Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejžádanější Bentley končí s motorem W12, i když zájem o něj byl do poslední chvíle obrovský
28.9.2023 | Petr Prokopec
Proč se zrovna tahle automobilka žene za zeleným přeludem, nám dokonale uniká. Její prodeje stojí primárně na odbytištích, kde za menší papírovou spotřebu či emise CO2 nikdo až tak nehoruje. A zákazníci v Evropě by pokuty za nadlimitní emise snadno zaplatili.
V loňském roce prodalo Bentley 15 174 nových aut, což představuje nejen čtyřprocentní posun vůči předchozímu období, ale rovněž historický rekord. Z této porce jen 2 809 vozů, tedy méně než pětina, skončilo v Evropě. Přesto je to nicméně starý kontinent, kvůli kterému se Britové pustili do až brutální čistky ve své nabídce. V dubnu příštího roku má totiž značka vyrobit vůbec poslední motor W12, jakkoli se ještě před pár lety bila v prsa, že bude vůbec posledním výrobcem dvanáctiválců na světě.
Sliby ale zas jednou neplatí, jak je patrné i z nové tiskové zprávy. Bentley totiž přišlo s SUV Bentayga modelového roku 2024, u kterého se už s dvanáctiválcem skutečně nepočítá. Místo toho bude moci klientela sáhnout buď po benzinovém osmiválci nebo po šestiválcovém plug-in hybridu. První ústrojí je spojeno s 550 koňmi, druhé pak s 449. Po stránce dynamické se tedy zákazníci musí připravit na pořádný sešup, ve verzi Speed totiž Bentayga disponovala až 635 koňmi.
Britové se tento krok snaží vykompenzovat změnami ve výbavě, ovšem to je asi totéž, jako když vaše oblíbená restaurace oznámí, že ze šťavnatých hovězích steaků přesedlala na veganskou stravu. A k tomu má lepší židle. Že to je adekvátní náhrada, to si asi nebudou myslet ani odpůrci masité stravy. Bentley se tak zřejmě bude muset připravit na odchod části klientely.
Jak jsme přitom naznačili výše, celá rošáda je vlastně úplně zbytečná. Evropa je pro značku až třetím největším trhem po USA a Číně, přičemž místní klientela by opravdu neměla problém zaplatit vyšší cenu za nadlimitní emise. Tím, že jí ovšem Britové připraví o volbu, riskuje Bentley mnoho výměnou za nic. Bentayga se totiž stará o 42 procent firemních prodejů. A s hybridním pohonem SUV zjevně až tak žádané není, jinak by se tím Britové neopomněli pochlubit v prodejním reportu. Podle zastoupení na trhu ojetin se hybrid stará je asi o 8 % prodejů, jen u modelu Flying Spur se dostáváme přes 20 procent, dvanáctiválce mají v obou případech násobně větší zastoupení. Většina lidí tedy stále požaduje čistokrevné spalovací jednotky, i Bentley se zjevně rozhoduje jen ideologicky.
Aktuálně tak už jen zmíníme, že změny pro modelový rok 2024 zahrnují také příchod řiditelné zadní nápravy, která bude i výbav S a Azure standardem. Zákazníci pak nově mohou i u SUV se standardním rozvorem sáhnout po sedadlech osazených 177 tlakovými body, s jejichž pomocí má dojít ke snížení únavy. Klimatizace pak nově spolupracuje s navigací, aby kupříkladu před vjezdem vozu do tunelu zajistila uvnitř recirkulaci vzduchu.
Automobilka ještě přidala do nabídky s novou úrovní výbavy A, která je v podstatě něčím podobným, čím je třeba stupeň S-Line u Audi. Počítat lze tedy s mřížkou ve stylu varianty Azure, stejně jako s 21palcovými litými koly či masážními sedadly. Ovšem stále se bude jednat jen o základní SUV s vyšším standardem, veškeré prvky vyvinuté ve spolupráci s neuroložkou Katherine Templar-Lewis, jenž mají snižovat stres, zkrátka nedostanete.




















Bentayga modelového roku 2024 je k dostání už jen s šestiválcovým hybridem či osmiválcovou jednotkou. Absenci dvanáctiválce má vykompenzovat více luxusu na palubě. To jistě zabere. Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 43 minutamiTenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
včeraMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
včeraČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.22. 16:03 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.22. 13:14 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch