Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší a nejstylovější Duster se odhalil v novém, teď má i silný motor se 170 koňmi
13.4.2022 | Petr Prokopec
Dacia Duster v posledních letech zamířila výš, nikdy se ale nedostala tak vysoko, aby mohla napodobit některé verze nabízené s logem Renaultu. Ta nejvyšší z nich se teď dočkala modernizace.
Dacia loni v létě lehce modernizovala svůj Duster. Ten zejména v oranžovém laku vypadá stylově i moderně, což byl pro rumunskou automobilku a její francouzskou „matku” i tak trochu problém. Dříve totiž roli stylové varianty zastával Duster Oroch, který se prodával pouze v Jižní Americe, a to navíc s logem Renaultu. Vedle faceliftovaného SUV však pick-up náhle vypadal poněkud zastarale. Právě to se ovšem nyní mění, neboť modernizací prošel také Duster Oroch.
O této novince jsme se již dříve zmiňovali, nyní vám ale můžeme ukázat hotové auto. Podstatné přitom je, že nejde o druhou generaci, jak se původně spekulovalo. Renault oznámil, že zcela nový vůz bude představen až v roce 2024 a teprve u něj máme očekávat modulární platformu CMF-B-LS. Do té doby bude Duster Oroch užívat architekturu B0 v modernizované verzi.
Neznamená to nicméně, že by jeho facelift byl z malých. Pick-up se dočkal zejména nové přídě, která se neinspirovala jen evropským Dusterem, ale také konceptem Bigster, pochopitelně však bez nového loga Dacie - je to dále Renault. Nejzajímavější proměnou prošel přední nárazník, máme tu světlomety s modernější grafikou, a to vepředu i vzadu. Nový je rovněž interiér, který kráčí ve stopách evropského Dusteru II a některých modelů Renaultu, jako je Arkana.
Změny se ovšem dotkly i motorového prostoru, a to zejména kvůli brazilskému trhu. Tamní úřady se totiž rozhodly zpřísnit emisní normy, a to dokonce ve dvou fázích. Od 1. ledna 2022 začaly platit standardy L-7, od 1. ledna 2025 přijde ke slovu norma L-8. V prvním případě je zpřísněn hlavně evaporační test, neboť snižuje limity z 1,5 gramu na 0,5 gramu. Kromě toho ovšem musí výrobci snížit emise NOx i prachové částice PM.
Duster Oroch proto přišel o dosavadní atmosférický dvoulitr, který by novým normám již nevyhověl, a to přesto, že Brazilci hodlají ponechat v platnosti řadu výjimek určených hlavně vozům s off-roadovou charakteristikou. Taková auta ovšem musí být registrována jako užitková, což je v rozporu s nálepkou stylové verze, s jakou je Oroch nabízen. Automobilka proto atmosféru nahradila přeplňovaným 1,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který známe i od nás. Ovšem ne v této verzi.
Duster u nás disponuje jedna-trojskou produkující 130 nebo 150 koní, na jihoamerické trhy nicméně míří verze Flex-Fuel uzpůsobená ke spalování biopaliva. U té výkon narostla na 170 koní a točivý moment na 270 Nm, čímž Oroch zůstává na firemním vrcholu i po technické stránce. Tyto parametry ale platí jen při spalování ethanolu, na benzin motor dává 162 koní, hodnota maxima točivého momentu v takovém případě nebyla zveřejněna.
Automobilka počítá s tím, že letos začne pick-up nabízet rovněž v Jižní Africe, a tak už nepůjde jen o jihoamerickou záležitost. Však původně na tento krok mělo dojít již dříve, ovšem plány narušil koronavirus. Do Evropy ovšem Duster Oroch znovu nezamíří, byť k oné druhé generaci bychom již naděje upínat mohli. S novou platformou má totiž dorazit také hybridní technika, načež by problémem nebyly ani místní přísnější normy. Přesně v tuto chvíli jde ale jen o brazilskou specialitu s cenou od 105 800 realů, tedy asi 510 tisíc Kč. To z ní dělá Duster nejen nejstylovější, ale také nejdražší.












Jihoamerický Renault Duster Oroch dostal s faceliftem nový vzhled, interiér i motor, přeplňovaná jedna-trojka dává až 170 koní. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
před 4 hodinamiŠkoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
před 6 hodinamiAukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
před 7 hodinamiDalší slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
před 9 hodinamiPrůmyslové tragédie, o kterých se nemluví: Continental zavírá továrnu v menším městě, dopady na něj a okolí jsou drtivé
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.01. 17:44 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 06.01. 14:28 - pavproch
- P: zvody a koncovka akrapovič R1300 GS 06.01. 10:53 - martinecko
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB