Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX předvedla svou techniku pod kapotou Accordu, příliš nezářila
15.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dva prototypy Hondy Accord dostaly do výbavy řízení zadních kol či pohon všech kol. První okouzlil, druhý moc nepřesvědčil.
Japonská automobilka se v poslední době snaží vlévat do žil svých fanoušků co nejvíce sportovní naděje, i když zatím jde vážně jen o naději. V brzké době tak můžeme očekávat příchod výkonnějšího hybridního sporťáčku CR-Z, do budoucna jsou pak ohlášeny nové generace modelů Civic Type-R a NSX. Druhý jmenovaný vůz by navíc měl opětovně potrápit zavedenou evropskou konkurenci v podobě Ferrari, Lamborghini a Porsche, což se povedlo první generaci spoluvyvíjené slavným Ayrtonem Sennou. Proto Honda již nyní vybrušuje techniku, která se v novince s největší pravděpodobností objeví.
Zajímá vás, proč aktuální verze systémů natáčení zadních kol a pohonu všech kol již nejsou oficiálně potvrzenou jistotou? Z jednoho prostého důvodu. Po krátkých testovacích jízdách, kdy Honda ukryla techniku pod kabátem Accordu, se totiž redakce britského Autocaru netvářila příliš nadšeně. Zklamal hlavně pohon 4x4 s názvem Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), který do volantu nepropouštěl tolik citu. Díky tomu značka prohlásila, že produkční verzi systému lze očekávat nejdříve v roce 2015.
Otázkou přitom je, zda samotný vývoj pohonu všech kol neohrozí příchod NSX. Prototyp ve formě Accordu totiž používá ten samý 3,5litrový vidlicový šestiválec spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který by se měl objevit také pod kapotou druhé generace supersportu. Na druhou stranu, v NSX bude uložen uprostřed a pohánět má zadní kola, zatímco dvojice elektromotorů bude výkon dodávat přední nápravě.
Menší zatížení přední nápravy by tedy cit ve volantu mohlo navýšit. Zároveň by mohly být eliminovány vibrace, které vůz vykazoval při sešlápnutí plynového pedálu na výjezdech ze zatáček, což je další věc, na kterou si Autocar stěžoval. Systém řízení zadních kol zvaný Precision All Wheel Steer však již prošel bez výhrad, čímž se potvrzuje jeho uvedení v sériových modelech Hondy do dvou let.
Ani v tomto případě ale není jasné, zda se obdobná technologie pod kapotou NSX objeví. Honda sice s řízením zadních kol již má své zkušenosti od 80. let minulého století, vždy se ovšem jednalo o modely s poháněnou přední nápravou. NSX však většinu svého výkonu bude vysílat na kola zadní, díky čemuž by se vše mohlo zkomplikovat. Zvláště, když systém je elektronický, nikoli mechanický.
V prototypu Accordu se ale technologie osvědčila, přičemž chvála mířila hlavně na možnost co nejrychlejšího průjezdu vlásenkami a potlačení nedotáčivosti. Vůz se přitom vyznačoval stabilitou v nájezdech i výjezdech ze zatáček. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Honda věnuje vývoji NSX maximum. Po tak dlouhém čekání si totiž druhá generace nic jiného nezaslouží.


Honda na dvou prototypech Accordu představila řízení zadních kol i pohon všech kol. První byl chválen, druhý nikoliv
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 10 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 10 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 11 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva