Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy až pro 7 zná i své české ceny, může to být pořádný hit
2.12.2021 | Petr Prokopec
Už první zveřejněné ceny v zahraničí naznačovaly výjimečnou užitnou hodnotu za peníze, u nás však totéž auto vychází ještě levněji. A i s veškerými příplatky stojí Jogger méně než 500 000 Kč.
Kde jsme předevčírem skončili, tam dnes můžeme navázat. Po Francii totiž Dacia Jogger dorazila i na český trh, a známé jsou tak první ceny. Ty jsme odhadli poměrně přesně, neboť rumunská novinka skutečně startuje okolo 350 tisíc korun, konkrétně pak na sumě 358 500 Kč. Za tuto částku přitom máte pětimístnou verzi, ta sedmimístná je k dispozici od 377 500 Kč. V obou případech přitom pod kapotou pracuje litrový tříválec uzpůsobený spalování benzinu i LPG, jenž produkuje 100 koní, ovšem jen v případě zkapalněného ropného plynu. Jinak je jeho výkon o 10 koní nižší.
V závislosti na pohonných hmotách a počtu sedadel se zásadně liší jízdní dynamika. Pětimístné provedení totiž při spalování plynu zvládá zrychlit na stovku již za 9,1 sekundy, zatímco varianta se třemi řadami sedadel je o sedm desetin pomalejší. V případě natankování benzinu ovšem musíte počítat s mnohem horšími časy (12,5 a 13,2 sekundy). Liší se pak i maximálka, i když jen v závislosti na palivu, nikoliv na počtu sedadel (175 km/h pro LPG, 172 km/h pro benzin).
Dopřát si můžete i ryze benzinové provedení tohoto motoru, jenž bylo naladěno na 110 koní. Nejvyšší rychlost u něj narostla na rovných 180 km/h, akcelerace se pak liší jen v závislosti na počtu sedadel (10,5 sekundy u pětimístné a 11,2 sekundy u sedmimístné varianty). Ceny pak v tomto případě startují na 371 tisících korun, respektive na 390 tisících korun. Stejně jako ve Francii či v případě motoru uzpůsobeného spalování LPG pak první výbavou je úroveň Essential.
Co se standardních prvků týče, v tomto ohledu Jogger v základu příliš nenadchne. Také u nás mu totiž chybí klimatizace, která je u rodinně koncipovaného vozu víceméně nutností. Můžete si ji nicméně dokoupit, a to za 12 500 Kč. Stejně tak nicméně můžete zamířit na úroveň Comfort, kde je již standardem, stejně jako třeba zadní parkovací senzory nebo multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou. Dále pak nechybí tempomat, okna a zrcátka v elektrice či volant potažený umělou kůží.
S výbavou Comfort přitom Jogger startuje na 403 500 Kč, za ještě vyšší stupeň Extreme pak dáte minimálně 425 500 Kč. V té chvíli nicméně již můžete počítat s litými šestnáctkami, automatickou klimatizací, zadní parkovací kamerou nebo sklopnými stolíky ve druhé řadě. Rodinný ideál si pak lidé mohou ještě dovybavit vyhřívanými předními sedadly (6 000 Kč), pakety Media Nav (6 000 Kč) a Technologie Extreme (10 000 Kč), rezervou (4 000 Kč) či metalickým lakem (od 13 900 Kč).
Sedmimístný Jogger tedy ani v plné palbě nemusí stát půl milionu korun, což je na dnešní dobu velmi výjimečné, zvláště s ohledem na praktičnost. Díky výšce (661 mm) a délce (1 150 mm) zavazadelníku vám totiž k převozu kočárku či jízdního kola stačí jen poklopit jednu sedačku ve třetí řadě. Pokud tu pak kompletně vyjmete, naskládáte dovnitř golfové bagy a stále svezete pět lidí. Maximální kapacita přitom u pětimístné verze činí 1 819 litrů, u sedmimístné pak 1 807 litrů.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby Dacia byla doslova zavalená objednávkami. Ty začíná přijímat dnešním dnem, první vozy ovšem mají k lidem dorazit až v únoru příštího roku. Ještě o rok později pak rumunská automobilka plánuje rozšíření nabídky o hybridní verzi, přičemž nepřekvapivě slibuje, že půjde o nejlevnější sedmimístný vůz s alternativním pohonem v Evropě. Ani v jeho případě nepočítáme s více než 500 000 Kč, byť již ne v plné polní.


















Dacia Jogger nemusí ani v plné polní stát více než půl milionu korun. To je na sedmimístný vůz opravdu neskutečné, navíc s motorem TCe uzpůsobeným ke spalování plynu může být vůz i relativně rychlý. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva