Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota začala prodávat nové levné rodinné auto, sedm lidí ubytuje za pouhých 345 tisíc Kč
5.2.2022 | Petr Prokopec
Nové auto zvučné značky, které pobere velkou rodinu i se zavazadly? Za takové peníze? A v dnešní době? Není to žert ani překlep, pochopitelně ale není určeno pro nás. A vlastně to není ani ryzí Toyota.
Módní trendy přichází a odchází a snadno se může stát, že po čem v jednu chvíli touží davy, po tom v jinou sotva štěkne pes. Příkladem za vše může být vývoj zájmu o vozy kategorie MPV ve většině světa, starý kontinent nevyjímaje. Dříve je Evropané považovali za ideální rodinná vozidla, načež většina z nich pro narození dětí nabídla svůj dosavadní sporťák na protiúčet a místo braní zatáček smykem přepřáhla na klidnější jízdní styl. Poté však do módy přišla SUV všeho druhu a s dosud oblíbenými empévéčky byl rázem konec. Ne však v úplně celém světě.
V Asii zůstávají relativně populární a mrtvou větví vývoje se nezdají být ani na jihu Afriky. Právě tam Toyota začala prodávat nový model Rumion, který je přes poněkud alkoholové jméno konzervativním rodinným MPV. Při délce 4,4 metru počítá se třemi řadami sedadel a pokud využijete jen dvě z nich, dočkáte se pro změnu 550litrového zavazadelníku. Prostřední řada je pak dělená v poměru 60:40, načež umožňuje převoz čtyř cestujících i velkých předmětů. Na elektrické ovládání víka zavazadelníku je však třeba zapomenout, koneckonců jde o MPV, které chce nabízet své služby co možná nejlevněji.
Z toho důvodu ostatně Toyota vůz nevyvinula sama, místo toho prohloubila svou spolupráci se značkou Suzuki. Ta pod svým logem nabízí modely jako RAV4 či Corolla, stejně jako pro změnu svému partnerovi umožňuje opatřit jiným emblémem Baleno či Vitaru Brezza. Rumion vychází ze Suzuki Ertiga.
Obě japonská MPV používají stejný motor, a to 1,5litrový benzinový čtyřválec naladěný na 105 koní a 138 Nm točivého momentu. O jejich přenos na přední kola se přitom může starat pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat, dechberoucí jízdní dynamika však není na programu dne ani s ohledem na relativně muší hmotnost pohybující se mezi 1 135 a 1 245 kilogramy.
Rumion vstoupil do prodeje nabízen ve třech úrovních výbavy S, SX a TX, z nichž každá již ve standardu počítá s předními airbagy, dětskými pojistkami na zadních dveřích nebo s ABS a EBD. Interiér pak páruje černé čalounění se stříbrnými dekory a falešným dřevem, v základní výbavě dále nechybí elektrické ovládání všech oken, stejně jako třeba multimédia disponující funkcemi Android Auto či Apple CarPlay.
U nás, kde oholená Fabia s tříválcem 1,0 bez turba startuje na 340 tisících Kč, by leckdo čekal, že Rumion bude stát aspoň půl milionu, ale nestojí, ani zdaleka. Jeho ceny začínají na 250 500 jihoafrických randech, tedy jen 345 tisících Kč. I když se ale rozšoupnete a sáhnete po nejlépe vybavené verzi TX s automatem, bude vám stačit 323 500 ZAR, tedy asi 445 tisíc Kč. Proč u nás něco podobného nelze prodávat, se zeptejte v Bruselu. Současně s tím se můžete i poptat, proč používání takových aut v zemích EU vůbec někomu vadí - místní regulace je tu činí neprodejnými a z mnohem obyčejnějších a menších vozů dělají dražší zboží.























Toyota Rumion je praktickým rodinným autem pro sedm, které přitom nestojí nesmyslné peníze. U nás na něj ale můžete zapomenout, něco takového se v dnešní EU prodávat bohužel nedá. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 10 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva