Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu
29.8.2024 | Petr Prokopec
Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.
MG ZS první generace sice sice nebylo zralé na titul královny krásy, na druhou stranu je sympaticky levné. Za necelých 400 tisíc korun u něj pořád můžete počítat s jedna-pětkou pod kapotou, která skrze pětistupňový manuál posílala 106 koní na přední kola. Ta jsou litá a v 17palcovém rozměru, zatímco uvnitř nechybí klimatizace či multimédia s 10,1palcovým displejem. Když k tomu ještě přihodíme 448litrový zavazadelník, víc si vlastně běžný člověk ani nemůže přát. A proto jde ZS doslova na dračku - jen letos se u nás prodalo 1 846 aut, v Evropě jde o 63 342 vozů, lépe prodávaný vůz čínské provenience dnes neexistuje.
Číňané nicméně již nějakou chvíli lákají na druhou generaci, která se ponese v duchu nového MG3. To u nás dříve v prodeji nebylo, na všech trzích, kde se objevilo, ale budilo podobný zájem jako zmiňované SUV. Důvodem byla pochopitelně tatáž technika, jen spojena s ještě nižší cenou. Třetí generace hatchbacku ovšem v Evropě přepřáhla na hybridní pohon, kvůli kterému u nás mizí z hledáčku většiny zákazníků. I když totiž disponuje 195 koňmi, za ty je třeba dát minimálně 489 900 Kč.
Druhá generace ZS míří stejným směrem, a to technicky i designově. Vzhled novinky lze sice stále označit za lehce rozporuplný, na druhou stranu představuje oproti předchozímu nemastnému a neslanému provedení citelný posun k lepšímu. Kdyby u toho i nadále byla jedna-pětka, prodeje by snad i ještě narostly. Jenže problém tkví v tom, že i ZS přepřahá na hybrid. K dispozici tedy taktéž má 195 koní, stejně jako baterie o kapacitě 1,83 kWh.
Smyslem jeho použití je pochopitelně srazit normovanou spotřebu, v tomto případě jde o průměrných 5,1 l/100 km, jenže reálné benefity budou sporné a plný výkon velmi dočasný. I s ním navíc sprint na stovku zabere ne až tak ohromujících 8,7 sekundy. MG si přitom za tuto dynamiku a žíznivost bude v Británii účtovat 21 995 liber, tedy zhruba 655 tisíc korun. To prodeje pošle dolů napříč kontinentem.
Nejvíc to ale bude vadit v jeho východnějších cípech, u nás byla prostě cena největší výhodou a třeba Dacia Duster teď bude citelně levnější. Pravda, bude také méně výkonná, jenže zákazníci takového auta pasou hlavně po ceně, ne po vysokém výkonu. A taková Škoda Karoq, která měří stejných 4,3 metru na délku, je k mání od 715 900 Kč. To už je moc blízko.
V rychlosti přitom ještě nakoukneme do interiéru, kde zákazníky již v základu čeká 7palcový digitální přístrojový štít a dokonce 12,3palcová obrazovka multimédií. Dále pak nechybí automatická klimatizace či obrovská plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Za dodatečných 2 500 GBP (74 400 Kč) pak ještě dostanou lité osmnáctky, sadu kamer či vyhřívaná sedadla a volant. To je nabídka sympatická, ale už ne bezkonkurenční.
Jsme tedy zvědavi, jak si nové ZS povede. Do britských showroomů by auto mělo dorazit v říjnu, objednávky ale dealeři přijímají již nyní. U nás ale nejspíš můžeme SUV s volantem na té správné straně očekávat o nějaký ten pátek později. Zda pak bude k dispozici i čistě spalovací verze, jako je tomu na některých trzích u MG3, automobilka zatím neupřesnila, ale pochybujeme o tom.















Nové ZS kráčí ve stopách dříve odhaleného hatchbacku MG3, a to jak designově, tak i technicky. Znamená to ovšem, že je třeba očekávat také razantní navýšení ceny. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 24 minutami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před hodinou
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před 3 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 4 hodinami
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.09. 09:13 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Onboard videa 11.08. 07:43 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
