Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší sedan světa skončí bez nástupce, i když se zrovna představil
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aston Martin Rapide se neprodává tak, jak Britové čekali. A s jeho koncem počítají navzdory tomu, že jej čerstvě nabídli ve vůbec nejrychlejší verzi.
Aston Martin Rapide jezdí po silnicích od roku 2010. Britská automobilka zpočátku doufala, že čtyřdveřová limuzína výraznou měrou navýší její registrace. Proto výrobu umístila do rakouského Štýrského Hradce ke společnosti Magna Steyr. Původní plán, jenž počítal s výrobou dvou tisíc kusů ročně, se ale nepovedlo naplnit. Místo toho se Rapide stal tak trochu mlýnským kamenem na krku.
Britové již v roce 2012 přestěhovali produkci zpět do Anglie, po loňském poměrně zoufalém roku, kdy limuzína na evropských zemích našla pouze 108 majitelů, však chystají mnohem drastičtější krok - úplné ukončení výroby bez přímého nástupce. „Rapide jako takový zmizí, ale trh se čtyřdveřovými vozy budeme mít ošetřen jinými způsoby,“ uvedl k nevyhnutelným změnám šéf značky Andy Palmer.
Je to poněkud překvapivé, neboť teprve předminulý týden Aston odhalil novou verzi AMR, která je vůbec nejrychlejším sedanem světa. Ani to ale tento model nespasí: „Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda,“ říká dále Palmer. Tyto vozy dorazí s příchodem nové dekády, ovšem již od příštího roku můžeme počítat s příchodem elektrické varianty RapidE. Ta by měla dostat 800 koní a dojezd 320 km.
Aston Martin na této verzi spolupracuje se společností Williams Advanced Engineering, jež je spřízněna s týmem Formule 1. Finanční stránku má z velké části na svých bedrech čínská banka China Equity, takže nepřekvapí, že značná část varianty RapidE zamíří na největší trh světa. S obdobnou strategií se počítá také u crossoveru DBX.
Benzinový Rapide se tedy zakrátko stane minulostí i se zmíněnou novou nejrychlejší verzí. S výkonem 600 koní, za kterým stojí atmosférický dvanáctiválec, zvládá nejvyšší rychlost 338 km/h, čemuž se nemůže rovnat žádný jiný srovnatelný vůz na celém světě. Přesto novinku čeká jepičí život. Odchod limuzíny z trhu přitom do značné míry usnadní život Porsche Panamera či chystanému čtyřdveřovému Mercedesu-AMG GT. To si uvědomuje i Palmer, nicméně dle něj „tu bude Lagonda či DBX, takže zákazníkům vlastně jen rozšiřujeme možnosti“.
Kromě toho se Britové de facto vrací ke svým kořenům. „Rapide bylo původně označení pro Lagondu,“ poukazuje na historii Palmer. Aston Martin tuto značku pohltil již v roce 1948, k jejímu vzkříšení ale došlo až v roce 1961. O třicet let později se sice vody znovu uzavřely, s rokem 2020 však má být Lagonda zpět, a to v plné síle.
Očekávat tedy máme více modelů, které navíc budou vyráběny ve větším množství než provedení Taraf, které se v roce 2014 objevilo v limitovaném množství. Rapide tak sice již je prakticky mrtev, sedanů ale bude Aston Martin v budoucnosti nabízet mnohem více. A nikoliv jen těch ryze benzinových.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.














Aston Martin Rapide se ve verzi AMR stal novým nejrychlejším sedanem světa. Jeho kariéra však nebude mít dlouhého trvání
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 7 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 9 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva