Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R odhalila další detaily, má největší brzdy v historii
2.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) CTR má přední kotouče o průměru 350 mm. Všechny tlumiče jsou adaptivní, plynule nastavitelné a zajistí prý komfort i jistotu.
Novou Hondu Civic Type-R jsme si mohli prohlédnout už při ženevském autosalonu a již také víme, že se povedlo získat rekord Nordschleife mezi předokolkami. A rovněž je známo, že za takové výkony Honda nechce zas tolik peněz. „Nejextrémnější a nejvýkonnější Type-R všech dob”, jak nový ostrý Civic Honda označuje, se nyní ukázal na nových fotografiích a odhalil i další detaily.
Pod kapotou je úplně nový přímovstřikový dvoulitr VTEC s přeplňováním turbodmychadlem, který produkuje 310 koní v 6 500 otáčkách a 400 Nm mezi 2 500 a 4 500 ot/min. I přes přeplňování zvládne tento motor 7 tisíc otáček a díky novému systému VTEC a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů se podařilo zlepšit odezvu v nízkých otáčkách, ale zároveň dosáhnout toho, aby motor táhl napříč celým spektrem.
Automat ani dvouspojkovou převodovku tu nečekejte, práce s řazením bude výhradně na vaší pravé ruce a levé noze. Když budete dostatečně rychlí při práci s pákou, zvládnete stovku za 5,7 vteřiny. A když budete dostatečně odvážní a zůstanete stát na plynu, Civic Type-R vás odmění maximálkou 270 km/h, nesvázanou omezovači. Anebo budete moci údajně jezdit za 7,3 litru paliva v kombinovaném cyklu, což odpovídá 170 g CO2/km.
Kabina tohoto stroje benefituje ze sportovních sedaček, potažených černým a červeným semišem. Volant dostane plochou spodní část a před vámi bude inteligentní displej i-MID, Multi Information Display, který bude umět zobrazit přetížení, tlak na brzdy, pozici plynového pedálu, teplotu chladicí kapaliny či teplotu a tlak oleje. To sice jsou věci, které by měly být v každém autě s podobným displejem, ale buďme rádi, že jsou alespoň v některých ostrých verzích. Také si bude na displeji možno zobrazit časy zrychlení a časy na kolo či na čtvrtmíli.
Podvozek dostane kromě již dříve zmíněného speciálního systému Dual Axis Strut na přední nápravě, který omezuje tahání za volant pod plynem, také adaptivní tlumiče na všechna kola. Všechny budou nastavitelné plynule a každý tlumič bude možno regulovat zvlášť, ale asi ne manuálně, spíš zde bude pracovat elektronika. Cílem samozřejmě je komfort při každodenním ježdění a co nejpevnější držení podvozku, když se pojedete projet po oblíbené okresce.
O zpomalení se budou starat brzdy Brembo, speciálně vyvinuté pro tento stroj. Na přední nápravě najdeme čtyřpístkové třmeny a kotouče o průměru 350 mm, což je nejvíc na jakémkoliv produkčním Type-R, nejen mezi Civiky Type-R. Samozřejmostí je také bohatá výbava, která bude obsahovat infotainmentový systém Honda Connect založený na Androidu, automatická dvouzónová klimatizace nebo tempomat. K mání také bude balíček GT, který přidá další výbavu stran pohodlí, jednoduchosti používání a bezpečnosti.
Zvenčí bude možno Civic Type-R odít do jedné z pěti barev - na výběr bude bílá Championship, perleťová černá Crystal, stříbrná Polished Metal, modrá Brilliant Sporty a červená Milano. Právě v bílé se ukázal Civic Type R v Ženevě a v červené ho vidíme na nových fotografiích, které naleznete pod článkem. Také budou k mání vzhledové balíčky s názvy Red a Carbon a vždy pro interiér a/nebo exteriér. Jak ty budou vypadat, se zatím musíme nechat překvapit.
Kromě nových fotografií se ale můžeme také podívat na onboard video, na kterém nový Civic Type-R zrychluje na dvousetkilometrovou rychlost. Doplňme také, že se ti, kdo si nový Type-R už objednali, mají rozhodně na co těšit - testujeme nyní standardní provedení po faceliftu se 142koňovou osmnáctistovkou a už to je schopné auto. A Type-R bude jistě ještě mnohem lepší.


Základní specifikace nového CTR v kostce
Nová Honda Civic Type-R se ukázala na dalších fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 10 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před hodinouPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 3 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 4 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 6 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva