Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejrychlejší rodinné auto světa dovoluje pasažérům dostat se ven i bez otevření dveří
17.3.2020 | Petr Prokopec
Fascinující novinka je doslova našlapaná unikátními prvky. Ty nesouvisí pouze s motorovým prostorem či technikou obecně, Koenigsegg Gemera umí ohromit i zavazadelníky nebo interiérem.
Koenigsegg Gemera jsme si již mohli představit poměrně podrobně. Nicméně nová švédská stíhačka s pozemní dráhou letu je evidentně napěchovaná přelomovými technologiemi od podlahy až po střechu. Nejspíše tedy bude trvat ještě pár týdnů, než dojde na jejich kompletní odhalení. Další detaily ukazuje video Supersportovní blondýny, která si vůz mohla jako jedna z mála osahat přímo v Ženevě, a to i přes zrušení autosalonu. Společnost jí pak dělal nejen šéf značky Christian von Koenigsegg, ale také hluk odkazující na demontáž veškerých stánků.
Jaké jsou tedy ony finesy, které Supercar Blondie objevila? Zajímavý je už pohled do obou zavazadelníků, do kterých se vejdou čtyři poměrně velké kufry. Ty vyrobila švédskému hybridu na míru společnost Douchebags, která patří slavnému lyžaři a milovníkovi mnohdy excentrických strojů Jonu Olssonovi. Prostorná je samozřejmě i kabina, do které se vejde čtveřice pasažérů. Ti sedící vzadu mají k dispozici speciální nástroj, s jehož pomocí mohou interiér v případě nouze opustit.
Řeč je o kladívkách, která jsou integrována do vnitřního koncového sloupku vozu. Slouží k rozbití skel, neboť spustit a zase vytáhnout se dá pouze jejich spodní část. Pokud by šlo okna stahovat úplně, nebylo by možné do dveří integrovat vstupy vzduchu zásobující hnací ústrojí uložené až za hlavami zadních pasažérů. Samotné dveře jsou přitom extrémně velké, aby umožnily vstup dopředu i dozadu. V případě jejich uzamčení tak vlastně bez kladívka nelze kabinu opustit.
Ze zadních sedadel se můžeme přesunout na ta přední, konkrétně na místo řidiče. Součástí sloupku řízení je i jeden z palubních displejů, který se natáčí společně s volantem. Otáčí se i obraz na ní tak, aby byly potřebné informace neustále v zorném poli. Startování pak obstarává tlačítko umístěné neobvykle na stropu, kde najdeme také ovládání oken. Díky tomu zbytek kokpitu působí neuvěřitelně čistě.
Malou zastávku můžeme udělat ještě u venkovních zpětných zrcátek, která v případě výstavního exempláře suplují kamery. Ty však třeba ve Státech zatím nejsou legální. I na to však má Koenigsegg odpověď, neboť Švédové mají k dispozici klasiku, která se na kamery víceméně jen nasadí. Jakmile ovšem dojde na daném trhu na úpravu legislativy, může majitel vše snadno vrátit do původního stavu a vylepšit tak aerodynamiku.
Suma sumárum je tedy každý detail na Koenigseggu Gemera neskutečně zajímavý. O to hlouběji je třeba smeknout klobouk, neboť takový „náskok díky technice“ bychom čekali spíše třeba od takového Bugatti, která má za zády obří koncern VW Group. Nikoliv však od malosériového švédského výrobce, který navíc dokázal svůj první pokus o rodinné auto dotáhnout do úspěšného konce v naprostém utajení.










Supersportovní blondýna odhalila další pozoruhodné detaily Koenigseggu Gemera
Zdroj: Supercar Blondie@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
