Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové SUV Škody naživo ukázalo, jak si představuje spojení luxusu s nízkou cenou
4.2.2020 | Petr Prokopec
Jistě nemá smysl očekávat luxus aut prestižních značek, přesto má tohle auto nabídnout mnohem více, než by šlo od vozu jeho ceny očekávat. Zapovězena mu nemusí být ani EU.
Koncern VW vidí v indickém trhu nemalý potenciál. Není to nikterak překvapivé, koneckonců jde o druhou nejlidnatější zemi světa. Ta však má svá specifika, jež souvisejí také s kupní silou tamních motoristů. I proto Indové po dlouhá léta preferují hlavně jednostopé stroje, se kterými se navíc mnohem snáze pohybují v tamních metropolích, kde slovní spojení „silniční pravidla“ není zrovna populární. Výrobci aut se samozřejmě dané nálady snaží zvrátit, pročež své produkty přímo podřizují požadavkům indických motoristů. A ti se zjevně rozhodli, že motorky a skútry vymění za dvoustopé prostředky jen ve chvíli, kdy za málo peněz dostanou hodně muziky.
Přesně z tohoto zadání vychází Škoda, která byla pověřena vývojem nízkonákladových aut pro celý koncern. V prvé fázi máme čekat čtyři modely, z nichž dva ponesou mladoboleslavské logo, zatímco zbytek ozdobí inovovaný emblém Volkswagenu. Technologický základ ale bude pokaždé stejný, což napomůže snižování nákladů. Stejně jako skutečnost, že Škoda by svými produkty ráda zasáhla i jiné trhy. V dohledné době se mluví jen o méně náročných odbytištích, jako je Mexiko, výhledově ale není mimo hru ani Evropa.
Zmíněnou čtveřici modelů budou tvořit dva sedany a dvě SUV, v jejichž případě jsme se již dočkali předobrazu v podobě konceptu Vision IN. Ten do jisté míry připomíná evropskou Škodu Kamiq, vůči ní je však designově odvázanější. Je samozřejmě otázkou, jak moc se promění produkční verze, která má přijít v druhé půli roku, nicméně dle automobilky budou změny minimální. Čekat bychom tedy nejspíše měli méně chromu na čelní masce či ochranných krytech podvozku na obou koncích vozu. Zmenšení se jistě dočkají i 19palcová kola, zbytek by ale mohl zůstat zachován.
Pokud se tak skutečně stane, stěžejní novinka mladoboleslavské značky by měla již dopředu zajištěný nemalý zájem. Ten by navíc umocňoval minimalisticky stylizovaný kokpit, který byl vyveden v luxusním duchu. Nechybí tedy pravá kůže či dřevo, stejně jako byla palubní deska ozdobena ornamentem z českého křišťálu, jenž inspiroval třeba tvar světel. Zrovna tento prvek však zákazníci nejspíše do rukou nedostanou, se zachováním virtuálního kokpitu a 12,3palcového dotykového displeje multimédií ovšem počítat mohou.
Otázkou je motorový prostor. Na základě letité nabídky by sázkou na jistotu býval 1,6litrový čtyřválec, nicméně v Indii se letos v dubnu mění emisní standardy. Pohonná jednotka MPI tak zamíří mimo službu a dost možná sebou vezme i 1,5litrový turbodiesel. Místo toho by měl dorazit litrový tříválec, nad který se u vyšších úrovní výbav postaví přeplňovaná jedna-pětka, která se ostatně nachází také pod kapotou konceptu. Skrze sedmistupňový automat přitom motor na přední kola posílá 150 koní a 250 Nm točivého momentu.
Lze už jen dodat, že jakkoliv se produkčního modelu dočkáme ještě letos, do prodeje nové SUV hned tak nezamíří. Se startem se počítá až ve druhém čtvrtletí příštího roku, tedy za více než dvanáct měsíců. Do té doby samozřejmě již Škoda bude vědět, zda se loňský pokles indického trhu povedlo zastavit či nikoliv. Pokud ale bude platit druhá verze, produkční Vision IN jistě zamíří na spoustu trhů, aby Škoda ospravedlnila náklady vynaložené na její vývoj vozu.



















Škoda Vision IN se již v Indii představila naživo, dorazit má nakonec na vícero trhů
Zdroj: IndianAutosBlog
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB