Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly
8.10.2020 | Petr Prokopec
Velké české SUV je na trhu úspěšné a jeho kvality coby nového vozu jsme mohli zhodnotit už mnohokrát. Ale jak se jeví po několika letech a 100 tisících najetých kilometrů?
Škoda Kodiaq se světu poprvé představila v září 2016 na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval pár měsíců poté, přičemž mladoboleslavská automobilka začala pozvolna zaplňovat nabídku také variantami Scout, Sportline či RS. My si dnes posvítíme na první zmíněnou, neboť tu i s kokpitem čalouněným Alcantarou během uplynulých dvou let používala redakce německého Auto Bildu. Ta s vozem najela tradičních 100 tisíc kilometrů, poté ale přišel čas na loučení.
Jak je u Němců zvykem, po skončení dlouhodobého testu následuje demontáž a podrobné hledání případných slabin - zvláště pokud byl bezproblémový dosavadní provoz. Nejinak tomu bylo v případě Škody Kodiaq, se kterou se lidé z Auto Bildu podle svých slov loučili těžce. České SUV se specifickými designovými prvky totiž většině redakce přirostlo k srdci. Problémem přitom pro Němce nebyla ani poměrně vysoká cena, která se s příplatky vyšplhala na 52 tisíc Eur (přes 1,4 milionu Kč).
Za touto sumou nestojí jen skutečnost, že šlo o verzi Scout. Zároveň se o její vyšponování postarala rovněž pohonná jednotka, tedy dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Vůči těmto prvkům nemají Němci jedinou výtku, v případě motoru již prostor pro kritiku je. Jak je po rozborce patrné, na něm už se najeté kilometry začaly projevovat průsaky paliva.
Němci dodávají, že nešlo o závažný problém, zároveň ovšem zmiňují, že při vyšším nájezdu se již vyplatí pravidelná kontrola těsnění, to samé platí o ventilu recirkulace výfukových plynů EGR. Vše přitom dokážete poznat již podle pouhého poslechu, motor se totiž za studena projevoval vyšší hlučností. Jakmile ovšem došlo k jeho zahřátí, neduhy zmizely.
Jinak je stav pohonné jednotky perfektní, po dvouleté službě a najetí oněch 100 tisíc kilometrů vypadá pomalu jako nová. Totéž lze trochu překvapivě říci i o sedmistupňovém dvouspojkovém automatu, stejně jako se kritice vyhnul i podvozek. Krátce před koncem testu se sice objevila chyba kontrolní jednotky adaptivních tlumičů a přerušen byl i kontakt startovacího tlačítka, tyto neduhy ale byly snadno napraveny.
Celkově je dojem ze Škody Kodiaq přesto pozitivní, Němce zaskočila i kvalita čalounění Alcantarou. Původně předpokládali, že tento materiál se hlavně na sedadlech, u nichž je vyzdvihováno skvělé boční vedení, ošoupá již po pár tisících kilometrech. Nedošlo k tomu však ani po najetí mnohonásobně větší porce. Auto Bild proto koupi doporučuje a naznačuje, že řada komponentů by nejspíše stejně vypadala i po najetí 200 tisíc kilometrů.
My pak jen můžeme dodat, že v Německu se Kodiaq se 190koňovým dieselem podílí na celkových registracích z 59 %. Varianta RS osazená taktéž dvoulitrovým TDI pak přihazuje dalších 18,7 % zákazníků. To znamená, že pouze každého pátého zákazníka zláká slabší diesel či jedna ze dvou benzinových jednotek (1,5 TSI, 2,0 TSI). Minimálně u tohoto SUV tedy Němci averzí k naftovým motorům evidentně netrpí.








Němci po najetí 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq Scout 2,0 TDI zmiňují především pozitiva, a to i po kompletní demontáži, která odhalila menší problémy na motoru. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 10 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva