Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší automobilka jde proti proudu, odmítá skončit s vozy, které ostatní opouští
3.6.2021 | Petr Prokopec
Stále více automobilek v posledních letech dává přednost jedinému typu aut, která jsou aktuálně v kursu. Na kupce jiných typů zanevírají, neboť je jich relativně málo a dále jich ubývá. Toyota ale vše na jednu kartu vsadit nemíní.
Před několika málo dny jsme si posvítili na nejprodávanější auta světa v roce 2020. Jakkoliv by ale nejspíše řada lidí s ohledem na soudobé trendy čekala, že nejlepší desítku budou tvořit jen SUV a pick-upy, realita je jiná. Oba tyto styly mají totiž v top 10 jen po třech zástupcích, ve zbytku tu pak máme Toyotu Camry a Corolla, Hondu Civic a Nissan Sylphy/Sentra. Právě tato čtveřice je přitom poněkud anomálií, neboť ve všech případech se jedná primárně o sedany, jimž někdy sekundují hatchbacky a kombíky téhož názvu.
My se budeme podrobněji zabývat prvním a desátým místem v daném žebříčku, kde se umístily Corolla a Camry. Toyota má tedy mezi nejlepšími hned dva zástupce s tříprostorovou karoserií. V tomto kontextu se tedy ani nelze divit, že japonská automobilka odmítá se sedany skončit a plánuje je dále vyvíjet a vyrábět. Podle svých slov se nehodlá řídit žádným politickým rozhodnutím či aktuálními módními trendy, rozhodující je pro ni zájem zákazníků. A ten je nemalý, neboť Corolla jako jediná loni překonala metu milionu prodaných aut.
Kolik z této porce připadá na sedany, momentálně nevíme, nicméně je jisté, že půjde o většinu - jako hatchback je Corolla populární v končinách, kde se jí zase tolik neprodává. A i když nově Toyota zařazuje do nabídky Corollu Cross, což je crossover mající blízko k SUV, dominantní mají zůstat zbylé karosářské typy. Ostatně Japonci předpokládají, že se sedany osloví jejich tradiční klientelu poté, co třeba Chevrolet Cruze či Ford Fusion zmizely z trhu.
Camry je nicméně nabízena jen jako sedan, přičemž ten má za loňský rok na kontě 592 648 prodaných kusů. Meziročně pak sice propadl, za tím však kromě koronaviru stojí i modernizace vozu v půli životního cyklu. Je tedy velmi pravděpodobné, že letos Camry půjde nahoru. Zvláště když vůbec poprvé v historii je vůz na americkém trhu k mání s pohonem všech kol. Mimo to pak nově nabízí bezpečnostní paket Toyota Safety Sense již v základu.
Japonské automobilce se tedy rozhodně nedivíme, že kráčí proti proudu, zvláště když jí konkurence vyklízí pole. Je totiž nad slunce jasné, že SUV a pick-upům nepropadl á nepropadne každý. Navíc každá móda jednou končí, a jiné to nebude ani v tomto případě. Zda se tak stane za rok či za pět let, je otázkou. Nicméně jakmile se tak stane, Toyota bude opětovně před ostatními. A stejně jako u čipů za to bude moci děkovat současnému rozhodnutí nemířícímu slepě k jedinému cíli.






Toyota Corolla Sedan a Toyota Camry patří mezi velmi žádané vozy. Není tedy divu, že japonská automobilka zůstává sedanům věrná. Zvláště poté, co jí konkurence vyklidila pole. Foto: Toyota
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera