Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější ruská motorka je tak trochu auto, tak trochu vesmírná loď na kolech
6.11.2018 | Petr Prokopec
Jsou to přirovnání jistě odvážná, nikoli však přehnaná. Dnes už nepříliš často vídané spojení motorky se sajdkárou se dočkalo motoru používajícího materiálů NASA a k tomu pohonu obou zadních kol.
Motocyklům se na našem webu věnujeme spíše okrajově, dnes ale musíme udělat jednu výjimek. Ruská značka Ural se totiž v mnohém přibližuje světu automobilů, a to zvláště v případě modelu Gear Up, který byl čerstvě modernizován pro modelový rok 2019. Je to sice pořád motocykl, se sajdkárou a druhým poháněným kolem ale k autu nemá zase tak daleko.
Se třemi koly je spojena celá stávající nabídka Uralu, dopřát si v této konfiguraci tedy můžete jak základní model CT, tak i M70 se stylovým retro tachometrem. Toto provedení ale letos končí, přičemž stejně jako základ mělo poháněné jen jedno zadní kolo. To ve všech případech roztáčel dvouválec s protiběžnými písty o objemu 750 cm2, který původně vznikl u BMW. Gear Up jej má rovněž, nově navíc řádně vylepšený. A jeho výkon proudí vždy na obě zadní kola.
Úpravy motoru jsou v tomto případě zajímavější, než obvykle bývají. Kompletně přepracována byla horní část boxeru, která se pyšní hlubšími žebry kvůli lepšímu chlazení i prodloužení životnosti. Nové jsou sací a výfukové kanály, stejně jako je vylepšeno opracování povrchů kvůli zabránění uniku oleje okolo ventilů. Značka dále nasadila nové písty, kterých se týká největší změna. Původně byly kovány, nově jsou odlévány z nové slitiny NASA388, která páruje hliník a křemík. Ty mají povrch ošetřený pro co nejnižší tření. Najdeme na nich teflon, fosfát hořčíku či plazmou nanášený molybden.
Pomalu se tedy zdá, že Ural začal chystat vesmírnou loď, ovšem nakonec z toho firmě vylezla tříkolová motorka. Její písty nově mají být silnější a lehčí, přičemž se zároveň lépe vypořádají se střídáním teplot. Tím ale novinky nekončí, dále lze zmínit i přepracované vstřikování paliva, kde senzor polohy plynového pedálu prý zásadně zvyšuje odezvu.
Zmínit můžeme také vylepšení stabilizace tlaku palivového systému, stejně jako modifikovanou palivovou pumpu integrovanou do samotné nádrže či zlepšenou kontrolu volnoběhu. Jiný je rovněž olejový okruh, jehož součástí je i přepracovaná vana. Ta má nyní větší kapacitu než dosud, světlá výška se však nezměnila a zůstává v případě modelu Gear Up na 17 cm.
Ural CT má podvozek o půl centimetru níže, zaměřen je spíše na jízdu ve městě či po hladkém asfaltu. Gear Up však i díky pohonu dvou kol má obstát také v terénu, kde jeho majitelé ocení další novinku, a sice nové ráfky, které jsou díky přepracovanému náboji plně zaměnitelné. Je tedy jedno, zda píchnete to přední či zadní, rezerva poslouží tam i tam.
Tím nám novinky končí, zmínit tak již jen můžeme, že třeba ve Státech bude vylepšený Ural Gear Up k mání od ledna 2019 za 16 999 USD (cca 385 700 Kč). Vůči předchozímu provedení se tedy cena nemění, při starém pak zůstává i výkon 41 koní a točivý moment 57 Nm. Stačí to na nezměněnou maximálku 112 km/h.


















Ural Gear Up se dočkal nových kol...
...stejně jako přepracovaného motoru s protiběžnými písty, jenž má kořeny u BMW
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva