Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíce kradená starší auta v Německu: Část z nich končí i v České republice
29.11.2021 | Petr Prokopec
Pokud by jediným smyslem „práce” zlodějů bylo ukrást co nejhodnotnější a jako celek nejsnáze prodejný vůz, budou ve statistikách téměř jen novější modely. Ale protože se auta kradou z tisíce důvodů, mimo jiné na náhradní díly, je velký zájem i o starší typy.
Krádeží aut ve světě obvykle jen přibývá, zejména kvůli stále děravějšímu zabezpečí moderních aut. Pozoruhodné je, že Česka se to vůbec netýká - v roce 2019 bylo odcizeno 3 033 vozidel, což ve srovnání s předchozím obdobím představuje pokles o 19 aut. Na první pohled jde sice jen o mírné zlepšení, nicméně pokud si uvědomíme, že v roce 1997 zloději ukradli 29 422 vozů, je to neskutečný posun směrem k lepšímu. Dnes se ale nebudeme držet českých luhů a hájů a už vůbec ne moderních aut.
Německá asociace tamních pojišťoven (Gesamtverband der Deutschen Wersicherungswirtschaft alias GDV) vydala statistiku krádeží vozů starších 10 let, která se obvykle nekradou prolamováním systémů bezklíčového vstupu a startu, protože obvykle žádný nemají. A též motivy k jejich krádežím jsou jiné - nejde jen o náhradní díly, což je převažující motiv u nových aut, ale také o snahu získat cenné vozy jako cele, které pak končí u sběratelů v jiných zemí, nezřídka na východ od německých hranic. Jako jedna z cílových destinací je dokonce jmenována Česká republika.
Pokud vám tedy někdo bude nabízet některý z níže uvedených modelů za podezřele výhodných okolností, raději zpozorněte a nechte detailně prověřit jeho historii. Vyhnout se tak můžete řadě potíží. Stejně jako se můžete snadno vyhnout jejich odcizení, pokud patříte mezi šťastlivé majitele. Pojišťovny totiž uvádí, že ke krádežím nejvíce dochází na sídlištích, na parkovištích u supermarketů či hotelů, v rekreačních oblastech, na odlehlých místech či v neosvětlených uličkách.
Kromě toho upozorňují také na nedostačující standardní zabezpečení u letitých aut. Páka za volantu či zámek převodovky by tak měly být samozřejmostí. Čím více překážek totiž zloději mají, tím menší je pravděpodobnost, že vozidlo odcizí. S překonáváním každé další totiž ztrácí více drahocenného času a, tak riskují, že si jich někdo povšimne.
Tolik ale pro úvod, nyní již přistupme k samotnému žebříčku, ve kterém se mísí cenné stroje typu Porsche 911 s docela obyčejnými auty jako Honda CR-V. Která se kradou z jakého důvodu si jistě domyslíte...
Nejvíce kradená starší auta v Německu v roce 2020 dle GDV
15. Ford Fiesta (datum výroby: 1989-1996) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
14. Opel Kadett E (datum výroby: 1984-1991) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
13. VW Bus T3 (datum výroby: 1979-1993) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
12. Opel Calibra A (datum výroby: 1990-1997) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
11. VW Bus T5 (datum výroby: 2002-2015) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
10. Porsche 911 (datum výroby: 1993-1998) - 0,8 odcizených aut na tisíc kusů
9. Toyota Land Cruiser J4 (datum výroby: 1960-1986) - 1 odcizené auto na tisíc kusů
8. Audi 100 (datum výroby: 1982-1991) - 1,1 odcizených aut na tisíc kusů
7. Range Rover (datum výroby: 1994-2002) - 1,1 odcizených aut na tisíc kusů
6. Honda CR-V (datum výroby: 1996-2001) - 1,2 odcizených aut na tisíc kusů
5. VW Bus T4 (datum výroby: 1990-2003) - 1,3 odcizených aut na tisíc kusů
4. Rover 75 (datum výroby: 1984-1991) - 1,4 odcizených aut na tisíc kusů
3. Porsche 911 (datum výroby: 1973-1989) - 2,5 odcizených aut na tisíc kusů
2. Porsche 911 (datum výroby: 1988-1993) - 3,5 odcizených aut na tisíc kusů
1. Range Rover (datum výroby: 2002-2012) - 5,9 odcizených aut na tisíc kusů
Porsche 911 se mezi patnácti nejvíce kradenými staršími vozy objevuje hned třikrát, kromě generací 964 a 993 jde také o třetí sérii neboli G-Modell. Průměrná výše škody se přitom pohybuje okolo 1,5 milionu korun. Vedle podobných exotů ale najdeme i několik obyčejných aut jako Ford Fiesta či Honda CR-V (na hlavní fotografii). Foto: Porsche
Zdroj: GDV
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera