Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Resonance: nové Murano slibuje komfort první letecké třídy na silnicích
15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover čeká downsizing v motorovém prostoru, po stránce výbavy však má směřovat vzhůru. Dokonce až k nebesům.
Není to ani týden, co japonská automobilka přišla s prvními informacemi o budoucí generaci modelu Murano. Ta se aktuálně představuje jako koncept Resonance na autosalonu v Detroitu, přičemž kromě snímků exteriéru a interiéru Nissan přišel také s prvními podrobnějšími informacemi. V případě technických detailů však sáhodlouhý výčet nečekejte. Víme totiž pouze tolik, pod kapotou by se mohl objevit 2,5litrový přeplňovaný čtyřválec doplněný elektromotorem, dvěma spojkami a novou generací bezestupňové automatické převodovky Xtronic CVT.
O výkonu se ale značka již nezmiňuje, stejně jako není jisté přerozdělování výkonu mezi obě nápravy. Zmíněný hybridní systém byl totiž původně zamýšlen jen pro pohon modelů s pohonem předních kol, zatímco Murano opětovně dostane systém 4x4. Nissan v tomto ohledu udává jen tolik, že lithium-iontové baterie neseberou modelu potřebné místo v zavazadlovém prostoru.
Vyjma větší praktičnosti a nižší spotřeby (alespoň té papírové) se ovšem novinka Nissanu hodlá zaměřit především na pohodlí a luxus uvnitř kabiny. Podle Francoise Bancona, šéfa produktového plánování značky, by dokonce příští Murano mělo „přinést na silnice komfort známý pasažérům první letecké třídy“.
To potvrzuje i snímek kabiny, kde je patrná plovoucí palubní deska vytvářející pocit, že vás koncept Resonance obklopuje. Záchvatů klaustrofobie se nemusíte obávat, kvůli projasnění atmosféry Nissan zvolil krémové kožené čalounění a rozměrnou panoramatickou střechu. Je ale sporné, co nakonec skončí v sérii.
Mimo to prozatím nemáme jistotu, kdy se do výrobního procesu zapojí samotné Murano. Jelikož však druhá generace crossoveru dorazila na trh až v lednu 2008, mohli bychom se produkční verze tohoto konceptu dočkat někdy v roce 2014.




Koncept Nissan Resonance se zvenčí pyšní 22palcovými litými koly, uvnitř pak má nabídnout luxus a komfort letecké první třídy. Není ovšem jasné, co z toho nakonec skončí v sériové výrobě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejnovější články
Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
před 42 minutamiNová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 2 hodinamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva