Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

Za srovnání s Volkswagenem by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

12.4.2021 | Petr Prokopec

Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf

/

Foto: Škoda Auto

Za srovnání s Volkswagenem by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.

Co většina lidí potřebuje od automobilu? Aby je bezpečně dovezl na místo určení a pokud vše zvládne i rychle, úsporně či komfortně, tím lépe. Něco takového ale dnes umí naprostá většina aut, a tak se výrobci pokouší odlišit v jiných ohledech. Byly časy, kdy rozhodující byla technika, dnes se ale stále více snaží z aut udělat jakési počítače na kolech. A nedá se říci, že by v tom byli vždy úspěšní.

Asi nejznámější jsou na tomto poli potíže koncernu VW, který se snaží dotáhnout na Teslu v oblasti softwaru. Kde ovšem americká automobilka odstartovala své snahy již před rokem 2010 a při vývoji pracovala i s informacemi od zákazníků, kteří najíždí miliony kilometrů ročně, tam Němci chtěli mít vše co konkurence a pokud možno ihned. To ale snad ani nemohlo skončit dobře, protože každý komplexní softwarový systém v podstatě bez ohledu na množství nasazených prostředků vyžaduje roky ladění.

Že má VW Group ještě hodně co dohánět, dokládá i první test Škody Enyaq iV 80, ke kterému přistoupil německý Auto Bild. Ten hlásí spokojenost téměř na všech frontách, mezi výjimkami je nejhlasitěji zmiňována jedna. A pokud tipujete, že jde o softwarovou záležitost, máte pravdu. Displej multimediálního systému MIB3 totiž reaguje se značným zpožděním, menu je lehce zmatené a grafika nebyla kompletně dokončena. Otevřeně tak říkají, že auto má problém Volkswagenu Golf, který se dlouhodobě potýká s tímtéž.

A nepřehání. Nemusíte ani moc šátrat v paměti, abyste si vzpomněli, že příchod Golfu na trh byl odkládán právě kvůli softwaru, neboť s potížemi se majitelé potýkají dodnes. Ve stínu nedostatků nejnovější a nejdražší Škody je tak otázkou, jak moc se to vůbec podařilo, pokud se problematických multimédií dočkal další vůz. S potížemi je ostatně spojován i elektrický VW ID.3 a asi by nás nepřekvapilo, kdyby se s nimi potýkal i nový model ID.4.

Tato věc nejnovější Škodu zbytečně sráží, neboť nedovoluje plně ocenit zbylé kvality auta. A že jich v případě Enyaqu není málo, české SUV je prý velmi tiché i na elektromobil. Kromě toho tu máte chytré prvky Simply Clever, dostatek prostoru a slušnou jízdní dynamiku (stovku zvládá vůz za 8,6 sekundy), třebaže praktický dojezd ani v případě varianty iV 80 s 204 koňmi pod kapotou bůhvíjaký - baterie o kapacitě 82 kWh v autě o vysokém autě s hmotností 2,1 tuny těžko převedou zázraky. Až 1 710litrový zavazadelník je ale tradičně chválen, jen nad cenou vozu se lze pouze podivovat. Zvláště kvůli ní by auto mělo být v momentě uvedení na trh pokud možno perfektní, zjevně není.


Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 1 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 53Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 2 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 54Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 3 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 55Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 4 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 56Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 5 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 57Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 6 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 58Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 7 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 59Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 8 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 60Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 9 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 61Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 10 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 62Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 11 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 63Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 12 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 65Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 13 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 72Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 14 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 73Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf - 15 - Skoda Enyaq 2020 oficialni sada 75
I se Škodou Enyaq jsou spojené stejné problémy jako několika dalšími koncernovými novinkami poslední doby, Golf VIII nevyjímaje. Nemá tedy vychytaný software, což zbytečně sráží její celkové vnímání. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše