Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř
24.11.2023 | Petr Prokopec
Tohle je auto tak mimořádné, že normální interiér dostat prostě nemohlo. Výfuky po stranách středové konzole jsou jen třešinkou na dortu „pokojíčku”, který osobně pozná jen hrstka lidí ochotná zaplatit skoro 100 milionů korun bez daně za základní provedení.
Závodní auta si lidé často idealizují. Dáno je to tím, že je znají hlavně z fotek, na kterých se snaží udělat primárně vizuální dojem. Naleštěná karoserie se pyšní panely slícovanými na milimetr přesně, auta mají nezřídka i větší kola, než jaká používají na závodních. Při nahlédnutí dovnitř pak máte pocit, že se díváte do obdoby operačního sálu, kde byste z podlahy mohli i snídat. A i když chybí tlumicí materiály a různá obložení, vše obklopují lákavé hi-tech hračky.
Pokud ale tentýž potkáte uprostřed sezóny, skoro ho nepoznáte. Bývá obut do menších kol utopených v podbězích, lemy blatníků jsou v lepším případě jen otřískané od kamínků a špinavé od drolících se pneumatik, karoserie drží pohromadě silou pár rychloupínáků a vnitřek bývá okopaný a zaneřáděný. Jezdcům ani týmům to pochopitelně nevadí, na tratích totiž nejde o vizuální dojem, ale o rychlost. Bugatti ovšem zastává trochu jiný názor. A když si uvědomíme podstatu automobilky z Molsheimu, není to zase až tak překvapivé.
Když totiž Ettore Bugatti v roce 1909 značku zakládal, snažil se spolu s oslnivým designem a špičkovou technikou snoubit také luxus a komfort. To se mu povedlo, automobilka tak rázem začala být považována za krále branže. Jenže v roce 1939 zemřel Ettoreho syn Jean, načež se Bugatti ocitlo bez dědice. V důsledku druhé světové války pak firma začala finančně strádat, přičemž posledním hřebíčkem do její rakve byla Ettoreho smrt v roce 1947. Pět let na to tak i jeho firma zamířila pod drn.
O její návrat na výsluní se nejprve snažil italský průmyslník Romano Artioli, naplno se to však povedlo až koncernu Volkswagen. Ten se snažil co nejvíce vrátit ke kořenům, což se mu podařilo, ale jen do určité míry - Veyron a Chiron se staly luxusními králi rychlých aut, na závodění s nimi, které bylo vlastní legendám jako Type 35 proháněný i Eliškou Junkovou, ovšem nedošlo. Změnit by to měl zcela nový model Bolide, jemuž by Ettore asi zatleskal.
O tomto stroji, kterému jsou zapovězené veřejné silnice, jsme se dříve zmiňovali nejednou, až nyní ale Bugatti odhalilo jeho interiér. Ten ani v nejmenším neodpovídá kabinám závoďáků z oné půli sezóny, místo toho by za něco podobného byla vděčná i řada silničních luxusních aut. Je tedy sice pravdou, že digitální trojitý displej za volantem dvakrát elegantní není, vše ostatní ale vede k pádu čelisti až na zem. Mimo jiné i čtveřice výfuků, které v páru rámuje obě strany středové konzole.
Jak asi tušíte, Bugatti dovnitř neodvedlo zplodiny osmilitrového šestnáctiválce, místo toho jde o působivé vyústění klimatizace, jejíž přítomnost jen potvrzuje, jak moc vážně to značka s luxusem na závodních tratích myslí. To jen umocňuje nabídka čalounění, neboť zákazníci si budou moci vybrat nejen Alcantaru, ale také kůži. Na výběr je pak ostatně i čtveřice typů sedadel včetně toho, jenž se přizpůsobí tělu.
Opomenout nesmíme ani volant, který se výrazně liší oproti tomu, jakým disponoval koncept. Bugatti totiž dále rozjelo téma definované písmenem X, pročež tu nakonec máme cosi jako herní ovladač. Jeho podoba pak nebyla ovlivněna jen odezvou od testovacích jezdců značky - značka chtěla, aby volant mohl posloužit majitelům i jako futuristická dekorace v jejích kancelářích. Proto je volant vyjímatelný, což pochpotelně usnadňuje nastupování a vystupování.
Tolik k novinkám, zrekapitulovat tak lze jen dříve řečené. Pohon vozu má tedy na povel stejné pohonné ústrojí, jaké používá Chiron. Na všechna čtyři kola tedy míří 1 600 koní, které se musí vypořádat s pouhými 1 450 kilogramy hmotnosti. To má stačit na zrychlení z 0 na 500 km/h za neskutečných 20 sekund, o to tu ale primárně nepůjde. Majitele má ohromit hlavně přítlak více než dvojnásobně převyšující hmotnost (3 000 kg), díky čemuž má auto v zatáčkách zvládnout přetížení až 2,5 G. To je podobné jako při startu raketoplánu, Bolide tak naplňuje Ettoreho odkaz beze zbytku, což nakonec platí i o ceně. Auto začíná na 4 milionech Eur (bezmála 100 milionů Kč) bez daní a dalších poplatků a okusit jej tedy bude moci jen hrstka miliardářů. Kolik jich bude? Nanejvýš 40, víc Bolidů automobilka nevyrobí.
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 1 - Bugatti Bolide 2023 interier 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 2 - Bugatti Bolide 2023 interier 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 3 - Bugatti Bolide 2023 interier 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 4 - Bugatti Bolide 2023 interier 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 5 - Bugatti Bolide 2023 interier 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 6 - Bugatti Bolide 2023 interier 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 7 - Bugatti Bolide 2023 interier 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 8 - Bugatti Bolide 2023 interier 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 9 - Bugatti Bolide 2023 interier 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 10 - Bugatti Bolide 2023 interier 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 11 - Bugatti Bolide 2023 Goodwood 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 12 - Bugatti Bolide 2023 Goodwood 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 13 - Bugatti Bolide 2023 Goodwood 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nejrychlejší Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 sekund ukázalo svou kabinu, fascinuje už výfuky uvnitř - 14 - Bugatti Bolide 2023 Goodwood 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Bugatti Bolide se zdá být ztělesněním všeho, co za podstatné považoval zakladatel značky Ettore Bugatti. Fascinuje vším, nově i interiérem. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva