Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější kombík Evropy se vrací, bude ale vypadat úplně jinak než doposavad
9.7.2021 | Petr Prokopec
Levná, praktická auta na trhu zoufale chybí a odchod nejlevnějšího kombíku Evropy se zdá být posledním hřebíkem do jejich rakve. Nakonec ale nemusí být až tak zle, naznačuje Dacia.
O sedmimístné Dacii se mluví již léta. Rumunská automobilka přitom nabízela hned několik takových vozů, nejprve Logan MCV, později pak i model Lodgy. Nicméně Logan MCV je jako nejlevnější kombík Evropy po smrti a Lodgy má též na kahánku, kvůli čemuž by značka musela tuto část trhu opustit. S něčím takovým se ale Rumuni nechtějí smířit, jak dokazují i nejnovější upoutávkou. Dacia totiž v září na autosalonu v Mnichově odhalí novinku, která taktéž dostane do vínku tři řady sedadel a naváže tak na tradici obou zmíněných modelů, třebaže je pořád otázkou, jaký vůz to vlastně bude.
Chystaný nový model si zatím můžeme prohlédnout jen na ilustracích pod plachtou, nicméně i tak je patrné, že návrat ryzího kombíku se konat nebude. Místo toho zde máme spíše MPV, byť to bude zjevně navržené o trochu stylověji než dosluhující Lodgy. Novinka přitom dorazí na stejné platformě CMF-B-LS, jakou dostali do vínku Sandero a Logan, přičemž inspirována bude i jejich stylem. Čekat tak lze výraznější masku chladiče, kde by se velmi pravděpodobně již mělo objevit i zcela nové logo značky. Nakonec se objevuje i na upoutávkách.
Zadní partie pro změnu počítají s delším převisem, jenž má ubytovat onu třetí řadu sedadel. Zda přitom bude k mání i pětimístná varianta upřednostňující spíše zavazadelník, ale zatím nebylo potvrzeno. Spíše se ale dá předpokládat, že Dacia přijde s osobní a užitkovou verzí, jenž zůstane jen u přední lavice a na bocích nabídne pouze plechové stěny místo prosklených oken. V tomto ohledu ale již spekulujeme, proto raději vyčkáme na slavnostní mnichovskou premiéru.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu, kde asi žádné překvapení očekávat nelze. Spolu s platformou totiž MPV od hatchbacku a sedanu převezme i litrové tříválce, které svými výkony pokryjí pásmo od 65 do 100 koní. Zákazníci přitom budou moci volit mezi benzinovým a plynovým provedením, stejně jako mezi pětistupňovým a šestistupňovým manuálem či automatem typu CVT. Pohon nicméně za všech okolností bude mířit pouze na přední kola.
Otázkou je pochopitelně elektrifikace, v tomto ohledu ale Dacia nejspíše bude cílit hlavně na co nejnižší cenu. Dá se tedy předpokládat, že ekologickými verzemi budou pouze ty uzpůsobené spalování LPG. Zbytek snížení emisí celé značky pak dostane na starosti elektrický Spring, s nímž ve velkém počítají hlavně autopůjčovny a carsharingové firmy. Dacia tak nejspíše pochopitla, že její klientela klade cenu přede vše, tedy i před environmentalismus.
Lze už jen dodat, že kromě platformy a hnacího ústrojí převezme novinka od svých sourozenců také architekturu interiéru, stejně jako moderní multimediální systémy. I to pochopitelně pomůže snížit náklady, načež by vůz mohl nadále startovat někde pod 400 tisíci korunami. Do prodeje se pak nejspíše dostane na počátku roku 2022.



Dacia v září na mnichovském autosalonu představí nový sedmímístný model. Náhrada za Logan MCV a Lodgy zatím nemá jméno, stát nicméně bude na platformě CMF-B-LS stejně jako nové Sandero a Logan. Převezme pak i jejich designový styl či architekturu interiéru. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 9 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejčtenější články
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.18. 16:11 - Snowman000
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 15:16 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 12.18. 15:14 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
