Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německo to dokázalo, slaví rekordní výrobu elektromobilů. Problém je jen v tom, že je skoro nikdo nekupuje
10.12.2024 | Petr Miler
A je to tady, Němci to konečně dokázali a poprvé v historii vyrobili víc než 100 tisíc elektrických aut za měsíc! Teď ještě mít je komu prodat... Nůžky mezi výrobou a prodeji se rozevírají na bezprecedentní úroveň, co to asi bude mít za následek?
Volkswagen je ve velkých problémech, to dnes není žádné tajemství. Sám hovoří o tom, že má možná rok nebo dva na to, aby předešel úpadku, přímo nejvyšší šéf koncernu hovoří o tom, že situace je ještě horší a firma je zralá na bankrot a následnou restrukturalizaci ihned. Za této situace ale dostal senzační nápad jak z oříšku královny Mab: Co takhle vyrobit víc aut, která nikdo nechce?
„Karl, ty jsi hlavička, tobě dáme odměnu!” tak nějak muselo probíhat jednání, kde Němci na tuhle geniální strategii přišli. Ale humor stranou. Ačkoli to zní jako hloupý vtip, je to fakt, který oznámilo světu německé Sdružení automobilového průmyslu alias Verband der Automobilindustrie, které známe spíš jako VDA v tiskové zprávě.
Netýká se tedy jen VW, ale vzhledem k jeho velikosti je nepochybné, že na tomto stavu bude mít lví podíl. Ale ono je to nakonec jedno, nechme na chvíli mluvit čísla - letos v listopadu se v Německu vyrobilo 404 800 nových aut, což představuje meziroční stagnaci (+1 %) stejně jako v celém dosavadním průběhu letošního roku (necelých 3,9 milionu aut). Je to také asi o 12 procent méně než v rekordním roce 2019, takže hovořme o jakési setrvalé níži. To zajímavé je jinde - nejde o to, kolik se toho vyrobilo, ale kolik se čeho vyrobilo.
Snad až legračně se sama VDA chlubí tím, že na zmíněném čísle mají víc jak 35% podíl dobíjecí auta (143 200 vozů) a ještě komičtěji jde ve 109 400 exemplářích o ryzí elektromobily (zbytek jsou plug-in hybridy). Bavíme se tedy o 27% podílu elektromobilů na celkové výrobě, raději to vezmeme slovy - jde o dvacet sedm procent, dvacet sedm. To skvěle odpovídá požadavkům EU pro rok 2025, jednu věc to ale míjí o parník - poptávku. Ačkoli jsou dnes tato auta zuby nehty vnucována všem, jejich prodeje v Německu letos i nyní razantně klesají a jejich prodeje v celé Evropě letos klesají též. Jejich tržní podíl v Německu se nyní drží na 14,4 %, v Evropě klesl na 13,2 %. Němci tedy vyrábí v rámci procentního zastoupení jimi vyráběných aut dvakrát (!) víc elektromobilů, než je trh schopen pojmout i za masivních podpor, kterých postupně ubývá.
Chce se na to skoro říci stejskalovské: „Ty a co uděláš s tím, co neprodáš?” Myslím, že ni jiného než: „To né, to se pak prodá,” by na to nikdo z německých výrobců říci nedokázal. Ale komu? A jak? Pokud tohle budou chtít Němci dokázat, pak jedině za cenu dalších masivních slev, které budou dál poškozovat zůstatkovou hodnotu dříve prodaných elektromobilů a způsobí to přesně to, co už ani expertní firmy nedokážou zastírat.
Jediné, co Němci v říjnu tímto smutným rekordem rozjeli, je mydlení schodů vedoucích do průšvihu ještě hlubší nerovnováhy mezi nabídkou a poptávkou se všemi negativy, která to přináší. Že se u toho bude ve Volkswagenu stávkovat, bude jen smutným podtržením absurdity dnešní doby, kdy si zas jednou jednou někdo myslí, že poručí větru, dešti i trhu. O co, že to ani tentokrát nesvede?



Také výroba Volkswagenů ID jede na plné pecky. Co na tom, že je skoro nikdo nechce, to je jen drobná piha na kráse toho obrovského produkčního úspěchu, plán se tady jistě plní nejméně na 100 procent. Foto: Volkswagen
Zdroj: VDA
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 4 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva