 koní, na jihoamerické trhy nicméně míří verze Flex-Fuel uzpůsobená ke spalování biopaliva. U té výkon narostla na 170 koní a točivý moment na 270 Nm, čímž Oroch zůstává na firemním vrcholu i po technické stránce. Tyto parametry ale platí jen při spalování ethanolu, na benzin motor dává 162 koní, hodnota maxima točivého momentu v takovém případě nebyla zveřejněna.
Automobilka počítá s tím, že letos začne pick-up nabízet rovněž v Jižní Africe, a tak už nepůjde jen o jihoamerickou záležitost. Však původně na tento krok mělo dojít již dříve, ovšem plány narušil koronavirus. Do Evropy ovšem Duster Oroch znovu nezamíří, byť k oné druhé generaci bychom již naděje upínat mohli. S novou platformou má totiž dorazit také hybridní technika, načež by problémem nebyly ani místní přísnější normy. Přesně v tuto chvíli jde ale jen o brazilskou specialitu s cenou od 105 800 realů, tedy asi 510 tisíc Kč. To z ní dělá Duster nejen nejstylovější, ale také nejdražší.












Jihoamerický Renault Duster Oroch dostal s faceliftem nový vzhled, interiér i motor, přeplňovaná jedna-trojka dává až 170 koní. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch