Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyzkoušeli novou nejdražší Škodu, říkají, že má problém Volkswagenu Golf
12.4.2021 | Petr Prokopec
Za srovnání s Volkswagenem by za normálních okolností mohla být Škoda ráda, v tomto případě tomu tak ale není. VW se pokusil do nejrychleji dohnat softwarový náskok Tesly a selhal u každého nového modelu.
Co většina lidí potřebuje od automobilu? Aby je bezpečně dovezl na místo určení a pokud vše zvládne i rychle, úsporně či komfortně, tím lépe. Něco takového ale dnes umí naprostá většina aut, a tak se výrobci pokouší odlišit v jiných ohledech. Byly časy, kdy rozhodující byla technika, dnes se ale stále více snaží z aut udělat jakési počítače na kolech. A nedá se říci, že by v tom byli vždy úspěšní.
Asi nejznámější jsou na tomto poli potíže koncernu VW, který se snaží dotáhnout na Teslu v oblasti softwaru. Kde ovšem americká automobilka odstartovala své snahy již před rokem 2010 a při vývoji pracovala i s informacemi od zákazníků, kteří najíždí miliony kilometrů ročně, tam Němci chtěli mít vše co konkurence a pokud možno ihned. To ale snad ani nemohlo skončit dobře, protože každý komplexní softwarový systém v podstatě bez ohledu na množství nasazených prostředků vyžaduje roky ladění.
Že má VW Group ještě hodně co dohánět, dokládá i první test Škody Enyaq iV 80, ke kterému přistoupil německý Auto Bild. Ten hlásí spokojenost téměř na všech frontách, mezi výjimkami je nejhlasitěji zmiňována jedna. A pokud tipujete, že jde o softwarovou záležitost, máte pravdu. Displej multimediálního systému MIB3 totiž reaguje se značným zpožděním, menu je lehce zmatené a grafika nebyla kompletně dokončena. Otevřeně tak říkají, že auto má problém Volkswagenu Golf, který se dlouhodobě potýká s tímtéž.
A nepřehání. Nemusíte ani moc šátrat v paměti, abyste si vzpomněli, že příchod Golfu na trh byl odkládán právě kvůli softwaru, neboť s potížemi se majitelé potýkají dodnes. Ve stínu nedostatků nejnovější a nejdražší Škody je tak otázkou, jak moc se to vůbec podařilo, pokud se problematických multimédií dočkal další vůz. S potížemi je ostatně spojován i elektrický VW ID.3 a asi by nás nepřekvapilo, kdyby se s nimi potýkal i nový model ID.4.
Tato věc nejnovější Škodu zbytečně sráží, neboť nedovoluje plně ocenit zbylé kvality auta. A že jich v případě Enyaqu není málo, české SUV je prý velmi tiché i na elektromobil. Kromě toho tu máte chytré prvky Simply Clever, dostatek prostoru a slušnou jízdní dynamiku (stovku zvládá vůz za 8,6 sekundy), třebaže praktický dojezd ani v případě varianty iV 80 s 204 koňmi pod kapotou bůhvíjaký - baterie o kapacitě 82 kWh v autě o vysokém autě s hmotností 2,1 tuny těžko převedou zázraky. Až 1 710litrový zavazadelník je ale tradičně chválen, jen nad cenou vozu se lze pouze podivovat. Zvláště kvůli ní by auto mělo být v momentě uvedení na trh pokud možno perfektní, zjevně není.















I se Škodou Enyaq jsou spojené stejné problémy jako několika dalšími koncernovými novinkami poslední doby, Golf VIII nevyjímaje. Nemá tedy vychytaný software, což zbytečně sráží její celkové vnímání. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
16.9.2025Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
16.9.2025Mercedes po poprasku okolo motorů BMW říká, je odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
16.9.2025Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
17.9.2025Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
17.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva