Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster do detailu představena. Prý je revoluční, z bizarního důvodu
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace rumunského SUV sotva vypadá jako nová, prakticky stejná je i technika. Přesto mateřský Renault tvrdí, že je to revoluční auto.
Ani debut nové Dacie Duster na autosalonu ve Frankfurtu není z ranku překvapivých, druhou generaci rumunského SUV jsme si totiž mohli představit před několika málo dny. Automobilka sice vyrukovala pouze s fotkami interiéru, nicméně vzápětí pozvala za zavřené dveře několik novinářů, kteří se snímky kabiny pochlubit nezapomněli, i když neměli. Nejistota tak zahalila pouze techniku, na kterou si posvítíme dnes.
Stejně jako v případě první prezentace ovšem i tentokráte zůstává Dacia trochu tajnůstkářská. S jistotou ovšem víme, že v rámci benzinových motorů bude možné volit mezi atmosférickou a přeplňovanou jednotkou SCe 115 a TCe 125, přičemž obě budou k dispozici pouze s manuální převodovkou. Zákazníci si ale budou moci vybrat mezi pohonem předních a všech čtyř kol.
V případě turbodieselů lze počítat s 1,5litrovým agregátem, jehož slabší verze dCi 90 bude k mání pouze pod kapotou předokolky. Se 110 koňmi ale bude možné spárovat také systém 4x4, mimo to se v nabídce objeví rovněž automatická převodovka EDC. V poslední řadě pak na některé trhy zamíří i provedení SCe 115 zaměřené na spalování zemního plynu.
Jak je tedy patrné, k výraznějším změnám oproti první generaci nedošlo, což platí také o samotné platformě. Nový Duster tedy má disponovat stejným rozvorem jako ten předchozí, nicméně prostor v kabině měl lehce narůst vlivem posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu. Mimo to je rám vzpřímenější, kompletního přepracování se dočkala i palubní deska.
Dacia zmiňuje rovněž zcela nová sedadla, která mají nabídnout více pohodlí i zlepšit boční vedení. Kvalitnější jsou i materiály, z nichž jsou vyrobena. Mimo to se automobilce povedlo navýšit objem úložných schránek na 28,6 litru, v případě zavazadelníku ale bohužel žádná data zmíněna nebyla. Odhalena nebyly ani rozměry vozu, o kapacitě lze tedy jen spekulovat.
Jistou nápovědou nám mohou být slova designového šéfa skupiny Renault Laurense van den Ackera. Dle něj „velkou revolucí je, když se žádná revoluce neodehraje. Duster není na konci svého životního cyklu. Proč bychom měli měnit, co je dobré? Když ale přistoupíte blíže, zjistíte, že jsme se dotkli naprosto všeho.“ Objemu zavazadelníku se to ovšem týká jen minimálně.
Kde ovšem došlo k modernizaci velkou měrou, to je výčet nových technologií, jimiž může být Duster vybaven. Máme tu totiž detekci aut ve slepém úhlu, automatické světlomety či třeba soupravu kamer. Zmiňovaný systém 4x4 pak byl přepracován, aby zaručil lepší průchodnost terénem. Řidiče tak kupříkladu v reálném čase informuje o náklonu vozu.
Kromě toho bude možné sáhnout po kontrole sjezdu svahů i asistenci rozjezdů do kopce. U vyšších úrovní výbavy lze pak očekávat ještě automatickou klimatizaci či kartu, která vám zajistí bezklíčový vstup a startování. Více si řekneme v průběhu příštích měsíců, se zahájením prodeje se totiž počítá až na počátku roku 2018, navíc nejprve jen na rumunském trhu.















































Nová Dacia Duster se konečně ukázala v plné kráse. Zcela nová ale vlastně vůbec není, což je dle autorů vlastně revoluce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
včeraŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
včeraBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva