Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
7.5.2024 | Petr Prokopec
Je to další rána pro německý automobilový průmysl, třebaže tentokrát ne až tak těžká. Tak vnímají výsledek ankety sami Němci. Tamní otcové a matky jasně říkají, že do jejich potřeb se nejlépe trefuje Škoda, na rozdíl od takového Audi, BMW či Mercedesu.
Rodiny představují pro automobilky poměrně významnou zákaznickou skupinu. Většina z nich totiž nekupuje auto jen z plezíru, ale proto, že jej skutečně potřebuje. Navíc se dá předpokládat, že mnozí rodiče se do showroomů budou vracet, a to v závislosti na věku jejich potomků. Zatímco po narození je klíčový zavazadlový prostor, do kterého se musí vejít kočárek, po pár letech je již ohled brán spíš na počet sedadel. A až děti vylétnou z hnízda, znovu je jim co prodávat.
Zaháčkovat se ale lze jen jednou, a tak se automobilky předhání ve vývoji nových technologií, které by učinily život rodičů o trochu snazší. Ty se pak snaží nabídnout za co nejnižší sumu peněz. Ve finále tak vlastně není klíčový design či dynamika, ale poměr hodnoty a ceny, spolehlivost či spotřeba. Plus samozřejmě ona veškerá „cingrlátka“ na palubě, ať už jde o věci praktického či zábavního rázu.
Institut YouGov v rámci nedávné studie oslovil 25 tisíc otců a matek z Německa, aby vybrali značku, kterou lze považovat za rodinný ideál. Zodpovědět měli dvě klíčové otázky - který výrobce představuje dobrou užitnou hodnotu za požadované peníze, a který naopak špatnou. V závislosti na odpovědích pak byla vytvořena stupnice od minus 100 do plus 100 bodů, přičemž čím vyššího záporného čísla to které auto dosáhlo, tím hůře. A naopak čím více kladné bylo, tím vyšší byla i spokojenost u rodičů.
S ohledem na dříve řečené už vás asi nepřekvapí, že čelo pelotonu opanovala Škoda. Mezi otci si mladoboleslavská automobilka vysloužila pozitivní skóre 29,7 bodu, zatímco u matek šlo o 24,5 bodu. U zbytku pódia se ovšem již rodiče až tak neshodli, neboť pánové pasovali na druhou příčku Toyotu (25,3 b) a na třetí Hyundai (25,3 b), v případě dam byl upřednostněn Seat (18,6 b) před Volkswagenem (18,1 b). Koncern VW tedy u něžnější části publika evidentně pořád nějak funguje, tedy alespoň skrze své mainstreamové značky.
Rodinné názory jsou pak rozdílné i na dalších příčkách, zvláště pokud vezmeme v potaz národní cítění. I když se studie zaměřila na německé rodiče, v případě otců jedinou domácí značkou, jenž zabodovala, byl šestý Opel. Ten pak matky pasovaly dokonce na pátou příčku. Ovšem ani ony s výjimkou třetího VW domácí produkci příliš nefandí, spíše taktéž berou v potaz korejské či japonské výrobce. A rovněž Dacii, kterou dosadily na deváté místo (pánové na páté).
Němci tak v průzkumu propadli, celkovou optikou má šanci jen Opel, ale až jako šestá volba. Pořád je to ale lepší než výsledky prémiových značek jako Audi, BMW a Mercedes-Benz, které nemají u rodin prakticky žádnou šanci, v obou případech skončily na chvostu žebříčku tvořeného třiceti různými výrobci. To je vlastně i překvapivé s ohledem na to, že značnou část jejich portfolia tvoří SUV a kombíky, tedy rodinná auta. Jenže jsou zkrátka příliš drahá, prostorově i praktickou použitelností pak za mainstreamem a zvláště za Škodou s jejím Simply Clever prostě zaostávají.



Takový Kodiaq lze rozhodně považovat za rodinný ideál, zvláště pokud je u toho sedm sedadel, které mohou využít i děti ze sousedství. Druhá generace přitom startuje na 980 tisících korun, což je sice pro Čechy poměrně velké sousto, pro obyčejné Němce je to ale pořád přijatelná cena. Foto: Škoda Auto
Zdroj: YouGov
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
dnes
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele v Sepangu je Acosta 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
Nejčtenější články
Jaguar a Land Rover nevyrobí jediné auto celý měsíc, ztráty firmy půjdou až k 10 miliardám Kč
24.9.2025
Dramatický kolaps Porsche může mít jen jeden důsledek, říkají už i Němci, připravme se na velkou změnu
24.9.2025
Mercedes chtěl prodávat auta už jen bohatým, teď to zase ruší. Chystá náhradu už odpískané třídy A
24.9.2025
Nadšenci uvěřili snu Elona Muska o schopnosti Tesly přejet USA napříč na autopilot a zkusili to. Auto po 100 km nabouralo
24.9.2025
Jako James Bond z Lidlu: K mání je daleko nejlevnější Aston Martin Vantage s manuálem. Vypadá skvěle, v životě se ale neflákal
24.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
