Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu

Tohle auto ani nepotřebuje vylepšovat, aby vzbuzovalo touhu nadšenců. A co teprve, když mu dáte moderní techniku a 530 koní zabalených do karbon-kevlarového hávu? To se pak zájemci mohou přetrhnout, aby ho měli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu

/

Foto: Abt Sportsline

Tohle auto ani nepotřebuje vylepšovat, aby vzbuzovalo touhu nadšenců. A co teprve, když mu dáte moderní techniku a 530 koní zabalených do karbon-kevlarového hávu? To se pak zájemci mohou přetrhnout, aby ho měli.

Firmu Abt Sportsline vám asi nemusíme představovat, zejména fanouškům Volkswagenu budou důvěrné známá. A možná budou patřit i mezi její zákazníky. Pokud se řadí mezi ty nejvěrnější, pak nedávno jistě dostali možnost navštívit večírek Friends of Abt, kde se tuningová firma vytasila s nečekaným překvapením, a sice s modernizovaným Audi Ur-Quattro (ono spojení „Ur“ odkazuje na originál nebo také první svého druhu, oficiálně však značka vůz pojmenovala jen jako Quattro).

K tomuto modelu má velmi blízko šéf společnosti Hans-Jürgen Abt, který jej na konci 80. let dostal darem, když po svém otci přebíral ředitelské křeslo rodinné firmy. A aby dostál tradici, neponechal jej v sériovém stavu. Místo toho došlo na příchod dílů z verze Sport Quattro, jako jsou světla, bílá hořčíková kola či mřížka čelní masky. Pohonné ústrojí pak bylo naladěno na 450 koní, přičemž Abt vůz dva nebo tři roky používal, než se tento unikát stal součástí firemní sbírky.

Při firemním večírku však Ur-quattro předjelo před překvapené hosty s tím, že se jedná o nový projekt. Abt u něj přitom hodlá kráčet ve stopách svého šéfa, byť po stránce motorické pozdvihne laťku ještě o úroveň výš. Pohon vozu totiž dostane na povel přeplňovaný 2,5litrový pětiválec z Audi RS3, který byl naladěn na 530 koní. Oživené Quattro tak bude zaměstnávat takřka trojnásobný výkon vůči originálu a skoro dvojnásobný oproti limitované variantě Sport Quattro.

S ohledem na vyšší výkon dorazí moderní brzdy s ABS, o úpravách podvozku se však již firma nezmiňuje. Dále pouze uvádí, že karoserie byla vyztužena karbonem a kevlarem, přičemž disponuje novými nárazníky a rozšířenými blatníky. Dorazila i odvětrávaná kapota a rozměrné zadní křídlo, zatímco uvnitř nechybí sportovní sedadla a „neviditelná“ ochranná klec. Zbytek kabiny si pak majitelé budou moci upravit dle svého, aby každý kousek byl ryzím originálem.

Abt přitom původně plánoval, že vyrobí pouze 25 exemplářů, přičemž s jejich prodejem začal právě na zmiňovaném večírku. Po třech hodinách ale již nezbyl jediný volný slot, stále však zůstala řada neukojených zájemců. Firma se proto rozhodla, že produkci navýší na 30 aut, i zbývající pětice ale již má svého majitele. Ceny se na veřejnost nedostaly, zájem o modernizované Quattro ale prý Abt povzbudil k prozkoumání nových oblastí, ke kterým prý dřív neměl odvahu.


Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu - 1 - Audi Quattro Abt restomod 2025 prvni foto 01Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu - 2 - Audi Quattro Abt restomod 2025 prvni foto 02Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu - 3 - Audi Quattro Abt restomod 2025 prvni foto 03Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu - 4 - Audi Quattro Abt restomod 2025 prvni foto 04Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu - 5 - Audi Quattro Abt restomod 2025 prvni foto 05
Abt se pochlubil modernizovaným Quattrem, které se mimo jiné dočkalo 530 koní. Celá produkce byla vyprodána během pár hodin. Foto: Abt Sportsline

Zdroj: Abt Sportsline

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.