Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc

V Evropě to byl tak obrovský hit, že se stal jedním z pouhých pěti aut, které kdy prodejně překonaly VW Golf. V nabídce jej žádný z nástupců nedokázal plně nahradit, přímo Peugeot 206 se ale pořád vyrábí a prodává jako nový v Íránu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc

30.7.2020 | Petr Prokopec

Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc

/

Foto: IKCO

V Evropě to byl tak obrovský hit, že se stal jedním z pouhých pěti aut, které kdy prodejně překonaly VW Golf. V nabídce jej žádný z nástupců nedokázal plně nahradit, přímo Peugeot 206 se ale pořád vyrábí a prodává jako nový v Íránu.

Nejprodávanějším autem moderní historie je Toyota Corolla, která má za zády Ford F-Series a Volkswagen Golf. Všechny tyto vozy ale potřebovaly mnoho generací, aby prodejní hodnoty vystoupaly do desítek milionů. Je tu ovšem jeden vůz, který vznikl teprve na konci minulého století, přesto již překonal desetimilionovou laťku a dodnes se prodává prakticky v nezměněné podobě. Jeho název byste ovšem nejspíše neuhodli, a to přesto, že to byl prodejní superhit, který v roce 2003 jako jeden z mála v Evropě překonal VW Golf, byl stálicí na českém trhu, kam se dokonce po jedenáctiletém životním cyklu na čas vrátil.

Abychom vás dlouho netrápili, rovnou zmíníme, že řeč je Peugeotu 206. Ten byl zpočátku k mání pouze jako hatchback, posléze však nabídku rozšířil také kupé-kabriolet, kombík a nakonec i sedan. Ve srovnání s předchozí dvěstěpětkou přitom novinka dostala do vínku oblé tvary a také asymetrickou kapotu se dvěma výdechy na pravé horní části, jenž se staly poznávacím znamením tohoto vozu. Mimo to Peugeot s tímto vozem odstartoval éru rozšklebeného předního nárazníku.

V roce 2006 nicméně Peugeot vyrukoval s modelem 207, který ovšem i díky platformě prodloužené o 10 centimetrů zamířil o trochu výše. Logicky tak byl i dražší, což spolu s méně atraktivním designem zájem publika poněkud redukovalo. Francouzi se proto rozhodli, že předchozímu modelu prodlouží životní cyklus. Došlo tedy na příchod nových čelních a zadních partií, jejichž vzhled byl obšlehnut u novinky. Pod názvem Peugeot 206+ pak toto provedení vydrželo na některých trzích až do roku 2013.

V té době se nicméně již s Evropou loučil Peugeot 207, který nahradil model 208. Francouzi mimo to představili i nový sedan 301, který měl posloužit jako náhrada za onu „plusovou” dvěstěšestku. Tak se skutečně i stalo, ovšem pouze v rámci starého kontinentu. V Iránu nicméně značka uzavřela dohodu s tamní automobilkou IKCO (Iran Khodro Corporation), která spočívala ve vdechnutí života letitým modelům. A Peugeot 206 mezi ně patřil.

Celá věc je nicméně poněkud komplikovanější. IKCO začalo vyrábět Peugeot 206 již v roce 2001, ovšem s příchodem roku 2009 jej modernizovalo za pomoci vzhledu dvěstěsedmičky. Na zádi se nicméně neobjevil stejný název jako v Evropě, místo toho se vůz rozjel za zákazníky jako Peugeot 207i. Jeho produkce přitom pokračovala až do roku 2011, kdy IKCO kvůli mezinárodním sankcím zaměřeným vůči Iránu výrobu přerušilo.

Před čtyřmi lety se nicméně linky rozjely znovu, před dvěma došlo dokonce na modernizaci. Dozadu se tak nastěhovala diodová světla, zatímco uvnitř bylo možné počítat s novým multimediálním systémem. Pod kapotou pak i nadále trůní 1,6litrový motor z rodiny TU, jíž Peugeot poprvé představil už v roce 1986. Agregát přitom produkuje 105 koní a spárovat jej lze s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.

Právě v této verzi Peugeot 206 pokračuje dále ve výrobě, a to za velmi přátelské ceny začínající na 429 milionech rialů, tedy asi 230 tisících Kč. Otázkou nicméně je, na jak dlouho. Licence poskytnuté Francouzi se totiž blíží ke svému závěru a takový Peugeot 405, který v Iránu taktéž žil svůj několikátý život, kvůli tomu v červnu letošního roku definitivně skončil. Totéž dříve nebo později čeká dvěstěšestku nabízenou jako 207i. Jisté nicméně je, že tak jako tak již rekord nejúspěšnější jedné generace vozu nikdo neodpáře.


Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 1 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 01Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 2 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 02Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 3 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 03Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 4 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 04Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 5 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 05Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 6 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 06Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 7 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 07Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 8 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 08Nejprodávanější auto Evropy roku 2003 se dál dá koupit jako nové, stojí jen 230 tisíc - 9 - Peugeot 207i 2020 prvni sada 09
Peugeot 206 se nadále vyrábí a prodává, ovšem pouze v Iránu, a to jako model 207i. Oproti originálu se přitom změnily jen čelní a zadní partie, stejně jako výbava interiéru. Platforma je však přes dvě dekády stará, tak jako motor. Foto: IKCO

Zdroj: IKCO

Petr Prokopec