Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R odhaluje detaily. Dostane automat CVT, 4x4 nikoli
4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální Civic Type-R je výjimečný mimo jiné tím, že nabízí jen manuální převodovku. U další generace to platit nebude, CVT prý pomůže akceleraci.
Z manuálů se začíná stávat ohrožený druh převodovek i u hatchbacků. Ferrari či Lamborghini s nimi skončily jednou provždy, Porsche z nich dělá čím dál větší vzácnost a takové BMW je nabízí jen někde a někomu. Důvody nejsou zcela jasné - pokud automobilka argumentuje malým zájmem a pak přijde něco jako Porsche 911 R výlučně s manuálem a lidé jsou za to ochotni platit až absurdní částky mj. právě proto, nesedí to. A příklad BMW je podobně nepochopitelný - proč vůz vyráběný v Mnichově dodávat pouze zákazníkům v USA nebo Kanadě a Evropanovi jej nedodat, ani kdyby se rozkrájel?
Ještě absurdnější je pak situace u šířeji dostupných aut, kde manuální řazení nikdy nepřestalo být žádaným zbožím - nižší pořizovací cenou počínaje a zájmem části puristů konče. Přesto automobilky výlučnou volbou automatu některé modely zcela zabíjejí a jiným ubírají podstatnou část klientely, zejména pak té tradiční. Že to není chytré rozhodnutí, ví všichni, přesto někteří musí narazit, aby se poučili, Renault nevyjímaje. Ani ten si zřejmě napodruhé netroufne šlápnout vedle.
Proč o tom ale hovoříme? Za vším stojí nová Honda Civic Type-R, která by měla být v rámci Severní Ameriky představena ještě letos jako vůz modelového roku 2018. Šéfdesignér značky Mirsuru Kariya, vedoucí designér Daisuke Tsutamori a šéf evropského zastoupení Katsushi Inoue magazínu Autocar potvrdili, že novinka dostane do vínku převodovku CVT.
Tento druh automatu, nepříliš vyhovující aktivním řidičům, by měl být optimalizován pro akceleraci v nízkých rychlostech, přičemž nabízen bude za příplatek. Zatím sice není jasné, zda pouze v Americe či všude ve světě, nicméně ústupek vyšším prodejům je zde naprosto jasný. Dobrou zprávou nicméně zůstává fakt, že standardem bude i nadále šestistupňový manuál.
Kromě toho můžeme dodat, že oproti základní Hondě Civic dostane verze Type-R výrazně nižší těžiště. Pod kapotou se pak nadále bude nacházet přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož výkon by měl narůst na minimálně 320 koní. Obě převodovky jej přitom budou přenášet na přední kola, zvěsti o pohonu 4x4 se nenaplní.
Přední nápravě bude v přenosu vyššího výkonu asistovat samosvorný diferenciál, žádné bližší informace ale vedoucí činitelé Hondy neprozradili. Není tak jisté, zda sériové provedení dostane kupříkladu 20palcové ráfky, jimiž se pochlubil pařížský prototyp. Spíše s tím ale nepočítáme, reálnější jsou devatenáctky.























Honda prozatím nenechala nikoho nahlédnout do kabiny nového Civicu Type-R. Možná se bála reakcí na použitý druh převodovky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 11 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
včera
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
