Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německo má za sebou hlasování o zrušení neomezené rychlosti na tamních dálnicích
18.10.2019 | Mirek Mazal
Německé silnice jsou statisticky nejbezpečnější v Evropě, takže ti, kteří touží po omezení rychlosti na nich, musí vytahovat jiné argumenty. I tentokrát posloužila ekologie a na zavedení limitu to opět nestačilo.
Anomálie dokola potvrzující, že vztah mezi výší povolené rychlosti a bezpečností na silnicích není zdaleka tak přímý, jak mnozí tvrdí, žije dál. Jakkoli jsme již mnohokrát řekli - a zůstáváme o tom přesvědčeni -, že je jen otázkou času, než neomezená rychlost na německých dálnicích z nějakého důvodu padne a již nikdy nebude znovu zavedena, ani tentokrát to jejím odpůrcům nevyšlo.
Pokus stanovit paušální rychlostní limit 130 km/h byl primárně motivován snahami o snížení emisí CO2, sekundárně pak údajným zvýšením bezpečnosti. Druhý zmiňovaný argument ale nemohl dopadnout na úrodnou půdu - naši západní sousedé se mohou pochlubit nejnižší úmrtností na silnicích v přepočtu na počet najetých kilometrů a tamní autokluby jsou přesvědčeny, že tomu tak je nejen navzdory, ale dokonce díky neomezené rychlosti, která nutí řidiče věnovat jízdě více pozornosti.
V případě ekologických aspektů se vláda se k návrhu stavěla od začátku odmítavě, neboť dle studie Spolkového výzkumného institutu by při zavedení plošného limitu 120 km/h došlo ke snížení emisí CO2 srazit pouze o 0,27 procenta. „Maximum 130 km/h bude mít nulový efekt," řekl k věci předseda klubu Mobil in Deutschland, který byl spolu s ADACem a AVD též proti tomuto návrhu.
Hlasování v Bundestagu tak nedopadlo podle představ navrhovatelů, spolkový sněm osazení dálničních krajnic cedulemi s číslem 130 v červeném kruhu jasně odmítl. Ve prospěch doporučení Výboru pro dopravu zamítnout návrh na zavedení limitu zvedlo ruku 498 poslanců, 126 jedinců hlasovalo proti a sedm se zdrželo vyjádření svého názoru.
Mezi Němci tak jednoznačný názor na tuto problematiku nepanuje. V průzkumu veřejného mínění uskutečněném mezi 1 020 lidmi by 56,5 % dotazovaných upřednostnilo všeobecný rychlostní limit. Pouze 16,8 % jakékoli určení maximální rychlosti na německých dálnicích odmítá. Třetina lidí (31,8 %) by byla pro 130 km/h, přibližně jeden z deseti respondentů by uznal celkovou maximální rychlost 140 km/h (12,8%), podobně jako 150 km/h (10,2%) a 160 km/h (9,2%). 14,7 % dotazovaných by chtělo jezdit maximálně 120 km/h nebo ještě méně. I to nasvědčuje tomu, že limit jednoho dne skutečně zaveden bude, letos se to ale už zcela jistě nestane.



Podobné cedule u svodidel na německých dálnicích přibývat nebudou, alespoň prozatím
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa 19.10.2025
Nejnovější články
Opuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 2 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včeraZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včeraK mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva