Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejnovější Koenigsegg potěší Clarksona, řeší problém jeho oblíbeného sporťáku
5.3.2020 | Petr Prokopec
Švédská novinka nepřestává fascinovat. Nejenže světově nejrychlejší auto pro čtyři vzniklo v naprosté tajnosti, ale ještě dostala interiér navržený člověkem od Bugatti, ve kterém je hned osm držáků na pití.
Není žádným tajemstvím, že Jeremy Clarkson nadevše miluje Lexus LFA. Japonský supersport léta považoval za vůbec nejlepší vůz, jaký kdy řídil, přičemž mu nevadil ani digitální displej, ani automatická převodovka. Tedy prvky, které s tímto segmentem dříve nebyly automaticky spojované. S jednou věcí se ale Jezza nikdy nesmířil, a to je poměrně tragické opomenutí ze strany automobilky. Ta totiž interiér osadila vším možným, na držáky na nápoje ale zapomněla. Něco takovému může řadě lidí připadat ve sporťáku jako zbytečnost, po pár jízdách ale bude většina lidí mluvit jinak.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy celý svět překvapil Koenigsegg s novým modelem Gemera, jenž byl vyvinut v naprosté tajnosti. To je působivější o to více, že malosériový švédský výrobce je díky svým extrémně rychlým strojům soustavně pod drobnohledem odborné i laické veřejnosti. Navíc se nezdálo, že by měl takové zdroje, aby mohl mít větší portfolio než takové Bugatti, za který přitom stojí pomalu všemocný koncern VW. Přesto dokázal modelům Jesko a Regera nadělit sourozence, ze kterého hlavně Clarkson může začít skákat nadšením.
Proč, ptáte se? Mimo jiné právě kvůli oněm držákům na nápoje. Švédové totiž kabinu neosadili jedním, ani dvěma a dokonce ani čtyřmi. Místo toho jich má Gemera osm, přičemž polovina slouží dvěma předním a polovina dvěma zadním cestujícím. Ti si pak mohou vybrat, zda chtějí nápoj chladit či naopak zahřívat, což Koenigsegg pasuje i nad řadu konvenčních vozů, jakými jsou třeba Nissan Qashqai, Mazda CX-5 nebo Toyota RAV4. Když jsme tedy o novince během premiéry mluvili jako o rodinném voze, vůbec jsme nepřeháněli.
Jen držáky na nápoje ovšem praktičnost švédského Mega-GT, jak je vůz svými tvůrci nazýván, nekončí. Jak bylo zmíněno již během premiéry, pohon dostalo na starosti hybridní ústrojí složené z dvoulitrového tříválce a tří elektromotorů. Baterie pak nemají velkou kapacitu a jsou navíc usazené v podlaze. To znamená, že Gemera má jak přední, tak zadní zavazadelník, pročež umožňuje každému z cestujících, aby si sebou vzal kufr. Jeden se přitom vejde před posádku, zbývající trojice pak za její hlavu.
Ani to ale není konec prvkům, jenž nemají za úkol umocnit sprint na stovku, ale spíše váš komfort. Zmínit proto rovněž můžeme bezdrátové dobíjení telefonů, které má k dispozici opět každý pasažér, dále pak třízónovou klimatizaci či třeba multimédia s funkcí Apple CarPlay. Vše přitom dohromady rámuje design, o který se postaral Etienne Salomé. Na starosti měl právě působivý interiér, zatímco zevnějšek je hlavně dílem designového šéfa Koenigseggu Sashi Selipanova.
Obě tato jména nejsou v automobilové branži neznámá, spojována však byla s již zmíněným Bugatti. To však Selipanov loni opustil ve prospěch Švédů. Salomé pak sice v Molsheimu zůstává, ovšem ani přes stále větší počet speciálních sérií Chironu zjevně není plně vytížen. A jeho kontrakt mu nejspíše i povoluje, aby pomohl svému bývalému kolegovi, který pracuje pro jednu z největších konkurencí Bugatti. I to jen umocňuje výjimečnost nového Koenigseggu.

Nový Koenigsegg Gemera má o osm držáků na nápoje více než Lexus LFA, který poněkud tristně nedostal jediný
Inspirace: Motor1, Foto: Koenigsegg
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejnovější články
- Američané našli způsob, jak nadobro zabránit mlžení čelního skla auta zevnitř
před 2 hodinami - Levně k mání je KITT, v němž jezdil i David Hasselhoff. Ale takový, o kterém možná ani nevíte
před 3 hodinami - Dohoda o Brexitu je pro automobilky časovaná bomba, vybuchne v roce 2023
před 4 hodinami - Nejkrásnější kousky propadáku VW ze závěru jeho výroby přestaly ztrácet hrdost
před 5 hodinami - Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady
před 6 hodinami - Jeremy Clarkson prozradil víc k nové show s jeho vlastním Lamborghini v hlavní roli
před 7 hodinami - Němci vybrali nejúspornější SUV pro tahání přívěsů, ta teď mohou přijít vhod
před 8 hodinami - Dodnes neojetá poslední Škoda s motorem V6 je tip na nenápadný rychlík za slušné peníze
včera - Je to paradox, ale nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h si kupují stále bohatší lidé
včera - Mercedes odmítl zákazníkovi prodat nejlepší model jako kombi, tak si ho postavil sám
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 14:02 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 16:19 - Čičo
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub