Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly
8.10.2020 | Petr Prokopec
Velké české SUV je na trhu úspěšné a jeho kvality coby nového vozu jsme mohli zhodnotit už mnohokrát. Ale jak se jeví po několika letech a 100 tisících najetých kilometrů?
Škoda Kodiaq se světu poprvé představila v září 2016 na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval pár měsíců poté, přičemž mladoboleslavská automobilka začala pozvolna zaplňovat nabídku také variantami Scout, Sportline či RS. My si dnes posvítíme na první zmíněnou, neboť tu i s kokpitem čalouněným Alcantarou během uplynulých dvou let používala redakce německého Auto Bildu. Ta s vozem najela tradičních 100 tisíc kilometrů, poté ale přišel čas na loučení.
Jak je u Němců zvykem, po skončení dlouhodobého testu následuje demontáž a podrobné hledání případných slabin - zvláště pokud byl bezproblémový dosavadní provoz. Nejinak tomu bylo v případě Škody Kodiaq, se kterou se lidé z Auto Bildu podle svých slov loučili těžce. České SUV se specifickými designovými prvky totiž většině redakce přirostlo k srdci. Problémem přitom pro Němce nebyla ani poměrně vysoká cena, která se s příplatky vyšplhala na 52 tisíc Eur (přes 1,4 milionu Kč).
Za touto sumou nestojí jen skutečnost, že šlo o verzi Scout. Zároveň se o její vyšponování postarala rovněž pohonná jednotka, tedy dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Vůči těmto prvkům nemají Němci jedinou výtku, v případě motoru již prostor pro kritiku je. Jak je po rozborce patrné, na něm už se najeté kilometry začaly projevovat průsaky paliva.
Němci dodávají, že nešlo o závažný problém, zároveň ovšem zmiňují, že při vyšším nájezdu se již vyplatí pravidelná kontrola těsnění, to samé platí o ventilu recirkulace výfukových plynů EGR. Vše přitom dokážete poznat již podle pouhého poslechu, motor se totiž za studena projevoval vyšší hlučností. Jakmile ovšem došlo k jeho zahřátí, neduhy zmizely.
Jinak je stav pohonné jednotky perfektní, po dvouleté službě a najetí oněch 100 tisíc kilometrů vypadá pomalu jako nová. Totéž lze trochu překvapivě říci i o sedmistupňovém dvouspojkovém automatu, stejně jako se kritice vyhnul i podvozek. Krátce před koncem testu se sice objevila chyba kontrolní jednotky adaptivních tlumičů a přerušen byl i kontakt startovacího tlačítka, tyto neduhy ale byly snadno napraveny.
Celkově je dojem ze Škody Kodiaq přesto pozitivní, Němce zaskočila i kvalita čalounění Alcantarou. Původně předpokládali, že tento materiál se hlavně na sedadlech, u nichž je vyzdvihováno skvělé boční vedení, ošoupá již po pár tisících kilometrech. Nedošlo k tomu však ani po najetí mnohonásobně větší porce. Auto Bild proto koupi doporučuje a naznačuje, že řada komponentů by nejspíše stejně vypadala i po najetí 200 tisíc kilometrů.
My pak jen můžeme dodat, že v Německu se Kodiaq se 190koňovým dieselem podílí na celkových registracích z 59 %. Varianta RS osazená taktéž dvoulitrovým TDI pak přihazuje dalších 18,7 % zákazníků. To znamená, že pouze každého pátého zákazníka zláká slabší diesel či jedna ze dvou benzinových jednotek (1,5 TSI, 2,0 TSI). Minimálně u tohoto SUV tedy Němci averzí k naftovým motorům evidentně netrpí.








Němci po najetí 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq Scout 2,0 TDI zmiňují především pozitiva, a to i po kompletní demontáži, která odhalila menší problémy na motoru. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 5 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 7 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 8 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
před 10 hodinamiMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch