Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX přijde i ve verzi Type-R, potvrdil to šéf projektu NSX
14.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace dorazí v ostřejším provedení, které půjde ve stopách originálu. Očekávat bychom tak měli tužší podvozek a razantní snížení hmotnosti.
Nová generace Hondy NSX je fenoménem posledních dní, čemuž se asi jen málokdo může divit. Na její příchod jsme totiž čekali dlouhých deset let, ačkoliv šéf celého projektu Ted Klaus uvedl, že vývoj byl vcelku bleskurychlou záležitostí a zabral pouhé tři roky. Za zdržením nestojí ani tak nerozhodnost vedení značky, jakožto spíše globální ekonomická krize, která byla stopkou tehdy již rozjetého vývoje, který tak nevyústil sériovou verzí, nýbrž pouze konceptem Acura Advanced Sports Car.
Honda ovšem nehodlá usnout na vavřínech a pouze přepočítávat zisk. Místo toho má v plánu vývoj dalších verzí, což potvrdil znovu samotný Klaus. Ten na otázku, zda někdy dorazí Type-R, odpověděl: „Myslím, že každý, kdo miluje automobily, chce vidět verzi, která bude čistě rudá.“ Tím narážel na logo ostrých modelů značky, které je vyvedeno v krvavém odstínu. A zároveň dodal, že „NSX bylo od počátku zamýšleno nejprve jako stříbrné označení, od nějž se vydáme k rudé.“
Ani Type-R ale nemusí být definitivním vrcholem, neboť Klaus uvedl, že pravděpodobně nikdy nebude spokojený. „Co totiž uděláte dnes, to můžete zítra vylepšit.“ Je tedy dost možné, že se dočkáme i nějaké verze RR, čímž by druhá generace následovala svého předchůdce. Také originál totiž nejprve dorazil ve standardní specifikaci, než se z něj o dva roky později stalo provedení NSX-R. To přitom dorazilo s tužším podvozkem a hmotností sníženou o 120 kilogramů.
Za zmiňované provedení RR pak byla zodpovědná tuningová společnost Mugen, která Hondě NSX přidala stavitelné zadní křídlo a zásadním způsobem přepracovala 3,2litrový šestiválec. Ten byl hlavně nově uložen podélně, což vylepšilo dodávku výkonu na zadní kola a zlepšilo funkci výfukového ústrojí. Kupodivu však takový model dorazil až v roce 2008, tedy tři léta poté, co japonská automobilka ukončila sériovou výrobu.
Ve výsledku se tak jednalo o pouhý koncept, který nikdy nešel do produkce. Historie by se ovšem snadno mohla změnit s příchodem druhé generace. V takové chvíli se ale musíme obrnit značnou trpělivostí, neboť standardní NSX půjde do prodeje teprve v závěru letošního roku. Pokud tedy dojde na provedení Type-R, můžeme jej očekávat nejdříve za nějaké dva tři roky a verzi RR ještě později.
Čekání nám ale dozajista zpříjemní již základ, o kterém viceprezident značky Acura Mike Accavitti prohlašuje, že jízdní zážitky jsou „výjimečné a ohromující“. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se nová Honda NSX vypořádá nejen s konkurencí od Porsche či Ferrari, ale třeba také se Severní smyčkou Nürburgringu.









Nová Honda NSX se nám představila na oficiální fotogalerii...













































...i na živých snímcích přímo z detroitského výstaviště
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
30.9.2025
Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
30.9.2025
Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
30.9.2025
Největší automobilka světa prodala na svém domácím trhu za minulý měsíc 18 elektromobilů, tolik k oné revoluci
1.10.2025
Už měsíc nic nevyrábějící Jaguar Land Rover musela zachránit vláda, zaručila se za něj víc jak 40 miliardami
1.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
