Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Audi A5 a S5 Cabriolet jsou venku, překvapit nemají čím
4.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřená novinka kráčí přesně ve stopách svých sourozenců. Liší se jen střechou, kterou lze otevřít již za 15 sekund při rychlostech do 50 km/h.
Po kupé a Sportbacku nám německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku oficiálně představuje také druhou generaci Audi A5 a S5 Cabriolet. Obě varianty se naživo ukážou za dva týdny na autosalonu v Los Angeles, do evropských showroomů pak dorazí v březnu příštího roku. Již nyní ale známe ceny poplatné německému trhu, které startují na částce 49 350 EUR (cca 1,33 milionu korun) u základního kabrioletu, respektive na sumě 67 800 EUR (1 832 500 Kč) v případě S5 Cabriolet.
Design obou variant nepřekvapí, jde plně ve stopách již odhalených sourozenců a liší se přesně tam, kde byste u kabrioletu očekávali. Pevnou střechu nahradilo plátěná, , která se elektricky otevírá za 15 a natahuje za 18 sekund při rychlostech do 50 km/h. Při natažené střeše má zavazadelník objem 380 litrů, čímž je předchozí generace překonána o 60 l.
Kromě toho novinka vůči předchůdci také narostla o 47 milimetrů na 4 673 mm, zatímco rozvor 2 765 mm byl protažen o 14 milimetrů. V kombinaci s novými kompaktnějšími sedadly tak vůz nyní vpředu v oblasti ramenou nabízí o 26 mm více prostoru, mnohem podstatnější je však nárůst místa pro kolena zadních pasažérů o 18 milimetrů. Hmotnost poklesla o 40 kilogramů, základní verzi A5 2,0 TDI tak naměříme 1 690 kg.
Tím se dostáváme ke třem pohonným jednotkám, jež budou zpočátku u varianty A5 nabízeny. Základem je již zmíněný dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní, který je standardně vybaven pohonem předních kol a manuální převodovkou. Za příplatek je možné pořídit systém quattro, stejně jako automat. V případě třílitrového turbodieselu o výkonu 286 koní je již pohon všech kol standardem.
Benzíny zastupuje pouze čtyřválec 2,0 TFSI o výkonu 252 koní a stejnou nabídkou pohonů a převodovek, jaká je nabízena u dieselů. Pokud ovšem toužíte po vyšším výkonu, je tu provedení S5 Cabriolet osazené přeplňovaným šestiválcem 3,0 TFSI, který dává k dobru 354 koní, o 21 více než předchůdce. Stovku přitom se standardním automatem a quattrem zvládne za 5,1 sekundy, maximálka činí 250 km/h.
Na skok se pak ještě vrátíme do interiéru, který již standardně počítá s mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, což zlepšuje kvalitu zvuku při telefonování či ovládání funkcí hlasem i při stažené střeše. Dále tu pak máme zadní sedadla dělená v poměru 50:50 či elektronicky ovládané víko zavazadelníku. Za příplatek ale můžete sáhnout po „kopanci“ pod nárazník.
Kromě toho se v doplňkové výbavě objevuje také 12,3palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo audio systém Bang & Olufsen s inovativním třídimenzionálním zvukem, zesilovačem o výkonu 755 wattů a 19 reproduktory. Po stránce bezpečnostní je pak možné počítat třeba se systémem Traffic Jam Assist umožňujícím semi-autonomní jízdu do rychlostí 65 km/h.
Nové Audi A5 a S5 Cabriolet 2017


Nové Audi A5 Cabriolet 2017
Nové Audi S5 Cabriolet 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před hodinouŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 2 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 4 hodinamiJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 5 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva