Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejrychlejší sedan světa skončí bez nástupce, i když se zrovna představil
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aston Martin Rapide se neprodává tak, jak Britové čekali. A s jeho koncem počítají navzdory tomu, že jej čerstvě nabídli ve vůbec nejrychlejší verzi.
Aston Martin Rapide jezdí po silnicích od roku 2010. Britská automobilka zpočátku doufala, že čtyřdveřová limuzína výraznou měrou navýší její registrace. Proto výrobu umístila do rakouského Štýrského Hradce ke společnosti Magna Steyr. Původní plán, jenž počítal s výrobou dvou tisíc kusů ročně, se ale nepovedlo naplnit. Místo toho se Rapide stal tak trochu mlýnským kamenem na krku.
Britové již v roce 2012 přestěhovali produkci zpět do Anglie, po loňském poměrně zoufalém roku, kdy limuzína na evropských zemích našla pouze 108 majitelů, však chystají mnohem drastičtější krok - úplné ukončení výroby bez přímého nástupce. „Rapide jako takový zmizí, ale trh se čtyřdveřovými vozy budeme mít ošetřen jinými způsoby,“ uvedl k nevyhnutelným změnám šéf značky Andy Palmer.
Je to poněkud překvapivé, neboť teprve předminulý týden Aston odhalil novou verzi AMR, která je vůbec nejrychlejším sedanem světa. Ani to ale tento model nespasí: „Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda,“ říká dále Palmer. Tyto vozy dorazí s příchodem nové dekády, ovšem již od příštího roku můžeme počítat s příchodem elektrické varianty RapidE. Ta by měla dostat 800 koní a dojezd 320 km.
Aston Martin na této verzi spolupracuje se společností Williams Advanced Engineering, jež je spřízněna s týmem Formule 1. Finanční stránku má z velké části na svých bedrech čínská banka China Equity, takže nepřekvapí, že značná část varianty RapidE zamíří na největší trh světa. S obdobnou strategií se počítá také u crossoveru DBX.
Benzinový Rapide se tedy zakrátko stane minulostí i se zmíněnou novou nejrychlejší verzí. S výkonem 600 koní, za kterým stojí atmosférický dvanáctiválec, zvládá nejvyšší rychlost 338 km/h, čemuž se nemůže rovnat žádný jiný srovnatelný vůz na celém světě. Přesto novinku čeká jepičí život. Odchod limuzíny z trhu přitom do značné míry usnadní život Porsche Panamera či chystanému čtyřdveřovému Mercedesu-AMG GT. To si uvědomuje i Palmer, nicméně dle něj „tu bude Lagonda či DBX, takže zákazníkům vlastně jen rozšiřujeme možnosti“.
Kromě toho se Britové de facto vrací ke svým kořenům. „Rapide bylo původně označení pro Lagondu,“ poukazuje na historii Palmer. Aston Martin tuto značku pohltil již v roce 1948, k jejímu vzkříšení ale došlo až v roce 1961. O třicet let později se sice vody znovu uzavřely, s rokem 2020 však má být Lagonda zpět, a to v plné síle.
Očekávat tedy máme více modelů, které navíc budou vyráběny ve větším množství než provedení Taraf, které se v roce 2014 objevilo v limitovaném množství. Rapide tak sice již je prakticky mrtev, sedanů ale bude Aston Martin v budoucnosti nabízet mnohem více. A nikoliv jen těch ryze benzinových.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Aston Martin Rapide se ve verzi AMR stal novým nejrychlejším sedanem světa. Jeho kariéra však nebude mít dlouhého trvání
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva