Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejmenší SUV Škody v novém bylo nachytáno kličkujíc při testech, jeho největší problém zjevně nezmizí
26.8.2022 | Petr Prokopec
Bylo to něco, čím se Škoda chtěla chlubit, úplně to ale nevyšlo. Automobilka nyní s modernizací dostává šanci věci napravit, podle všeho se ale k ničemu takovému nemá.
Design Škody lze považovat spíše za konzervativní, zvláště při srovnání s korejskou konkurencí, která se rozhodla kráčet extravagantní cestou. Neznamená to nicméně, že by vozy z Mladé Boleslavi nebyly líbivé. I když jedna výjimka se dle našeho názoru najde, a tou je nejmenší SUV Kamiq. Jeho stávající čelní partie totiž do jisté míry připomínají dítě natolik ošklivé, že by se jej zřekli i vlastní rodiče. Stojí za tím jak proporce vozu, tak zejména dvojité světlomety, kdy ty horní tvoří čtyři segmenty LEDek.
V Alpách byl přitom nachytán prototyp faceliftované verze, která dle očekávání měla zakrytou jak příď, tak záď. I přes kamufláž je patrné, že výrazně pozměněn byl čelní nárazník, který dost možná i přinese dosud neviděné tvary. V případě světel ale nejvíce na tak výrazné inovace nedojde, což je opravdu škoda. Kamiq totiž znovu soutěže krásy vyhrávat nebude, místo toho se v nich bude umisťovat na úplném chvostu. Nakolik se to ovšem projeví na prodejích, je ve hvězdách.
Pokud vzpomeneme na facelift větších modelů Karoq a Kodiaq, můžeme více než předpokládat, že Škoda i u třetího SUV půjde cestou spíše neviditelných inovací. Kromě pozměněných detailů na přídi a zádi tak v případě exteriéru nic zásadního neočekáváme. Výrazně jiný pak ostatně nebude ani interiér, u kterého se Škoda zaměří hlavně na multimédia. Nabízet pak možná bude i větší displeje, stejně jako lze vsadit na příchod odlišného čalounění i některých dekorů.
Po stránce technické se ale zřejmě nezmění nic. I když fakt, že vývojový prototyp na alpských silnicích kličkuje, jako kdyby jeho řidič byl opilý, může naznačit, že Škoda chystá příchod nového typu tažného zařízení. To by mohlo vést i k navýšení povolené hmotnosti přívěsů, neboť prozatím je u litrových tříválců limitem 1 200 kilogramů, v případě 1,5litrového čtyřválce pak 1 250 kg. Tyto pohonné jednotky přitom zůstanou zachovány, s plug-in hybridní či dieselovou technikou nepočítáme.
Stejně tak Škoda pochopitelně v půlce životního cyklu nenabídne ani pohon všech kol, zvláště když jím nedisponují ani koncernoví sourozenci Seat Arona a Volkswagen T-Cross. Ve srovnání s nimi si pak Kamiq zachová nejdelší rozvor, i nadále tak bude z celé trojice nabízet největší praktičnost. Dá se ovšem předpokládat, že zároveň po představení faceliftu zamíří cenově nahoru. Základ za nějakých 450 tisíc korun tak zřejmě bude jistotou.






Kamiq je na trhu od roku 2019, přičemž prodejně boduje. Lidé jej ovšem kupují hlavně kvůli nemalé užitné hodnotě, nikoliv až tak kvůli designu. Zatím se nezdá, že by na tom facelift měl něco změnit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včeraDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva