Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2013 dorazil do Evropy, máme i pár nových fotek
10.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonci bez větších cavyků odstartovali prodej Nissanu GT-R na evropském kontinentu. Ceny nekonkretizují, zveřejnili však alespoň novou sadu fotek.
Počátkem loňského listopadu nám japonská značka Nissan představila drobné změny v rámci další mezigenerační modernizace, kterou snad faceliftem ani nazvat nelze, přinesla však další zlepšení času na Severní smyčce ze sedmi minut a jedenadvaceti sekund na 7:19,1 min. Tedy vlastně na 7:18,6 min., protože technici spočítali zdržení způsobené zvýšeným provozem na Nürburgringu na půl vteřiny a oficiálně proto nyní uvádí tu lepší hodnotu.
Proč to všechno opakujeme? Je to možná zvláštní, ale mezičasem žádné úpravy na voze neproběhly, akorát Nissan upozorňuje ve své aktuální tiskové zprávě na příchod modelového roku 2013 do Evropy. Nic víc, nic méně. Což je možná škoda, protože místo opětovného výčtu technických modifikací nám automobilka mohla oznámit alespoň cenu.
To se nicméně nestalo, takže pro ty, kteří naposled detaily přestavby zlepšující čas na Nordschleife (a zcela jistě nejen tam) nezaregistrovali, tu máme alespoň těch pár drobností, které se o to postaraly. V případě pohonné jednotky s identickými 550 koňmi jde o nové vstřikovače precizněji dávkující palivo a nový pomocný ventil bypassu turbodmychadla potlačující rychlý pokles tlaku na vstřikovacích jednotkách, které společně zlepšují odezvu na plyn. Úprava mazání pak spočívá v použití nové přepážky vany motoru, která redukuje víření oleje při vysokém zatížení a tím pomáhá stabilizaci tlaku v okruhu.
Na přední nápravě byly dále revidovány tlumiče, pružiny, stabilizátor a také samotná geometrie zavěšení, vše v zájmu posílení další stability při jízdě v zatáčkách. Zvýšena byla také únosnost a tím pádem i spolehlivost karbonových kardanů, které teď lépe odolávají vysokému nárazovém zatížení třeba při tvrdém rozjezdu, což byl nemalý problém prvních GT-R R35 při použití systému kontroly rozjezdu. Poslední změna spočívá v zesílení výztuže pod palubní deskou a přístrojovým panelem, díky čemuž došlo k mírnému navýšení torzní tuhosti karoserie a vedlo též ke zlepšení kontroly odpružení.
Nissan říká, že vozy pro rok 2013 jsou k dispozici už nyní, zdali to ale platí pro všechny evropské trhy, však nespecifikuje. Dostupnost v ČR proto bude lepší ověřit u oficiálního zastoupení, protože to na svých stránkách verzi 2013 prozatím nezmiňuje.

















Podle zvnějšku GT-R pro rok 2013 nepoznáte, změny proběhly uvnitř vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 5 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 7 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 8 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 10 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:51 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 06.16. 20:50 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch