Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
7.5.2024 | Petr Prokopec
Je to další rána pro německý automobilový průmysl, třebaže tentokrát ne až tak těžká. Tak vnímají výsledek ankety sami Němci. Tamní otcové a matky jasně říkají, že do jejich potřeb se nejlépe trefuje Škoda, na rozdíl od takového Audi, BMW či Mercedesu.
Rodiny představují pro automobilky poměrně významnou zákaznickou skupinu. Většina z nich totiž nekupuje auto jen z plezíru, ale proto, že jej skutečně potřebuje. Navíc se dá předpokládat, že mnozí rodiče se do showroomů budou vracet, a to v závislosti na věku jejich potomků. Zatímco po narození je klíčový zavazadlový prostor, do kterého se musí vejít kočárek, po pár letech je již ohled brán spíš na počet sedadel. A až děti vylétnou z hnízda, znovu je jim co prodávat.
Zaháčkovat se ale lze jen jednou, a tak se automobilky předhání ve vývoji nových technologií, které by učinily život rodičů o trochu snazší. Ty se pak snaží nabídnout za co nejnižší sumu peněz. Ve finále tak vlastně není klíčový design či dynamika, ale poměr hodnoty a ceny, spolehlivost či spotřeba. Plus samozřejmě ona veškerá „cingrlátka“ na palubě, ať už jde o věci praktického či zábavního rázu.
Institut YouGov v rámci nedávné studie oslovil 25 tisíc otců a matek z Německa, aby vybrali značku, kterou lze považovat za rodinný ideál. Zodpovědět měli dvě klíčové otázky - který výrobce představuje dobrou užitnou hodnotu za požadované peníze, a který naopak špatnou. V závislosti na odpovědích pak byla vytvořena stupnice od minus 100 do plus 100 bodů, přičemž čím vyššího záporného čísla to které auto dosáhlo, tím hůře. A naopak čím více kladné bylo, tím vyšší byla i spokojenost u rodičů.
S ohledem na dříve řečené už vás asi nepřekvapí, že čelo pelotonu opanovala Škoda. Mezi otci si mladoboleslavská automobilka vysloužila pozitivní skóre 29,7 bodu, zatímco u matek šlo o 24,5 bodu. U zbytku pódia se ovšem již rodiče až tak neshodli, neboť pánové pasovali na druhou příčku Toyotu (25,3 b) a na třetí Hyundai (25,3 b), v případě dam byl upřednostněn Seat (18,6 b) před Volkswagenem (18,1 b). Koncern VW tedy u něžnější části publika evidentně pořád nějak funguje, tedy alespoň skrze své mainstreamové značky.
Rodinné názory jsou pak rozdílné i na dalších příčkách, zvláště pokud vezmeme v potaz národní cítění. I když se studie zaměřila na německé rodiče, v případě otců jedinou domácí značkou, jenž zabodovala, byl šestý Opel. Ten pak matky pasovaly dokonce na pátou příčku. Ovšem ani ony s výjimkou třetího VW domácí produkci příliš nefandí, spíše taktéž berou v potaz korejské či japonské výrobce. A rovněž Dacii, kterou dosadily na deváté místo (pánové na páté).
Němci tak v průzkumu propadli, celkovou optikou má šanci jen Opel, ale až jako šestá volba. Pořád je to ale lepší než výsledky prémiových značek jako Audi, BMW a Mercedes-Benz, které nemají u rodin prakticky žádnou šanci, v obou případech skončily na chvostu žebříčku tvořeného třiceti různými výrobci. To je vlastně i překvapivé s ohledem na to, že značnou část jejich portfolia tvoří SUV a kombíky, tedy rodinná auta. Jenže jsou zkrátka příliš drahá, prostorově i praktickou použitelností pak za mainstreamem a zvláště za Škodou s jejím Simply Clever prostě zaostávají.



Takový Kodiaq lze rozhodně považovat za rodinný ideál, zvláště pokud je u toho sedm sedadel, které mohou využít i děti ze sousedství. Druhá generace přitom startuje na 980 tisících korun, což je sice pro Čechy poměrně velké sousto, pro obyčejné Němce je to ale pořád přijatelná cena. Foto: Škoda Auto
Zdroj: YouGov
Bleskovky
Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
před 3 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
včeraŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem včera 16:00
- Toprakův vítězný hattrick včera 15:37
- Vítězem opět Manzi, Vostatek out včera 14:30
- Moto2 vyhrál Holgado, Salač crash včera 12:35
- Somkiat Chantra pojede tovární Hondu v WSBK včera 11:45
Nejnovější články
BMW odstartovalo novou éru a její prvotina vypadá dobře, ale podívejte se na základ
před 2 hodinamiMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
před 3 hodinamiŠkoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
před 4 hodinamiPorsche má se skutečným nástupcem Macanu popřít 94 let trvající tradici značky, byl by to další omyl ve spirále přešlapů
před 5 hodinamiŠéf BMW přiostřil svůj odpor k EU. Zákaz spalovacích aut je podle něj „velký omyl”, zabije polovinu autoprůmyslu v Evropě
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.08. 13:53 - Truck Daškam
- Mercedes - auto pro masy 09.08. 11:07 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 09.08. 10:51 - bojler
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.07. 20:06 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.06. 19:05 - Zajda
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam