Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2014 prý nakope Veyronu, na stovku zrychlí za 2 sekundy
1.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Nismo shodí hmotnost, výkon navýší na 570 koní. Stát má přes tři miliony a stovku prý pokoří za 2 s.
I když Festival rychlosti v Goodwoodu je již dávno za námi, jisté dozvuky s námi zůstávají. Podle jednoho ze zaměstnanců Nissanu, který se rozpovídal během akce o věcech budoucích, bychom se totiž na počátku příštího roku měli dočkat ještě nabušenější Godzilly. Řeč přitom rozhodně není o patnácté verzi filmu na známé téma, který momentálně připravuje Hollywood, ale o nové verzi GT-R Nismo, jež dostane vyšší výkon kombinovaný s nižší hmotností.
Pokud máte pocit, že Nissan podle daného receptu jede již od představení generace R35, pak máte pravdu. Verze Nismo vždy byla o trochu extrémnější než standard, nyní se však v Japonsku rozhodli, že novinka nakope pozadí všem a všude. Včetně okruhových speciálů typu Arielu Atom V8. A do prachu bude zašlapáno také Bugatti Veyron Super Sport, i přes jeho hypermilionovou cenovku a násobně vyšší výkon.
Abychom ale nechodili dlouho okolo horké kaše, udeříme hřebíček rovnou na hlavičku. Tak tedy, příští GT-R Nismo má zrychlit z klidu na 96 km/h za pouhé dvě sekundy. Ano, čtete správně, za pouhé 2 s. To z něj pomalu dělá konkurenta i pro monoposty Formule 1, a to i při započtení přibližně jedné desetinky navíc, kterou tento Nissan bude potřebovat k akceleraci až na stovku.
Po stránce nejvyšší rychlosti se již GT-R bude muset před Bugatti sklonit, přesto jde o pozoruhodný počin. Zvláště, když po stránce výkonu by měl 3,8litrový přeplňovaný šestiválec produkovat pouhých 570 koní - bráno samozřejmě ve srovnání s Veyronem. Podle jednoho z inženýrů společnosti Williams Advanced Engineering, která na vývoji spolupracuje, by tu ovšem mohl být prostor i na další zlepšení.
Uvidíme tedy hned zkraje příštího roku, čím nás japonská značka v kooperaci s britskou firmou překvapí. Rozhodně však již nepůjde o tak „levné“ zboží, jakým je standardní GT-R. Nová verze Nismo by totiž měla snadno překonat hranici 100 000 GBP (cca 3 miliony korun). Podle jednoho z inženýrů sportovní divize ovšem Nissan zamíří i druhým směrem.
„Nismo tu odjakživa bylo pro petrolheady. Nyní je ovšem jeho zásah mnohem širší, řídíme se totiž požadavky zákazníků. Čili pokud budou chtít diesel, já říkám, proč ne?“ svěřil se magazínu AutoExpress Hiroshi Tamura. „Chceme totiž uspokojit tu klientelu, která vyrostla na úpravách výkonných vozů v Gran Turismu.“ Propojení Nissanu s touto hrou tak zřejmě bude ještě intenzivnější.





Chystaný Nissan GT-R Nismo by se klidně mohl nechat inspirovat verzí Track Edition, která oproti standardu shodila 70 kg. Její výkon však zůstal stejný, zatímco zde má narůst na 570 koní
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 10 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub