Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster dostala další facelift, skutečně napravuje letitou chybu značky
22.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že už současné provedení rumunského SUV je vlastně faceliftem toho úplně původního, pak ano, dá se to tak vnímat. Přesto tento vůz nyní prošel řadou dalších změn.
V roce 2010 představila Dacia první generaci SUV Duster. Ten se zakrátko stal jedním z nejžádanějších modelů celé aliance Renault-Nissan, a to díky kombinaci nízké ceny a vysoké užitné hodnoty. Rumunská automobilka jej přitom o tři léta později modernizovala a o další čtyři poté nahradila rádoby druhou generací, spíše rozsáhlým faceliftem. Dacia totiž použila nachlup stejnou platformu B0, jíž pouze osadila novými karosářskými panely a pohrála si také s technikou.
Rumuni přitom původně počítali s tím, že nový Duster vydrží v dané podobě nějakých pět let, než jej nahradí skutečně novým modelem, který by již byl postaven na modernější architektuře CMF. Ovšem mateřský Renault se v mezičase dostal do finančních potíží, jenž ještě umocnil příchod koronaviru. Někdejší plány tak zmizely rychleji než pára nad hrncem, načež tu aktuálně máme další modernizaci. Tedy jinými slovy menší facelift onoho výraznějšího faceliftu oficiálně titulovaného jako druhá generace.
Z výše zmíněného je jasně patrné, že platforma B0 zůstává na svém místě. A výraznými změnami neprošla ani technika. Došlo pouze k nápravě politováníhodného opomenutí, jímž byla absence automatu v nabídce. Nyní lze tedy pořídit Duster i s dvouspojkovou převodovkou EDC, ovšem pouze v souvislosti s vrcholným 1,3litrovým přeplňovaným motorem naladěným na 150 koní. Ty pak automat posílá pouze dopředu, v případě pohonu 4x4 zůstává k dispozici jen šestistupňový manuál.
Tato převodovka je přitom standardem také pro motorizace TCe 90 a TCe 130, stejně jako pro turbodieselový motor, jenž produkuje 115 koní. Ty ovšem mohou zamířit na přední i všechna čtyři kola. Mimo to mohou zákazníci sáhnout ještě po plynové verzi ECO-G, která dostala do vínku litrový tříválec, ovšem naladěný na 100 koní a nikoliv pouze na 90 jako u benzinového provedení. Spárován je pak s 50litrovou nádrží na LPG, kterou najdete namísto původní rezervy.
Mnoho změn ovšem ve výsledku nenajdeme ani u exteriéru. Po vzoru modelů Logan a Sandero tu máme přepracovaná diodová světla, přičemž Duster mimo to jako první Dacia užívá LEDky i u směrových světel. Mimo to diody nechybí ani u osvětlení zadní registrační značky, přičemž společně se zbytkem přispívají k nižší spotřebě a tedy k vyšší efektivitě. Totéž pak mají na starosti i nová 16- a 17palcová litá kola, která byla vyvinuta ve větrném tunelu.
Opomenout nesmíme ani aerodynamičtější zadní spoiler, zmínit je třeba i větší množství chromu zejména na čelní masce. To je ale v rámci zevnějšku vše, přesunout se tedy můžeme dovnitř. Zde jsou přitom novinky spojené s modernizovanými multimédií, které doprovází osmipalcová dotyková obrazovka. Dále pak lze počítat s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako s vestavěnou navigací. A aby toho nebylo málo, je tu i 4x4 monitor.
Změnou prošlo také čalounění či hlavové opěrky, které jsou inspirované kousky z Loganu a Sandero a nabízí mnohem větší komfort. Středová konzole má pak loketní opěrku posuvnou o 70 milimetrů, přičemž zahrnuje 1,1litrový úložný prostor a v případě vyšších výbav dva porty na USB. Tím ale máme popsané změny také v interiéru, otázkou tak zůstávají jen ceny. Na ty ale řeč nejspíše přijde až blíže k plánovanému zářijovému zahájení prodeje.
Finální zmínku tak věnujeme logu, které je... jednoduše řečeno staré. Dacia totiž to nové, modernější nezačne na své vozy aplikovat dříve než v druhé půli příštího roku.







































Dacia Duster se zvenčí proměnila spíše jen v detailech. Uvnitř se pak pyšní moderními multimédii, k mání je nově také s automatem. Ten ovšem nelze spojit s pohonem všech kol. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB