Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte

Japonci si v Evropě šlapou po štěstí a prodávají tu počet aut zcela neadekvátní jejich globální pozici. Přitom to není tak, že by neuměli nabídnout zajímavý vůz za dobré peníze, umí to. U nás se ale zdráhají byť jen zopakovat dříve úspěšné recepty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte

3.1.2024 | Petr Miler

Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte

/

Foto: Nissan

Japonci si v Evropě šlapou po štěstí a prodávají tu počet aut zcela neadekvátní jejich globální pozici. Přitom to není tak, že by neuměli nabídnout zajímavý vůz za dobré peníze, umí to. U nás se ale zdráhají byť jen zopakovat dříve úspěšné recepty.

Nissan stále patří mezi největší světové automobilky a své vozy dokáže po celé Zemi prodávat po milionech, v Evropě ale jeho hvězda soustavně pohasíná. Doby, kdy tu s lehkostí prodával 500 až 600 tisíc aut za rok, jsou dávno pryč a Japonci budou rádi, když se za loňský rok dostanou aspoň za polovinu někdejších rekordních hodnot.

Důvodů je víc, obrat ale očekávat nelze. Také Nissan se rozhodl naskočit na elektricko-hybridní vlnu, se kterou může slíznout smetanu na pár trzích svíraných v dotačních kleštích, ve většině Evropy leda vyklízí pole. Nakonec jeho klíčová nová elektrická Ariya loni do listopadu oslovila na starém kontinentu pouhých 8 876 lidí a i tradiční Leaf s 14 390 prodanými vozy padá ke dnu.

V tomto kontextu je zajímavé, že Nissan není v situaci, kdy by nevěděl kudykam a neuměl udělat prodejní hit. To jen v Evropě se marně hledá, v Číně pořád válí, už skoro dekádu prodává až k 1 milionu aut za rok a generuje hity, po kterých na starém kontinentu jen marně lační. Přitom by tu snad i ta samá auta mohla prodejně fungovat, Japonci je ale nenabízí.

Abychom byli fér, je třeba říci, že Nissan v Číně neprofituje jen z dobrých produktů, má tam i historicky výjimečnou pozici. Za to vděčí brzkému vstupu na tamní trh pod taktovkou Carlose Ghosna, který už v roce 1999 vycítil potenciál tedy prťavého odbytiště a s Nissanem stál u zrodu tamního automobilového boomu. To samé platí ještě víc o Volkswagenu a General Motors, i ty se za velkou zdí uhnízdily brzy. A jistě není náhodou, že právě tyto tři zahraniční značky jsou v Číně dlouhodobě nejúspěšnější.

Proto ale o Nissanu a Číně hovořit nechceme, při pročítání loňských prodejních statistik asociace CAAM zaujalo nás něco jiného. Jde o úspěch modelu Sylphy, který není ničím jiným než novou generací kdysi i u nás velmi úspěšné Almery. Nakonec právě tak si Almera říkala třeba doma v Japonsku, u nás ale z trhu zmizela, v Číně ne. A mohutně boduje v podstatě pořád ze stejných důvodů - je to nevtíravý, technicky solidní a spolehlivý kompakt pro všechno za velmi dobré peníze.

I když čínský trh je obrovský, je také značně roztříštěný, takže pár set tisíc prodejů za rok stačí na jednu z nejlepších pozic na trhu. Sylphy patří mezi takové vozy, když si loni do listopadu našel za velkou zdí 321 318 kupců, po loňské modernizaci prodejně roste o víc jak polovinu a o pár tisíc aut se pere o pozici nejprodávanějšího sedanu v Číně. A mezi všemi auty bez rozdílu je čtvrtý. To ho okamžitě katapultuje i mezi nejprodávanější auta světa, neboť je k mání i v jiných asijských zemích.

Jak jsme už zmínili, jde pořád prakticky o to samé „normální” výhodné auto, které by snadno mohlo bodovat i u nás. Za cenu od 119 000 yuanů, tedy asi 377 tisíc Kč, která v aktuální akci dokonce klesá ž k 99 800 CNY (317 tisíc Kč) nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s rozvorem 2 712 mm (něco mezi Octavií a Superbem), motorem 1,6 o 139 koních, spotřebě okolo 5 litrů, automatem a slušné výbavě. Přidejte si slušný design a pohledně vypadající kabinu a nelze se divit, že si pro něj Číňané chodí v hojném počtu.

U nás v této třídě nenabízí Nissan dávno nic a Qashqai 1,3 skoro bez výbavy za cenu od 679 990 Kč (vážně tolik, jakkoli neuvěřitelně moc to je, verze e-Power startuje dokonce nad 1 milionem korun) nepřekvapivě netáhne jako dřív. Loni do listopadu v Česku Nissan prodal pouhých 751 aut všech typů. Ještě v roce 2017 jich bylo přes 6 273, Nissanu tedy uteklo skoro 90 procent kupců. Co k tomu dodat? Snad jen, že nová Almera za 400 tisíc korun by jich snadno tisíce zase přitáhla, v dnešní drahotě velmi snadno.


Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 1 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 01Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 2 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 02Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 3 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 03Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 4 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 04Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 5 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 05Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 6 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 06Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 7 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 07Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 8 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 08Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 9 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 09Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 10 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 10Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 11 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 11Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 12 - Nissan Sylphy 2023 prodeje 2024 lepsi 12
Nissan Sylphy není ničím jiným než nástupcem u nás kdysi populární Almery. V Číně jde na dračku a je to jedno z nejprodávanějších aut na tamním trhu, spolu s odbytem v dalších asijských zemích je to jedno z nejprodávanějších aut světa. Obyčejný velký kompakt s normálním motorem za pěknou cenu prostě pořád boduje, u nás se ale koupit nedá. Foto: Nissan

Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 13 - Nissan Sylphy G10 oficialni 01Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 14 - Nissan Sylphy G10 oficialni 02Nissan pořád vyrábí nástupce u nás kdysi tak úspěšné Almery. Za 317 tisíc Kč je to obrovský hit, tady ho ale nekoupíte - 15 - Nissan Sylphy G10 oficialni 03
Pro úplnost pohled na Sylphy generace G10, která připomíná, že šlo o jinak pojmenovanou Almeru. Foto: Nissan

Zdroje: Nissan, CAAM, JATO Dynamics, SDA

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše