Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Audi A5 a S5 Cabriolet jsou venku, překvapit nemají čím
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená novinka kráčí přesně ve stopách svých sourozenců. Liší se jen střechou, kterou lze otevřít již za 15 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Po kupé a Sportbacku nám německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku oficiálně představuje také druhou generaci Audi A5 a S5 Cabriolet. Obě varianty se naživo ukážou za dva týdny na autosalonu v Los Angeles, do evropských showroomů pak dorazí v březnu příštího roku. Již nyní ale známe ceny poplatné německému trhu, které startují na částce 49 350 EUR (cca 1,33 milionu korun) u základního kabrioletu, respektive na sumě 67 800 EUR (1 832 500 Kč) v případě S5 Cabriolet.
Design obou variant nepřekvapí, jde plně ve stopách již odhalených sourozenců a liší se přesně tam, kde byste u kabrioletu očekávali. Pevnou střechu nahradilo plátěná, , která se elektricky otevírá za 15 a natahuje za 18 sekund při rychlostech do 50 km/h. Při natažené střeše má zavazadelník objem 380 litrů, čímž je předchozí generace překonána o 60 l.
Kromě toho novinka vůči předchůdci také narostla o 47 milimetrů na 4 673 mm, zatímco rozvor 2 765 mm byl protažen o 14 milimetrů. V kombinaci s novými kompaktnějšími sedadly tak vůz nyní vpředu v oblasti ramenou nabízí o 26 mm více prostoru, mnohem podstatnější je však nárůst místa pro kolena zadních pasažérů o 18 milimetrů. Hmotnost poklesla o 40 kilogramů, základní verzi A5 2,0 TDI tak naměříme 1 690 kg.
Tím se dostáváme ke třem pohonným jednotkám, jež budou zpočátku u varianty A5 nabízeny. Základem je již zmíněný dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní, který je standardně vybaven pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za příplatek je možné pořídit systém quattro, stejně jako automat. V případě třílitrového turbodieselu o výkonu 286 koní je již pohon všech kol standardem.
Benzíny zastupuje pouze čtyřválec 2,0 TFSI o výkonu 252 koní a stejnou nabídkou pohonů a převodovek, jaká je nabízena u dieselů. Pokud ovšem toužíte po vyšším výkonu, je tu provedení S5 Cabriolet osazené přeplňovaným šestiválcem 3,0 TFSI, který dává k dobru 354 koní, o 21 více než předchůdce. Stovku přitom se standardním automatem a quattrem zvládne za 5,1 sekundy, maximálka činí 250 km/h.
Na skok se pak ještě vrátíme do interiéru, který již standardně počítá s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, což zlepšuje kvalitu zvuku při telefonování či ovládání funkcí hlasem i při stažené střeše. Dále tu pak máme zadní sedadla dělená v poměru 50:50 či elektronicky ovládané víko zavazadelníku. Za příplatek ale můžete sáhnout po „kopanci“ pod nárazník.
Kromě toho se v doplňkové výbavě objevuje také 12,3palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audio systém Bang & Olufsen s inovativním třídimenzionálním zvukem, zesilovačem o výkonu 755 wattů a 19 reproduktory. Po stránce bezpečnostní je pak možné počítat třeba se systémem Traffic Jam Assist umožňujícím semi-autonomní jízdu do rychlostí 65 km/h.
Nové Audi A5 a S5 Cabriolet 2017


Nové Audi A5 Cabriolet 2017
Nové Audi S5 Cabriolet 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
- Petr Najman po Chimay: „Upevnění první pozice v IRRC“ včera 07:50
- Bude Can Öncü čtvrtým továrním pilotem Yamahy v WorldSBK? 30.7.2025
- Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje 30.7.2025
Nejnovější články
Škoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 2 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom