Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Německý sportovní luxus může být barevnější, než si většina lidí myslí
21.9.2020 | Petr Miler
Spoustu automobilových značek si tak nějak automaticky spojujeme s určitými barvami. K Ferrari patří červená, k Mercedesu stříbrná, k Jaguaru zelená a Alpina by měla být přece modrá. Ale nemusí, připomíná automobilka.
Člověk je přirozeně konzervativní tvor a my jsme ti poslední, kteří to někomu budou vyčítat. Konzervativismus je zdrojem vyzpytatelnosti a to dává světu určitý řád. Pochopitelně, byla by to nuda, kdyby dělali všichni dokola totéž, a tak není od věci ani to, že se část lidí konvencím vzdaluje, z podstaty to ale musí být menšina - jinak by se ona nekonvenčnost stala novým standardem.
Platí to i v případě barev aut, mezi nimiž většina lidí volí dokola ty samé, ať už obecně, nebo s vazbou na určitou značku či typ vozu. Proč? Protože to tak „má být”, protože to tak „vždy bylo”, žádný jiný důvod to nemívá. Takové Ferrari může být jakékoli krom růžové či fialové, přesto si jasná většina kupců vybere klasickou červenou. A obecně si lidé z naprosté většiny kupují auta bílá, černá, šedá nebo stříbrná, cokoli jiného je exotika.
U německé Alpiny, značky sportovně-luxusních derivátů BMW, platí za standard modrá. Firma říká, že klasickou modrou volí nadpoloviční většina kupců a dostupné barvy na trhu ojetin tomu odpovídají. Také sama firma obvykle prezentuje svá auta v modré a když se „utrhne ze řetězu”, ukáže nějakou novinku v tmavě zelené, což též není zrovna křiklavý odstín. Tentokrát se ale rozhodla připomenout, že svět jejích aut je barevnější, než si majorita myslí.
Také u Alpiny si podobně jako u Ferrari můžete nový vůz objednat v jakémkoli odstínu, po kterém zatoužíte, třeba i v oné fialové. Na důkaz toho zveřejnila firma fotky nové B3 v červené barvě Imola, kterou můžeme znát zejména z eMkových bavoráků. A máme pocit, že ostrému sedanu to takto sluší. Jestli ale tato snaha přiměje větší počet lidí prolomit konvence, nemáme tušení.
Dodejme, že B3 si může svou barvou vyskakovat, není to žádné ořezávátko. Její pohon zajišťuje dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec S58 sdílený s budoucí s M3 G90. Alpina ale přes osmistupňový automat ZF na všechna kola žene výkon 340 kW (462 koní) a 700 Nm točivého momentu. Vůz tak může zrychlovat až k rychlosti 303 km/h, na stovku se dostane 3,8 sekundy po startu z místa.
Nová B3 může být i červená, připomíná Alpina, svá auta prý nalakuje jakkoli si budou zákazníci přát. Foto: Alpina
Pohled dovnitř vozu vám ovšem můžeme nabídnout jen skrze modrý exemplář. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis