Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Česku i v Evropě je venku v novém, bohužel přišlo o svou největší výhodu
29.8.2024 | Petr Prokopec
Ne snad, že by toho za své peníze nabízelo málo, oproti dosluhujícímu provedení ale zdražilo tak moc, že tu musí přijít o většinu zákazníků, i kdyby se MG snažilo sebevíc. Najednou je možné ho cenově srovnávat s obdobnou Škodou.
MG ZS první generace sice sice nebylo zralé na titul královny krásy, na druhou stranu je sympaticky levné. Za necelých 400 tisíc korun u něj pořád můžete počítat s jedna-pětkou pod kapotou, která skrze pětistupňový manuál posílala 106 koní na přední kola. Ta jsou litá a v 17palcovém rozměru, zatímco uvnitř nechybí klimatizace či multimédia s 10,1palcovým displejem. Když k tomu ještě přihodíme 448litrový zavazadelník, víc si vlastně běžný člověk ani nemůže přát. A proto jde ZS doslova na dračku - jen letos se u nás prodalo 1 846 aut, v Evropě jde o 63 342 vozů, lépe prodávaný vůz čínské provenience dnes neexistuje.
Číňané nicméně již nějakou chvíli lákají na druhou generaci, která se ponese v duchu nového MG3. To u nás dříve v prodeji nebylo, na všech trzích, kde se objevilo, ale budilo podobný zájem jako zmiňované SUV. Důvodem byla pochopitelně tatáž technika, jen spojena s ještě nižší cenou. Třetí generace hatchbacku ovšem v Evropě přepřáhla na hybridní pohon, kvůli kterému u nás mizí z hledáčku většiny zákazníků. I když totiž disponuje 195 koňmi, za ty je třeba dát minimálně 489 900 Kč.
Druhá generace ZS míří stejným směrem, a to technicky i designově. Vzhled novinky lze sice stále označit za lehce rozporuplný, na druhou stranu představuje oproti předchozímu nemastnému a neslanému provedení citelný posun k lepšímu. Kdyby u toho i nadále byla jedna-pětka, prodeje by snad i ještě narostly. Jenže problém tkví v tom, že i ZS přepřahá na hybrid. K dispozici tedy taktéž má 195 koní, stejně jako baterie o kapacitě 1,83 kWh.
Smyslem jeho použití je pochopitelně srazit normovanou spotřebu, v tomto případě jde o průměrných 5,1 l/100 km, jenže reálné benefity budou sporné a plný výkon velmi dočasný. I s ním navíc sprint na stovku zabere ne až tak ohromujících 8,7 sekundy. MG si přitom za tuto dynamiku a žíznivost bude v Británii účtovat 21 995 liber, tedy zhruba 655 tisíc korun. To prodeje pošle dolů napříč kontinentem.
Nejvíc to ale bude vadit v jeho východnějších cípech, u nás byla prostě cena největší výhodou a třeba Dacia Duster teď bude citelně levnější. Pravda, bude také méně výkonná, jenže zákazníci takového auta pasou hlavně po ceně, ne po vysokém výkonu. A taková Škoda Karoq, která měří stejných 4,3 metru na délku, je k mání od 715 900 Kč. To už je moc blízko.
V rychlosti přitom ještě nakoukneme do interiéru, kde zákazníky již v základu čeká 7palcový digitální přístrojový štít a dokonce 12,3palcová obrazovka multimédií. Dále pak nechybí automatická klimatizace či obrovská plejáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Za dodatečných 2 500 GBP (74 400 Kč) pak ještě dostanou lité osmnáctky, sadu kamer či vyhřívaná sedadla a volant. To je nabídka sympatická, ale už ne bezkonkurenční.
Jsme tedy zvědavi, jak si nové ZS povede. Do britských showroomů by auto mělo dorazit v říjnu, objednávky ale dealeři přijímají již nyní. U nás ale nejspíš můžeme SUV s volantem na té správné straně očekávat o nějaký ten pátek později. Zda pak bude k dispozici i čistě spalovací verze, jako je tomu na některých trzích u MG3, automobilka zatím neupřesnila, ale pochybujeme o tom.















Nové ZS kráčí ve stopách dříve odhaleného hatchbacku MG3, a to jak designově, tak i technicky. Znamená to ovšem, že je třeba očekávat také razantní navýšení ceny. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 11 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus