Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Audi A5 a S5 Cabriolet jsou venku, překvapit nemají čím
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená novinka kráčí přesně ve stopách svých sourozenců. Liší se jen střechou, kterou lze otevřít již za 15 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Po kupé a Sportbacku nám německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku oficiálně představuje také druhou generaci Audi A5 a S5 Cabriolet. Obě varianty se naživo ukážou za dva týdny na autosalonu v Los Angeles, do evropských showroomů pak dorazí v březnu příštího roku. Již nyní ale známe ceny poplatné německému trhu, které startují na částce 49 350 EUR (cca 1,33 milionu korun) u základního kabrioletu, respektive na sumě 67 800 EUR (1 832 500 Kč) v případě S5 Cabriolet.
Design obou variant nepřekvapí, jde plně ve stopách již odhalených sourozenců a liší se přesně tam, kde byste u kabrioletu očekávali. Pevnou střechu nahradilo plátěná, , která se elektricky otevírá za 15 a natahuje za 18 sekund při rychlostech do 50 km/h. Při natažené střeše má zavazadelník objem 380 litrů, čímž je předchozí generace překonána o 60 l.
Kromě toho novinka vůči předchůdci také narostla o 47 milimetrů na 4 673 mm, zatímco rozvor 2 765 mm byl protažen o 14 milimetrů. V kombinaci s novými kompaktnějšími sedadly tak vůz nyní vpředu v oblasti ramenou nabízí o 26 mm více prostoru, mnohem podstatnější je však nárůst místa pro kolena zadních pasažérů o 18 milimetrů. Hmotnost poklesla o 40 kilogramů, základní verzi A5 2,0 TDI tak naměříme 1 690 kg.
Tím se dostáváme ke třem pohonným jednotkám, jež budou zpočátku u varianty A5 nabízeny. Základem je již zmíněný dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní, který je standardně vybaven pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za příplatek je možné pořídit systém quattro, stejně jako automat. V případě třílitrového turbodieselu o výkonu 286 koní je již pohon všech kol standardem.
Benzíny zastupuje pouze čtyřválec 2,0 TFSI o výkonu 252 koní a stejnou nabídkou pohonů a převodovek, jaká je nabízena u dieselů. Pokud ovšem toužíte po vyšším výkonu, je tu provedení S5 Cabriolet osazené přeplňovaným šestiválcem 3,0 TFSI, který dává k dobru 354 koní, o 21 více než předchůdce. Stovku přitom se standardním automatem a quattrem zvládne za 5,1 sekundy, maximálka činí 250 km/h.
Na skok se pak ještě vrátíme do interiéru, který již standardně počítá s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, což zlepšuje kvalitu zvuku při telefonování či ovládání funkcí hlasem i při stažené střeše. Dále tu pak máme zadní sedadla dělená v poměru 50:50 či elektronicky ovládané víko zavazadelníku. Za příplatek ale můžete sáhnout po „kopanci“ pod nárazník.
Kromě toho se v doplňkové výbavě objevuje také 12,3palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audio systém Bang & Olufsen s inovativním třídimenzionálním zvukem, zesilovačem o výkonu 755 wattů a 19 reproduktory. Po stránce bezpečnostní je pak možné počítat třeba se systémem Traffic Jam Assist umožňujícím semi-autonomní jízdu do rychlostí 65 km/h.
Nové Audi A5 a S5 Cabriolet 2017


Nové Audi A5 Cabriolet 2017
Nové Audi S5 Cabriolet 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha